20. mar 2007 Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Rideklubber distrikt 4, vestsjælland Rideklubber distrikt 4, vestsjælland
Jeg har før spurgt ind til rideklubber, men kommer på den igen.
Dette afsnit er info, og kan springes over hvis man ikke gider at læse det hele Min datter blev meldt ind i en rideklub, da vi ønskede at hun kunne starte klasser med trækker til stævner rundt om på Sjælland. Vi valgte så en rideklub der tilbød dette, for at støtte rideklubber der afholdt disse stævner. Derudover ønskede vi en rideklub der havde det godt socialt, venlige mennesker og afholdelse af fastelavn, halloween og julearrangement. Den rideklub vi valgte havde det hele. De var søde, og prisen var ca 200 for juniormedlemskab - billigt. Vi valgte at det var ok at køre en time, for den rigtige klub.
Jeg har så nu fundet ud af, at de er meget dårlige til at sætte datoer for arrangementer. De første datoer kom først i slutningen af mart og er kun på en breddeaktivitet, påsketur og to stævner. Da vi hurtigt får fyldt vores kalendere, har jeg brug for at der er planlagt i lidt bedre tid end dette. Mange ting får man besked om meget sent, og hjemmesiden bliver stort set aldrig opdateret og FB gruppen er døden nær.
Vi leder derfor efter en klub der afholder fastelavn, halloween og jul. Holder stævner med trækkerklasser, og hvor alle stævner er åbne for medlemmer og at nogle af dem ikke kun er for rideskoleeleverne. Og så selvfølgelig at stemningen generelt er sød, rar og hjælpsom. Og sidst men ikke mindst at planlægningen for 2016 er lagt med datoer for diverse arrangementer.
Kender i en?
sep 2012
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
Derudover er der halloween. Der som regel noget ridning, noget hygge og overnatning. Det skrifter for hvert år, hvad de helt præcist laver af de forskellige aktiviteter.
Der er også jul. Her pyntes juletræ, der laves noget underholdning og så er der somregel juleoptog, hvor man kan få en trækketur bagefter.
2 gange om året afholdes der ministævner. Det er igen kun åbent for medlemmer, men her er der også en trækkeklasse (forhindringsbane) for de mindste eller uøvede. Derudover er der også holdridningsklasser, der bliver man "undervist" på et hold men en vurdere hver enkelt rytter og en kårres til sidst som vinder.
Aktiviteskalenderen er dog ikke helt udfyldt med datoer, for sidste halvår. Dog står der hvilke måneder det afholdes i. Der burde kommer datoer på, i okay tid.
mar 2011
Følger: 57 Følgere: 201 Heste: 9 Svar: 2.040
De holder små arrangementer for børnene, små stævner og der er generelt bare hyggeligt.
Klubben kommer rigtigt op at køre igen ved august måned.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
mar 2011
Følger: 57 Følgere: 201 Heste: 9 Svar: 2.040
De rigtige ejere af stedet kommer tilbage i juli/august, og der kommer tingene nok mere frem igen.
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.022
mar 2007
maj 2004
mar 2007
Det er nemlig svært... eller jeg tror ikke at det er svært at finde nogle med de rette arrangementer, det er bare svært at finde nogen der rent faktisk gider at lægge deres årskalender op
Den rideklub som vi er medlem af har som sagt det hele, men de er godt nok sløve når det kommer til at informere om årets arrangementer
Pt synes jeg også at kunne se at hashøj og ågerupgård opfylder kravene. Det er bare så ærgerligt, for jeg er ikke i tvivl om at de fleste har de arrangementer jeg søger... men jeg gider ikke at få besked 14 dage før et arrangement. Nu holder jeg så også lige et øje på kalundborg i tilfælde af at noget ændrer sig der, for det ville være dejlig tæt på.
Jeg har så tænkt at tage ud til de forskellige klubber der er i spil, til deres stævner, og så lige lure dem af
sep 2012
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
maj 2004
Rideklubber distrikt 4, vestsjælland