25. jul 2005 Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
- Da i købte hest :b ? {{forumTopicSubject}}
Hva kiggede i så på ?
Hvad den kunne, eller sindet/temperament ??
Og fik i taget røntgen, så i var helt klar over hesten ikke fejlede noget ? :b
Jeg var ude selv ude og kigge på mindst 20 heste !
den første jeg var ude at se på var Robin, han kunne stortset intet i forhold til de andre
Men jeg faldt pladask for hans specielle personlighed og hans sind. Dejligere hest får man ikke.
Kunne ha fået mig en hest der kunne stortset gå alt som ville være god lærehest for mig. men nej, ville tilbage til den første hest jeg faldt pladask for.
- Han var ren i røntgen, såå intet galt med ham.
Hva med jer, hva kiggede I på ?
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Hun fik røntgen, da hun intet måtte fejle til de penge og fordi janette stod ca. 9md pga. benskade.
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.119
Den første var Sasha en araber blanding på 5 år, hun var fandme lækker, men jeg kom op og ride på hende, hun var ikk lige mig
Var ked af det mega længe, indtil jeg fik at vide min venindes part pony mulighvis skulle sælges xD
Jeg kom derud og prøvede hende, hun var så dejlig !!!!
Hun var lige tilpas, og min mor var ikk bange for hende ! Min mor har også redet hende(Det skal lige siges min mor faktisk er bange for heste/ponyer) så det skulle jo også være en hun kunne gå til.
Så sårn endte det at Pipi er (eller snart bliver min)
xD
jan 2007
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
Dv/ oldenborg blanding
158stg
9år da jeg købte, bliver 11 i år..
Ikke særligt stort talent for spring, men efter 1 års træning går det da bedre.
Dressur, godt talent, kunne blive så dygtig hvis hun bare var trænnet i det som yngre..
Frisjk temp. der er svært at få til at køle af, tripper meget men er begyndt at gå roligere.. ( ikke den hest man forstiller sig som en god terræn hest)
Men, ja, er vild med P.R.E heste, og hun ligner meget en Pre hest, der er os andre der har sprugt mig om hun er en Andalusier hingst.. hehe
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
det har jeg fået afvide adskillige gange, selvom nogle gange har set sort ud for mig xD
Så det da altid en trøst
apr 2006
Følger: 592 Følgere: 542 Heste: 7 Emner: 212 Svar: 1.333
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.595
Nu er hun solgt til en sød pige som pga. at jeg ikke havde tid til to heste
Da jeg skulle kigge på ølle, det var helt tilfældig. Jeg havde redet hende for en der hedder Line. Efter min konfirmation kom jeg til at tænke på at købe hende og det gjorde jeg så
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
Da vi var ude at kigge på Ian sparkede han mig, og var ekstrem hingstet, men jeg så det lidt som en udfordring (: Vi tog kun bøjeprøve, ingen røngten
jul 2005
Årh den fjolle hyp ser også bare mega rar ud
virkelig en bette børnevant pony, heeh .
Min aller første pony er en ox araber
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.595
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
dem som har set hende efterfølgende har bare kunnet se den store fremskridt... nu står hun stille når jeg børster hende og står afslappet og rolig.. og nyder at blive nusset og pudset om.. ridemæssigt er hun også blevet meget mere rolig..
Jeg havde længe inden købet af hende tænkt og overvejet at købe en ny hest som jeg kunne komme ud og starte nogle stævner på da min vallak er halv pony.. så han har desværre ikke den store gang til at kunne hamle op med andre heste på dressurbanerne... i LA klasserne vil han begynde at få svært ved at følge med... så da jeg opdagede min hoppe stadig var til salg.. spurgte jeg jo så indtil hende... og hvad hun kostede osv... så fik jeg hende på prøve... og kunne bare mærke at vi ville falde i hak med hinanden hehe..:D
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
-han var 2 da jeg købte ham
jul 2005
Lyder jo bare fantastisk
Lyder lidt som da jeg fik Robbedrengen, godt nok var han den roligste hest man kunne finde, trænet med HMS principper, som jeg dog ikke bruger endnu
Og så havde han bare den der behagelige gang jeg virkelig faldt for og så høje benløft, ham måtte jeg bare eje. Og et månedtid efter jeg havde været ude og se ham, var han stadig til salg. havde været rigtig mange ude og se ham, men sælger fiskede i mulige køber og havde håbet på jeg henvendte mig, så hun blev lykkelig det var mig der fik Robbe og har stadig kontakt til den gamle ejer, som er med ude til stævne, rart at vide hun ikke bare skulle af med ham. Og hun rider ik mere :b
maj 2005
Lyder også dejlig med din robbedreng hehe..:D
jul 2005
Tror vikrelig heller ik jeg havde kunnet finde en hest til så lidt penge som jeg har gjort, efter hvad han har kapacitet til
Men åh, hvor har man været dum, jeg har haft så dumme spekulationer om at sælge den tossede hest !
sep 2005
Følger: 212 Følgere: 208 Heste: 11 Emner: 62 Svar: 1.196
Snerle fik jeg da jeg var 5 år gammel. Min mor har kendt Snerle siden hun blev født og sagde allerede til min barndåb at blev jeg interesseret i heste ville hun købe Snerle.
