{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Reflekser og lys {{forumTopicSubject}}

Jeg vil ikke hvordan jeg lige skal starte den her tråd grundet jeg er dybt rystet!
Jeg er lige kommet hjem fra min mormor, min mor og jeg køre på en ret trafikeret vej hvor man må køre 80, hvor min mor pludselig sætter bramserne i, hvilket jeg ikke forstår indtil hun siger der står en hest med rytter halvt ude på køre banen uden noget som helst lys eller trafik vest kl 22.30! De var virkelig svære og se og det var et held min mor nåede at se dem i tide da de bare pludselig er der! Så kære alle jer der rider ud om aften hvor der er mørkt vil i ikke nok gøre jer synlige? For når man tænker på hvad der kunne ske så hellere se dum ud end at sætte liv på spil!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reflekser og lys
  • #1   29. feb 2016 Det gælder generelt alle der færdes i trafikken - også cyklister og folk på gåben. Har tit oplevet det samme og man ser bare ikke folk. Men mange har åbenbart ikke deres liv særlig kært.

• #2   29. feb 2016 Godt I har det okay og at I ikke ramte den idiot der red med hovedet under armen uden lys på! Burde skamme sig..
    Hvis jeg er ude at ride efter mørkets frembrud har Tindur brede reflekser på alle fire ben, refleks dækken og blinkende røde lygter på stigbøjler. Jeg har refleks vest, pandelampe og blinkende lys på venstre ben (har lige fået til benet af min veninde i aften smiley ) så os undgår man ikke at se smiley

Mvh TT

• #3   29. feb 2016 Jeg red ud i dag 17:20 og havde refklekser på alle ben samt lygte med rød og hvidt lys på mit eget ben. Jeg var tilbage igen 17:50 og der var det endnu ikke blevet mørkt, men jeg ville ikke tage nogle chancer, selvom jeg vidste det kun blev en kort tur smiley Jeg ved selv hvor mørkt det kan se ud inde fra en bil, selvom det ikke se så mørkt ud igen, når man færdes uden for bilerne, desværre er der ikke ret mange ikke-bilister, der ved dette, og de tænker derfor ikke på at have refleks og lys på smiley
    Forhåbentlig tænker pigen over det næste gang. Hvis det var mig der var kommet kørende der, kunne jeg godt have fundet på at rulle vinduet ned og lige give et godt men surt tip om at huske reflekser og lys i fremtiden smiley smiley

• #4   1. mar 2016 Udover at det er en god idé, både overfor sig selv og andre trafikanter, så er det lovpligtigt MINIMUM at have 5 cm brede reflekser på alle 4 ben, en lygte på rytterens venstre ben der lyser hvid frem og rød tilbage, samt en refleksvest..
    At det så er en god idé både at gå med livrem og seler og derfor også tage refleksdækken og andre reflekser på er en anden ting..

Men desværre ser man alt for mange der ikke tænker sig om, og det gælder især også cykelister.
    Men det må være de samme personer der ikke tænder kørelyset på de nye bileder om morgenen, eller hvis der er lidt tåget, eller hen sidst på eftermiddagen når mørket kommer listende. . Så er det ikke let når baglygterne ikke er tændt.
    De må jo tro, at fordi de kan se, så kan andre også se dem..

Kommentér på:
Reflekser og lys

Annonce