{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Ballerup ridecenter {{forumTopicSubject}}

Hej HG jeg er lige flyttet til Frederiksberg, og derfor skal jeg finde en ny rideskole at gå på. Derfor har jeg tænkt på Ballerup ridecenter. Hvad er jeres erfaring med rideskolen?
Hvad synes i om undervisingen? Osv.
Jeg var ude at kigge i dag og fik at vide, at alle elevhestene skal have indspændingstøjler på. Det er jeg ikke særlig glad for, men hende jeg talte med sagde, at det hjalp hestene med ikke at "vende" forkert, hvilket gjorde, at hestene i følge hende havde det meget bedre nu end før rideskolen indførte indspændingstøjlerne. Hun fortalte, at hestene stort set aldrig havde ondt i ryggen mere osv. Det er jo rigtig godt hvis hestene får det bedre af det, dog er jeg ikke helt overbevist. Hvad er jeres holdning til indspændingstøjler på elevheste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ballerup ridecenter
  • #2   3. mar 2016 min søn startede derude i sin tid. Det var ikke en succes.Der var aldrig nogen at spørge om hvilken pony han skulle ride ( de skiftede hver måned) og underviseren sad mest og kiggede på sin mobil . Men det er nogle år siden, så tingene kan sagtens have ændret sig,,men at give alle heste indspændinger på lyder helt vildt i mine ører

  • #3   3. mar 2016 Chastine L de skifter stadig heste hver måned, så det har i hvert fald ikke ændret sig. Jeg har planer om at besøge rideskolen i undervisningstiden, så jeg kan se hvordan undervisningen er, så vil jeg lige være ekstra opmærksom på de ting du nævner:).

  • #4   3. mar 2016 Luther Von Vixen kan du uddybe hvorfor du synes det er en dårlig lappe løsning?

  • Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #6   3. mar 2016 Jeg gik der i 13 år og lærte sååå meget. Der er dog sket rigtig meget i den tid.
    Det er altid nemmer når læreren underviser et hold før,da de er nemmere at gå fat i, ellers kunne man bare spørge om deres nummer. Jeg synes de har et godt system i at fnde heste som egner sig til rideskole.
    Men ja. Det er en stor rideskole, og hestene bliver brugt mere end på små.

    Jeg har oplevet heste hvor der blev brugt mange penge får at få dem raske efter en skade, frem for bare at aflive eller sælge. Så de spare ikke som så.

    Da jeg stoppede red kun få med indspændinger. hvis man var god nok og læreren stolede på ens rideevner, loder de dig ride uden . man skulle bare spørge. smiley

    Men ja. det en rideskole, og en stor en af slagsen.


  • #7   3. mar 2016 Jeg er ikke fan af BAL, men kan anbefale ARC ( Albertslund ridecenter) alle heste kommer dagligt på fold med stråfoder, de bliver brugt max 2 timer om dagen, sadler er tjekket af sadelmager og de bliver passet med alt smiley Derudover er der en super stemning derude og der er fx fælles spisning om onsdagen smiley

  • #8   3. mar 2016
    En indspændningstøjle for hesten til at tage hovedet ned, men bare fordi hovedet er nede er ryggen ikke oppe/bagparten med. Derfra lappeløsningen :o).


  • #9   3. mar 2016 Jeg vil helt klart overveje Albertslund ridecenter. Det lyder som et rigtig godt sted. Det skal bare helst ikke ligge for langt væk, da jeg ikke har bil smiley

  • #10   3. mar 2016 Der går bus lige til døren næsten, fra Albertslund, Glostrup og Ballerup af smiley
    Jeg har både haft hest der, arbejder der og i sin tid gået til ridning der og har altid været yderst tilfreds smiley


  • #11   3. mar 2016 Uden at kende noget til stedet, syntes jeg faktisk at det er fornuftigt nok at "støtte/skåne hestene" på denne måde når nybegyndere og ikke øvede formår at ikke at kunne ride en hest korrekt frem.
    Derimod skal de self. Lære dette. Og det kan en indspændning måske forhindre lidt?
    Uanset hvad skal en rideskolehest/lærehest tage den "trælse tjans" og stå model til at os "tumper" der skal lære at ride. smiley


  • #12   3. mar 2016 Line Holst Petersen jeg kan godt se pointen i, at nybegyndere og urutinerede ryttere rider med indspændinger, men på den anden side er det ikke særlig fedt, hvis man kun kan ride med indspændinger, fordi man aldrig har lært andet. Da jeg var ude at besøge stedet virkede det som om alle red med indspændinger også øvede ryttere, der var i hvert fald hængt sedler op ved alle de heste, som jeg så, hvor der stod "Udstyr: Sadel, indspændinger" osv. men jeg er ikke helt sikker.

