Reflekser og lys {{forumTopicSubject}}
Jeg vil ikke hvordan jeg lige skal starte den her tråd grundet jeg er dybt rystet!
Jeg er lige kommet hjem fra min mormor, min mor og jeg køre på en ret trafikeret vej hvor man må køre 80, hvor min mor pludselig sætter bramserne i, hvilket jeg ikke forstår indtil hun siger der står en hest med rytter halvt ude på køre banen uden noget som helst lys eller trafik vest kl 22.30! De var virkelig svære og se og det var et held min mor nåede at se dem i tide da de bare pludselig er der! Så kære alle jer der rider ud om aften hvor der er mørkt vil i ikke nok gøre jer synlige? For når man tænker på hvad der kunne ske så hellere se dum ud end at sætte liv på spil!
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Hvis jeg er ude at ride efter mørkets frembrud har Tindur brede reflekser på alle fire ben, refleks dækken og blinkende røde lygter på stigbøjler. Jeg har refleks vest, pandelampe og blinkende lys på venstre ben (har lige fået til benet af min veninde i aften ) så os undgår man ikke at se
Mvh TT
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
Forhåbentlig tænker pigen over det næste gang. Hvis det var mig der var kommet kørende der, kunne jeg godt have fundet på at rulle vinduet ned og lige give et godt men surt tip om at huske reflekser og lys i fremtiden
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
At det så er en god idé både at gå med livrem og seler og derfor også tage refleksdækken og andre reflekser på er en anden ting..
Men desværre ser man alt for mange der ikke tænker sig om, og det gælder især også cykelister.
Men det må være de samme personer der ikke tænder kørelyset på de nye bileder om morgenen, eller hvis der er lidt tåget, eller hen sidst på eftermiddagen når mørket kommer listende. . Så er det ikke let når baglygterne ikke er tændt.
De må jo tro, at fordi de kan se, så kan andre også se dem..
Reflekser og lys