Filur fik jeg da jeg var 8 år. Jeg var ude og prøve ham og kunne godt lide ham. Han blev først købt som selvskabpony til min mors. Men sådan gik det jo ikk
Sizze lånte jeg først på en kontrakt på 4½ år. Da jeg havde redet hende i 8 måeder købte vi hende. Aldrig har jeg været så glad da mine forældre sagde at de ville købe Sizze. Hun er min drømmepony. Var vild med hende 1 år inden jeg så hende i live
mar 2006
Følger: 49 Følgere: 51 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.029
jeg var kun 11 og havde ikke såmeget forstand på det med ganagrter, dygtighed, udseende og sådan
men pingo var ryttervant/tryg, havde en fin alder og papairer(kiggede jeg heller IKKE på)
men det var kærlighed ved første blik og så plagede jeg og fik ham.
var vel bare glad for at nu måtttee jeg få hest så jeg valgte den bedte og første(har ikke kigget åp¨andrE)
i dag ville jeg ikke engang tage ud og kigge på ham ved at læse teksten, men er nu glad for at jeg fik ham, han er lige en hest for mig temp. mæssigt
han er ikke verdens kønneste hest men har tit fået at vide af MANGE at han er meget megte køn af en fjordhest go meget dygtig
maj 2005
maj 2005
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 171 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Jeg fik kun lavet en almindelig klinisk undersøgelse på hende. Altså bøjeprøve. Og jeg vidste godt at hun ikke kunne gå igennem, på det højre forben, osv. Men ellers var hun helt ren. Og hun havde aldrig fejlet noget før osv.
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
Men jeg skal have min egen når jeg bliver 16..
(:
Dér vil jeg nok kigge på temperament & kapcitet (staves?), og så skal den også have en ret ung alder. d:
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 171 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 87 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 90
Den skulle kunne La øvelser og have potientale, mindst 5 år gammel, højst 10, være trafiksikker og trailer-stævnevant. Den hest jeg skulle have skulle i hvert fald ikke være en hoppe, være rød eller være over 10 år gammel. Jeg tror vi kiggede på 19 heste og havde 6 i dyrlæge. (De skulle være rene i bøjeprøve og røntgen)
Men så kiggede vi på Minelli, og nu har jeg altså en rød hoppe, på snart 14 der kan øvelser til middelsvær
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
jeg fik: en lille hvid 3'er pony på 8-10 år(vides ik helt) + føl på 3 mdr, kunne gå lidt dressur og spring men ik noget stort, var rolig.
siden har jeg så haft kiwi(føllet) som kom på distriktplan,
en der hedder fonzi, ledte egentlig ik efter hest der, men vi søgte en trailer, og hos dem vi købte den f stod Fonzi så, og faldt bar paldask for hans sorte pels og frække øjne.
så til min konfi købte jeg to nye, egentlig mere fordi at nogen spurgte om jeg ik var intr. fordi de skulle a med dem.
og det var så piaffe , som jeg har nu, og en lille sort satan til 3'er pony.
ingen af em fortrød jeg a jeg købte, piaffe er meget hidsig, men har et dejligt temp. som passer li til mig, eller nogen gange går et lidt over gevind for vi er begge meget hidsige og stædige, men vi svinger godt sammen, og så har hn en ekstrem springteknik og kapacilitet ::D
og Sally (3'er ponyen) var total menneskesky, men man kunne bar ik stå for hende, kunneik fanges i en boks, var ik tilredet , menneskesku og især hovedsky. Men efter et par mdr. havde vi fået vendt det hele og blev jordens dejligste lille fræser med en utrolig personlighed, hurtig og god springteknik.
Og E.T. var jeg også faldet pladask for da jeg så Fonzi , fonzi er far til E.T. og Piaffe, han var bar en charmetrold, og man kunne ik andet end le ad ham, han rendte altid under hegnet ind til sin mor (var ca ½ år der), og så har han en helt ekstrem og igennemtrængende personlighed som virkelig vil nboget han har gode anlæg både for dressur og spring
-så har egentlig aldrig rigtigt være på den store 'hestejagt' jeg har altid fundet hvad jeg ville ha jurtigt
jan 2007
jun 2005
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 149 Svar: 2.936
Jeg har ikk købt en endnu , men jeg leder en hest ca. 165 cm høj .. Gerne højere . Mellem 4 og 6 år . Grundlæggende dressur og have en gnist der tændes når den springer .. Må gerne være meget spring glad
Hvad den kunne, eller sindet/temperament ??
Rolig , men også ivrig og glad for at arbejde . Må gerne være lidt tændt , men den skal have et godt hoved
Og fik i taget røntgen, så i var helt klar over hesten ikke fejlede noget ? :b
Jeg skal både ha bøjeprøve og røntgen når jeg kigger på hest
jul 2005
men somregel normalt at få taget bøjeprøve inden man køber hest derfor jeg ik skrev det på !
apr 2006
Følger: 148 Følgere: 142 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 627
manifique var nr 46..
- Da i købte hest :b ?