842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Part og kontrakt ? Part og kontrakt ?

Hejsa! Jeg skriver fordi jeg netop Har fundet en part til min pony, men så er jeg blevet rådet til at lave en "part kontrakt", så jeg ikke pludselig risikere at parten smutter fra den ene dag til den anden eller bryder aftaler, er der nogen der har erfaringer ? Og hvordan har i andre der har haft parter gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part og kontrakt ?
  • #1   30. mar 2016 Nu er jeg selv part og ikke ejer, men jeg er glad for kontrakt. Der står meget fint beskrevet hvilken pris ejer vil have, hvornår og hvordan der skal betales, hvad hesten må bruges til og hvilke dage, plus hvad mine opgaver er.

Nu kunne jeg aldrig finde på bare at smutte, lyve eller bryde aftaler, men så er reglerne osv, ligesom lagt frem, forklaret og der er underskrift på det, så hvis der skulle være misforståelser eller uoverensstemmelser, så kan man lige kigge i kontrakten og se hvordan og hvorledes. Det betyder dog ikke at man ikke kan snakke om tingene alligevel, hvis jeg vil noget der ikke står i kontrakten, så spørger jeg bare ejer og hvis hun vil have mig til at gøre noget der ikke står deri, så spørger hun smiley

• #2   30. mar 2016 Fedt at høre Melanie! Har i også sådan en "hvad sker der hvis du bryder kontrakten" agtig ? Eller er det bare en selvfølge at det gør man ikke ? smiley

• #3   30. mar 2016 Jeg lavede selv en part kontrakt. Fordi jeg regnede med at have en part på under 18 var det meget vigtigt for mig at f.eks. ridehjelm og vest var pointeret i kontrakten. For når både part og dennes forældre er klar over at det er øjeblikkeligt ud af vagtens hvis der rides eller springes uden, tager de det mere seriøst tror jeg.
    Ellers bare for at sikre at hun tør ringe til dyrlægen uden at frygte en større regning. medmindre hun har påført hesten noget, betaler jeg.

• #4   30. mar 2016 Rynkedellen og nullerkuglen: så spørger jeg lige dig om det samme .. Har i sådan et punkt der hedder "hvad sker der hvis kontrakten brydes" altså en slags konsekvens udover det med at man ryger ud af vagten ved at ride uden hjelm smiley

• #5   30. mar 2016 Der står at aftalen om part ophører med øjeblikkelig virkning, hvis kontrakten bliver brudt. Og det er så den der anklager der har bevisbyrden smiley

• #6   30. mar 2016 Tak Melanie. smiley

• #7   30. mar 2016 Jeg har ikke tidligere haft nogen kontrakter, men det bliver helt sikkert fremtiden for mit vedkommende OG et depositum, for jeg er SÅ træt af parter, som ikke holder aftalerne og som bare smutter uden varsel!
    En af mine tidligere parter, sagde først hun ikke længere havde råd, da jeg anmodede om den kommende måneds betaling, 2 dage inde i måneden!! smiley

• #8   30. mar 2016 Det er præcis det jeg gerne vil undgå Connie, ikke at jeg tror hende her snyder, men jeg vil bare gerne være på den sikre side!

• #9   30. mar 2016 Det havde jeg VIRKELIG heller ikke troet om min tidligere part, vi var blevet veninder, hun var blevet en ven af familien og var med til barnedåb af vores yngste 2 måneder inden... Så det kan virkelig være svært at forudse smiley
    Jeg har også prøvet en part, som igennem 1,5 år fik lov at ride meget mere end de faste dage, selvfølgelig uden at betale ekstra. Men da jeg sagde hende op, ville hun have tilbagebetaling, for den sidste måned hun havde haft, da hun ikke havde kunne ride så meget som 'hun plejede'!!!

