Mønstringsbesvær Mønstringsbesvær
Sagen er den, at jeg skal på Roskilde Dyrskue (dog kun 4H), med min sommerpart i år.
Senere på året skal han stilles til kåring.
Sagen er den, at han simpelthen er så stærk, selvom han kun er en shetlænder. Han løber, skubber,og maser hver evig eneste gang man sætter i trav, når man går med ham.
Der er ingen problemer i skridt, han gør det så perfekt.
Har i nogle ideer til hvad man kan gøre her? Synes jeg har prøvet en masse. Både bare at starte stille og rolig, så jeg går hurtigere, uden at løbe. Han gør det stadig...
I skoven er der ikke rigtig noget, kun på ridebane og ridehus :i
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2134 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Du kunne evt. longerer ham på bane/ridehal med en let indspænding eller anden tøjle der bare ganske let har let kontakt til biddet. Start med det inden du går i gang med mønstringen, så han er varmet op, måske en lille bitte smule træt, samtidig med der har været lidt kontakt på tøjlen.
Og ellers må du gøre under træningen som man kan gøre på rideheste der keder sig lidt.. Temposkift, overgange, temposkift, overgange.. Endelig ikke begynd at slås med ham, men i stedet for udfordre ham lidt, evt. ved at hæve farten lidt..
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 196 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 744
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2134 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Men derfor kan en tur rundt i longe stadig være godt, selvom der ikke er bid i munden..
Men må shetterne gerne mønstres bidløst til kåringen?
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 196 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 744
Har ingen idé om de må udstilles bidløs til kåringen. Det er ikke mig der skal mønstre ham der
Jeg ved at de må der hvor jeg mønstre, da det er et børnedyrskue... Der var i hvertfald nogle stykker der blev bedømt bidløst sidste år ^^
apr 2011
Følger: 144 Følgere: 119 Heste: 7 Emner: 10 Svar: 873
Mønstringsbesvær