  • #13   3. mar 2016 Og ja det er ikke altid lige sjovt at være rideskolehest smiley

  • #14   3. mar 2016 Ja det var også problematikken i det som jeg skrev: smiley

    "Derimod skal de self. Lære dette. Og det kan en indspændning måske forhindre lidt? "


  • #15   3. mar 2016 Jeg har redet i 8 år på forskellige rideskoler uden indspændinger, så det føles lidt som at gå et skridt tilbage i min ridning smiley

  • #16   3. mar 2016 Jeg kan stærkt anbefale Ballerup. Jeg har selv brugt 4 år der som rideskolerytter. Trænerne er dejlig kompetente, og kan man ikke lide den ene, er det nemt at finde et andet hold med en anden lærer, da de er så mange. Hestene har det også godt. De kommer på folde fra 8-14 m. stråfoder i hverdagen. ligeledes er deres udstyr tilpasset til dem og sadler ved hjælp af sadelmager. Yderligere er fællesskabet også rigtig godt derude også mellem rideskole- og privatryttere. De har også et rigtig stort udvalg af heste, hvilket gør at man får prøvet lidt forskelligt. Ja - som regel skifter man hest hver måned, men det er alt efter hvilket aftale man har med sin ridelærer. Jeg havde i op til flere perioder den samme hest, fordi det fungerede super. De eneste store minusser for mig nu ved BAL (som rideskole) er at næste alle heste går med faste indspændinger og elastikchambonner, samt at undervisningen er meget klassisk engelsk dressur. Men kan man se bort fra det/affinde sig med det, så er det helt klart en rideskole, som jeg kan anbefale. Og det kommer fra mig, der ikke rider engelsk dressur længere, hvor jeg er stærk modstander af hjælpemidler medmindre det er fuldkommen nødvendigt.

  • #17   4. mar 2016 Prøv a ta et kig på stutsborg. Ligger 15 min fra BAL og er hvad jeg ved af nok en af de mest populære rideskole i det område mener de har omkring 40 elevheste og de går maks 2 holdtimer om dagen. Der blir passet super godt på dem

  • #18   4. mar 2016 På ARC er de også begyndt at putte indspændinger på hestene..

  • #19   4. mar 2016 jeg rider selv ude på ballerup dog som privat rytter, men jeg red hold derude for 2 år siden. der var det kun ponyerne der gik med enten indspændingstøjler eller chambon (dog ikke alle ponyer) og de fleste heste gik uden. jeg synes jeg fik meget ud af at gå derude, og red derude i flere år.
    Jeg red en af de ponyer der havde indspændingstøjler på, og selvom de var spændt ind i inderste hul, var hesten langtfra tvunget ned. så synes ikke det nødvendigvis er helt så slemt selvom det ikke er det bedste at de har indspændingstøjler på.
    men som en anden også nævner så bruger de nødvendigvis ikke aflivning som første mulighed, men passer derimod hestene og giver dem tid til at få det bedre. derudover har de mange bedre heste, og de kommer på fold hver dag.


  • #20   4. mar 2016 De er faringer jeg har med BAL er ret blandede. Har dog kun redet derude et par få gange, men det jeg hæftede mig mest ved var at den pony jeg red på bestemt ikke havde det fysisk godt. Han gik skævt, havde ikke det ene bagben med og var virkelig snæver for til. Da jeg spirgte de to undevrisere sagde de bare jeg skulle give den et ekstra klask og få den til at makke ret - den gik sådan fordi den ikke gad gå ordentligt.
    En af de andre ponyer havde hove der nærmest faldt af i flager, og blev stadig brugt i undervisningen selvom den var tydeligt ømtået. Ud over dette virkede det generelt til at elevhestene havde det okay, og jeg skal ikke kunne sige om det er blevet bedre siden da jeg ikke har været der ude de sidste par år smiley


  • #21   4. mar 2016 Katrine Team Joli <3<3: Fedt de ikke bare afliver, men giver hestene tid til at få det bedre, og dejligt hestene kommer på fold hver dag. Det er også et plus, at de har nogle gode heste smiley . Det lyder lidt vildt, at indpændingerne blev spændt ind i inderste hul.

    Louise H: Jeg håber da det er blevet bedre. Stakkels heste smiley


  • #22   4. mar 2016 Er der nogen, som kender til Glostrup- og/eller Herlev rideskole?

  • #23   4. mar 2016 Glostrup havde ikke det bedste ry, dengang jeg var i rideskole miljøet smiley

  • #24   4. mar 2016 Ville heller ikke anbefale Glostrup/Parcelgårdens rideskole, de rider omkring 30 på et hold og underviseren sidder bare i sådan en boks ting, og snakker i en mikrofon. Dog tror jeg det er et fint sted hvis man er privat rytter smiley

  • #25   4. mar 2016 Det lyder helt sindssygt med 30 ryttere på et hold! Enten må de have en mega ridehal eller også rider man meget tæt, hvis man da overhovedet kan ride?

