853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rideklubber distrikt 4, vestsjælland Rideklubber distrikt 4, vestsjælland

Jeg har før spurgt ind til rideklubber, men kommer på den igen.

Dette afsnit er info, og kan springes over hvis man ikke gider at læse det hele smiley Min datter blev meldt ind i en rideklub, da vi ønskede at hun kunne starte klasser med trækker til stævner rundt om på Sjælland. Vi valgte så en rideklub der tilbød dette, for at støtte rideklubber der afholdt disse stævner. Derudover ønskede vi en rideklub der havde det godt socialt, venlige mennesker og afholdelse af fastelavn, halloween og julearrangement. Den rideklub vi valgte havde det hele. De var søde, og prisen var ca 200 for juniormedlemskab - billigt. Vi valgte at det var ok at køre en time, for den rigtige klub.
Jeg har så nu fundet ud af, at de er meget dårlige til at sætte datoer for arrangementer. De første datoer kom først i slutningen af mart og er kun på en breddeaktivitet, påsketur og to stævner. Da vi hurtigt får fyldt vores kalendere, har jeg brug for at der er planlagt i lidt bedre tid end dette. Mange ting får man besked om meget sent, og hjemmesiden bliver stort set aldrig opdateret og FB gruppen er døden nær.

Vi leder derfor efter en klub der afholder fastelavn, halloween og jul. Holder stævner med trækkerklasser, og hvor alle stævner er åbne for medlemmer og at nogle af dem ikke kun er for rideskoleeleverne. Og så selvfølgelig at stemningen generelt er sød, rar og hjælpsom. Og sidst men ikke mindst at planlægningen for 2016 er lagt med datoer for diverse arrangementer.

Kender i en?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rideklubber distrikt 4, vestsjælland
  • #1   25. apr 2016 Hashøj rideklub afholder fasterlavns hygge for medlemmer. Her er der slå katten af tønnen og et ringridningsstævne, hvor der er i alle 3 gangarter. Jeg mener godt der må være trækker på i skridt og trav.
    Derudover er der halloween. Der som regel noget ridning, noget hygge og overnatning. Det skrifter for hvert år, hvad de helt præcist laver af de forskellige aktiviteter.
    Der er også jul. Her pyntes juletræ, der laves noget underholdning og så er der somregel juleoptog, hvor man kan få en trækketur bagefter.

2 gange om året afholdes der ministævner. Det er igen kun åbent for medlemmer, men her er der også en trækkeklasse (forhindringsbane) for de mindste eller uøvede. Derudover er der også holdridningsklasser, der bliver man "undervist" på et hold men en vurdere hver enkelt rytter og en kårres til sidst som vinder.

Aktiviteskalenderen er dog ikke helt udfyldt med datoer, for sidste halvår. Dog står der hvilke måneder det afholdes i. Der burde kommer datoer på, i okay tid. smiley

• #2   25. apr 2016 KBS er en hyggelig klub. Der er jeg selv medlem.
    De holder små arrangementer for børnene, små stævner og der er generelt bare hyggeligt.

Klubben kommer rigtigt op at køre igen ved august måned.

• #3   25. apr 2016 Cecilie dem har jeg kigget på da jeg bor i Kalundborg kommune, men desværre kan jeg ikke finde noget ordentligt omkring arrangementer på deres hjemmeside

• #4   25. apr 2016 Dem der bor derude nu, hvor klubben holder til, ejer det ikke. så de er ikke gode til at få arrangementer og rideskolen op at køre.
    De rigtige ejere af stedet kommer tilbage i juli/august, og der kommer tingene nok mere frem igen. smiley

• #5   26. apr 2016 Algestrup Sportsrideklub var måske en mulighed smiley

• #6   26. apr 2016 Algestrup har jeg frasorteret da deres elevstævner kun er for, ja, elever. Deres andre stævner er der ikke de helt små bomklasser eller ld med trækker

• #7   26. apr 2016 Jeg tror desværre det bliver en ret umulig opgave at finde sådan et sted. Ellers skal I blive medlem i en anden klub, og så køre ud til stævner når de har med bomklasser. Kan ikke rigtig komme i tanker om nogen klubber, der gør sig meget i det helt små. Vemmelev som ellers er førende på det punkt, er lige erklæret konkurs smiley

• #8   26. apr 2016 Er det Vemmelev ridecenter eller rideklub der er gået konkurs? Det er bare så ærgerligt. Jeg stod selv på og var medlem af Køge sportsrideklub da de gik konkurs (klubben ejede selv gården) smiley

Det er nemlig svært... eller jeg tror ikke at det er svært at finde nogle med de rette arrangementer, det er bare svært at finde nogen der rent faktisk gider at lægge deres årskalender op smiley
    Den rideklub som vi er medlem af har som sagt det hele, men de er godt nok sløve når det kommer til at informere om årets arrangementer smiley

Pt synes jeg også at kunne se at hashøj og ågerupgård opfylder kravene. Det er bare så ærgerligt, for jeg er ikke i tvivl om at de fleste har de arrangementer jeg søger... men jeg gider ikke at få besked 14 dage før et arrangement. Nu holder jeg så også lige et øje på kalundborg i tilfælde af at noget ændrer sig der, for det ville være dejlig tæt på.

Jeg har så tænkt at tage ud til de forskellige klubber der er i spil, til deres stævner, og så lige lure dem af smiley

• #9   27. apr 2016 Nu har jeg selv gået på hashøj i mange år og jeg synes der plejer at være god tilmeldingsfrist på de forskellige arrangementer smiley stævnerne er selvfølgelig dem, som kommer hurtigst op smiley

• #10   3. maj 2016 Aags har ikke den slags stævner med mini klasser, andet end til deres rideskolestævner.

Kommentér på:
Rideklubber distrikt 4, vestsjælland

Annonce