{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part kontrakt
  • #2   20. sep 2014 "Beløbet skal betales, selvom hesten måtte blive syg eller lignende." Nå da, ja det er jo også fair, kan jeg da godt se smiley

• #3   20. sep 2014 Linnea: Selvfølgelig er det der, part lejer hesten, og er derved med til at betale udgifter på hesten, udgifterne bliver jo ikke mindre fordi den er syg, og part kan jo stadig tage ud og strigle, hygge om hesten, og evt. gå en tur, hvis hesten må det??
    Part er jo netop for at man prøver at have hest, hvor sygdom jo også indgår! At ejer part så kan blive enige om noget andet, er så en helt anden side af sagen.

• #4   20. sep 2014 Jeg ser det som at part, betaler for at ride hesten. Så er der jo selvfølgelig en masse andet i det også, og en masse samvær med hesten ved siden af ridningen. Men som jeg ser det, så er det ridningen man betaler for. Folk tager jo heller ikke penge for hyggeparter. Hvis hesten så bliver syg eller skadet, så vil jeg da ikke betale for det, da det jo ikke er min hest. Man betaler jo et fast beløb, tit for et fast antal dage. Hvis du betaler 500 pr mdr, for 3 gange om ugen, så betaler du cirka 41 kr pr gang. Hvis hesten så ikke kan bruges en hel uge, så burde der også slås 123 kr af prisen. Hvem vil betale for noget de ikke får?

• #5   20. sep 2014 Linnea: hvid man mener det er ridningen man betaler for som part, har man da fået noget galt.
    Du betaler jo netop for at låne hesten de dage du har, ridning er blot noget af det. Men hesten er reelt din de dage, og det er det man betaler for.
    Syntes man har er noget følelseskoldt forhold til hesten, hvis man kun er der for ridningen!

• #6   20. sep 2014 Belinda - Det var så ikke det jeg sagde smiley
    Jeg bruger eksemplet med hyggeparter igen, du betaler jo heller ikke for, at komme og nusse om folks hest. Ville du betale 500-700 kr hver måned, for at hygge dig fra jorden med en anden persons hest, alene? For så er du da noget nær den eneste. Jeg er helt enig i, at ridningen kun er en mindre del af det hele, og samenværdet fra jorden er noget jeg slet ikke vil undvære, men det er ridningen jeg betaler for. Jeg ville skam gerne have en part, der ikke inkludere ridning - jeg vil bare ikke betale for det.
    Det kan godt være at folk siger, når man har part, så 'køber' man en mindre del, og har hesten som sin egen de dage man har den. Men sådan er det jo ikke, du ejer ikke hesten, du skal gøre som ejer vil have, og det sætter altså tit en masse begrænsninger. Hvis man tror part har samme rettigheder som ejer, de dage part har hesten, så snyder man altså sig selv.
    Ridningen vil jeg sige er cirka 40% af det hele. Men det er så de 40% jeg betaler for. Hvis det ikke kan opfyldes - over længere tid - så betaler jeg ikke for det. Det lyder måske for nogle koldt. Men penge delen af det at have part, er altså forretning, ikke følelser.

• #7   20. sep 2014 Selvfølgelig bestemmer ejer, men ejer betaler også en noget større %del eb parten gør. Jeg har endnu ikke haft en part de har betalt hvad hesten koster daglig for de dage de har.
    Til gengæld har jeg da haft parter der også har haft en vis del medbestemmelse.
    Og har eg haft hest der stod i længere tid, så har parten heller ikke betalt. Men dette ikke fordi de ikke ville, men fordi jeg ikke syntes de skulle!
    Men alt andet lige betaler man for at have hesten nogle dage, de dage har du jo reelt stadig mulighed for at have hvis hesten er syg, derfor er det reelt også fair nok at man betaler for sine dage også under sygdom, selvom man måske ikke kan ride.

• #8   20. sep 2014 Ved kortere sygdom (f.eks på et par dage) kan det vel være ok at betale alligevel (Medmindre vi taler konkurrence parter, eller utroligt dyre parter) men hvis hesten ikke kan bruges i længere tid, så betaler jeg altså ikke. Jeg kommer meget gerne, men jeg betaler ikke. smiley

Kommentér på:
Part kontrakt

Annonce