Så ALT på kontrakt, både hvor mange dage, hvad de må med hesten, hvad de skal, hvad prisen er, hvordan opsigelsen skal afvikles, hvis de forårsager skade på hesten... Ja, for hvis hesten bliver halt grundet dem, så vil de jo ikke betale for en hest, de ikke kan ride (det var en generellisering, langt fra alle er sådan, men de findes og derfor bør også den situation være tænkt igennem og fremgå af en kontrakt)

• #10   30. mar 2016 Tusinde tak for hjælpen smiley jeg laver en kontrakt med det samme

• #12   30. mar 2016 Har nogle af jer nogensinde hørt om en partskontrakt, der er kommet for retten?

• #13   30. mar 2016 Jeg ville ønske jeg havde skrevet kontrakt med min tidligere part, for hold da op hvor hun røvrendte både mig og hesten. Mødte ikke op, og løj om at hun havde været der, til trods for boks, foder og wrap ikke var ordnet, og udstyret var præcist som jeg forlod det. Heldigvis kom jeg af med hende hurtigt efter, men fremadrettet vil jeg helt sikkert skrive kontrakt med en evt. part. smiley

• #14   30. mar 2016 Malli
    Nej, men skulle jeg komme ud i at måtte gå den vej ville jeg gøre det. Dog er det jo oftest sådan at folk holder aftaler, så snart de er på kontrakt...

• #15   30. mar 2016 Jeg er blevet bevidst om at jeg skal have lavet en kontrakt ihvertfald! Tak smiley

• #16   31. mar 2016 Jeg er selv Heste ejer og har selv haft en del parter! Jeg synes du er utrolig at man skal lave en skal lave en kontrakt. men efter at bede snydt for du kan låne fra deres aftaler samtalen flere gange kan jeg godt se det er smart måde at gøre det på jeg forstår bare ikke at folk der får en part. Kan kravle ned på det niveau at snyde og løbeog fra deres aftaler og ophør deres part fra dag til dag. Er der en standard kontrakt eller er det i man selv laver?

• #17   31. mar 2016 En god idé at tilføje i kontrakten er hvis parten pludselig "smutter" så skal personen stadig betale for den pågældte måned.

• #18   31. mar 2016 Merete jeg tror at det er en man bare selv laver på computeren, eller skriver i hånden smiley

• #19   31. mar 2016 Man skal selv skrive den smiley

• #20   31. mar 2016 Mener man kan finde en færdig skabelon på Heste-Nettet.

Jeg har haft kontrakt på to af mine parter og jeg er blevet glad for det. Det sikrer at begge parter ved hvad der bliver krævet af hinanden og man kan altid gå tilbage i kontrakten og se, hvis man er i tvivl om noget.

• #21   31. mar 2016 Det vil jeg lige tjekke op på, tak smiley

• #22   31. mar 2016 Har tjekket heste-nettet, de har desværre ikke på part endnu...

• #23   31. mar 2016 Tak Connie

• #24   31. mar 2016 Mon ikke man kan bruge den der hedder "låne kontrakt"
    http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/foerduhandler.php

• #25   31. mar 2016 Jo og så bare rette den til smiley

• #26   31. mar 2016 Perfekt!

• #27   31. mar 2016 Absolut få lavet en kontrakt. Den her er en god basis smiley http://pernilleskinnerup.dk/files/partskontrakt.021011.pdf

• #28   1. apr 2016 spørgsmål: er der nogen der ved om man skal betale skat af en part når det er jo reelt er B- indkomst? 500-1000kr om mdr ????

• #29   1. apr 2016 Det ved jeg ikke om man skal, men jeg tror det er de færreste der gør det smiley

• #30   1. apr 2016 Det gør jeg ikke svarer mere rigtig

• #31   1. apr 2016 Det er ikke en indkomst, vedkommende har en part i hesten, derfor er vedkommende med til betale udgifterne ved hesteholdet. Men ejer tjener ikke, ejer deler bare udgifter. smiley

• #32   1. apr 2016 Har læst et svar fra SKAT vedr part på HN. Så længe din udgift til hesten(opstaldning, smed mm) er højere end din indtægt (parten) er beløbet ikke skattepligtigt.

Kommentér på:
Part og kontrakt ?

Annonce