  • #26   4. mar 2016 Man rider meget tæt xD Men ellers så tror jeg selv du skal tage ud at se en dag, så er det lidt nemmere at bedømme smiley Du kan jo evt. selv prøve at søge lidt herinde, og på heste-nettet der er mange tråde om bla. Ballerup- og Glostrup rideklub

  • #27   4. mar 2016 Det vil jeg helt sikkert gøre :). Jeg har også planer om at tage ud og overvære nogle undervisningstimer på Ballerup og besøge lidt andre rideskoler. Jeg skal bare lige have en skitur overstået først smiley

  • #28   5. mar 2016 men igen selvom indspændingstøjlerne er i inderste hul, hænger de stadig slapt selvom hesten ikke går i holdning.
    jeg kan evt. linke til nogen ponyerne/hestenes profil på hg hvis du vil se dem under ridning?


  • Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #30   5. mar 2016 Der er sket meget. Ny leder osv.

  • #31   5. mar 2016 Ud fra nogle sære ting min part har lært på herlev rideskole, vil jeg ikke anbefale det sted. Jeg har ikke selv reddet der, og har sådan set ikke sat foden deroppe.

    Men jeg synes der er noget galt når man lære børn at det altid er deres fejl, at hesten bliver forskrækket, og at de skal af og trække resten af timen hvis det sker.
    Hun har også fået afvide at hun altid skal hoppe af, hvis hesten bliver bange (ok, jeg kan se situationer hvor det er nødvendigt, men 9/10 gange er det altså bedre at blive på i min optik - jeg har aldrig været nødt til at hoppe af en bange hest)

    Og i forhold til prisen tror jeg ikke man lære nok. Det er simpelthen baseret på hvad min part kan. Hun er ikke nogen dårlig rytter, men der har tydeligvis været nogen ting der bare ikke er blevet taget hånd om.
    Det værste er måske egentligt at hun lige netop er rigtig lærenem, og at de derfor ikke burde have haft svært ved at lære hende det.


  • #32   5. mar 2016 BNR ville jeg absolut ikke anbefale, hvis man går ind for heste velfærd smiley

  • #34   5. mar 2016 Katrine Team Joli <3<3: Det må du meget gerne smiley

    C.Sværke: Det lyder godt nok voldsomt ligefrem at tæve hestene!
    Jeg tror helt klart, at jeg skal se, om jeg kan få en rundvisning på BNR smiley

    Jo og Waikato: Hvorfor vi du ikke anbefale BNR? Behandler de hestene dårligt?

    Rynkedellen og Nullerkuglen: Det lyder mærkeligt, at man skal stå af og trække resten af timen, hvis hesten bliver forskrækket. Ud fra det du har skrevet virker det jo nærmest som om man staffer rytteren, bare fordi hesten/ponyen bliver forskrækket. Det virker også lidt underligt at stå af hver gang hesten/ponyen bliver bange. Jeg har før redet en hest som f. eks. var bange for et hjørne af ridehuset, hvis jeg skulle stå af hver gang, ville jeg jo aldrig komme nogen vegne smiley


  • #35   5. mar 2016 Karen det virker også sært på mig. Forhåbentligt er det kun den ene ridelære der lære dem sådan noget ævl..

  • #36   5. mar 2016 jeg sender linkende i privatbesked smiley

  • #37   5. mar 2016 Bitte små folde og næsten ingen foldtid, samt ekstremt dårligt inde klima i staldende, ikke et sted jeg ville støtte.

  • #38   7. mar 2016 Iforhold til parcelgården /GLK, så findes der bedre rideskoler. De er virkelig mange heste på et hold og i forhold til hestene er det udbredt "brug og smid væk" kultur. Hestene går også kun på fold i sommerperioden og bliver ikke rigtig græsset ind, bliver bare smidt derud. Hestene har det som sådan fint og får godt foder, men i at det er "brug og smid væk" får man heller ikke så godt et indtryk. Har stået derude som part og der blev vidst sendt 6 heste væk i det halve år jeg var derude.

    Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men hvis du stadig er ponyrytter vil jeg anbefale exmoor, deres ponyer har det super.
    Hvis du rider hest er HRK en god mulighed, efter stor efterspørgsel er hestene på fold hver dag og for det meste også i weekenderne.
    De er også begyndt at ride den ene hest bidløst og en hest der er skadet er kommet på ophold et andet sted, indtil hun er klar igen. Den undervisning jeg har set har heller ikke været præget af pisk eller lign. og hestene går vidst max 2 timer om dagen smiley Står derude nu og rideskole hestene bliver passet godt og bliver behandlet for de forskellige skavanker de skulle få.


  • #39   10. mar 2016 I min verden høre indspændinger ikke til under ridning, kun til longering (og der ville jeg så ikke bruge dem) så at give alle heste indspænding på er for mig helt hul i hoved..

  • #40   11. mar 2016 Ida og Megan <3: jeg er desværre nok for gammel til at gå på exmoor. Jeg er lige fyldt 18 år :), det lyder ellers til at være et dejligt sted (har lige kigget på deres hjemmeside). Jeg vil lige se på HRK smiley

  • #41   11. mar 2016 Ja, så er man hvertfald for gammel smiley Dem der ridder der er nok max 15 år smiley På Holte er der også et ungdomshold godt nok fredag aften, men der går også andre unge de andre dage :3

Kommentér på:
Ballerup ridecenter

Annonce