405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Mønstringsbesvær Mønstringsbesvær

Sagen er den, at jeg skal på Roskilde Dyrskue (dog kun 4H), med min sommerpart i år.
Senere på året skal han stilles til kåring.
Sagen er den, at han simpelthen er så stærk, selvom han kun er en shetlænder. Han løber, skubber,og maser hver evig eneste gang man sætter i trav, når man går med ham.
Der er ingen problemer i skridt, han gør det så perfekt.
Har i nogle ideer til hvad man kan gøre her? Synes jeg har prøvet en masse. Både bare at starte stille og rolig, så jeg går hurtigere, uden at løbe. Han gør det stadig...
I skoven er der ikke rigtig noget, kun på ridebane og ridehus :i

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mønstringsbesvær
  • #1   12. apr 2016 Han keder sig vel bare lidt, hvis det kun er et problem på bane/ridehal..
    Du kunne evt. longerer ham på bane/ridehal med en let indspænding eller anden tøjle der bare ganske let har let kontakt til biddet. Start med det inden du går i gang med mønstringen, så han er varmet op, måske en lille bitte smule træt, samtidig med der har været lidt kontakt på tøjlen.

Og ellers må du gøre under træningen som man kan gøre på rideheste der keder sig lidt.. Temposkift, overgange, temposkift, overgange.. Endelig ikke begynd at slås med ham, men i stedet for udfordre ham lidt, evt. ved at hæve farten lidt..

• #2   12. apr 2016 Han er bidløs smiley

• #3   12. apr 2016 Hmm.. Nå, jamen så temposkift, temposkift og overgange...

Men derfor kan en tur rundt i longe stadig være godt, selvom der ikke er bid i munden..
    Men må shetterne gerne mønstres bidløst til kåringen?

• #4   12. apr 2016 Plejer altid at kører ham llidt træt i longe, eller løs i hallen, så han kan få brændt noget krudt af, han er et energibundt smiley

Har ingen idé om de må udstilles bidløs til kåringen. Det er ikke mig der skal mønstre ham der smiley
    Jeg ved at de må der hvor jeg mønstre, da det er et børnedyrskue... Der var i hvertfald nogle stykker der blev bedømt bidløst sidste år ^^

• #5   12. apr 2016 mener altså de plejer at skulle have bid på til dyrskuet smiley

Kommentér på:
Mønstringsbesvær

Annonce