{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opereret for mus...
  • #1   17. feb 2016 Hvad er mus? smiley

• #4   17. feb 2016 Valentin - du mener ikke det forringer hestens værdi? smiley

Mvh TT

• #6   17. feb 2016 Okay smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #7   17. feb 2016 Ja, smiley så er der jo intet galt mere smiley

• #8   17. feb 2016 Der er så mange delte og blandede meninger om de mus og hvor de sider osv. - nogle ønsker dem fjernet og andre vil bare lade dem være og se om det nogen sinde giver problemer.
    Personlig har jeg oplevet alle tre muligheder, heste uden mus, heste med mus og heste med fjernet mus.

For mig ville jeg få det fjernet hvis muligt, og så ikke tænke mere på det smiley - og vil som udgangspunkt ikke mene heste skulle være mindre værd efter en operation smiley

• #9   17. feb 2016 Ja .. ville endda købe en hest med mus så længe den sidder uden for leddet.. smiley

• #10   17. feb 2016 Jeg går pænt uden om heste der fejler noget af den ene eller anden slags smiley

• #11   17. feb 2016 Hvis jeg kunne snakke med dyrlægen der havde fjernet den, og hesten ellers var i orden ville jeg ikke se noget problem i det...
    Dog vil jeg sige det kommer lidt an på hvor gammel hesten er..

• #12   18. feb 2016 Hvis hesten er ren i røntgen, så er den jo ren i røntgen uanset hvad der så tidligere måtte have været af mus eller ej.

De skader der kan opstå ved operationen ses ganske kort tid efter normalt; og er oftest et problem ved mus i bagknæ.

I det hele taget synes jeg at forskrækkelsen over diverse røntgenfund har nået et helt hysterisk niveau. Langt de fleste heste på topplan går med en eller anden skavank på røntgen. En hest der er god nok kan sagtens sælges med småting, det være sig tætsiddende torntappe, mus og tilsvarende hvor dyrlægen vurderer at det med al sandsynlighed nok skal gå.
    Skal man derimod sælge en amateurhest til 40.000 så skal den gennemlyses fra næse til hale og hvis den ikke havner i røntgengruppe et, så vil folk have den til slagteprisen og nærmest have opstaldningen betalt de næste fire år. På trods af at hesten har været gående i sporten på La niveau med sin mus i 5 år.

Hvis de nu også skal være et problem at man har fjernet omtalte mus for at hesten bliver ren i røntgen, så ved jeg snart ikke hvordan man skal kunne sælge en hest som bare ikke er god nok til grand prix.

• #13   18. feb 2016 Helt enig med Line B - det er værre at sælge til amatører end til topplan.

På topplan vil man hellere have en hest fungerer, og har vist den kan klare de krav som stilles, end om den er kat 1-2 og kun godkendt i Rgt.

Til skovtur og la brug skal hesten så lige pludselig være total ren i Rgt !?! Og skal så sælges til ingen penge ? Her skal den kliniske undersøgelse veje rigtig tungt ifht Rgt.

Rgt er total overvurderet da det kun er nogle enkelte skud fra hver vinkel, og kun så man kan se de aller groveste fejl. Herefter er det sandsynlighedsberegning - hvor man % med denne form for Rgt fejl bliver ikke rideheste, men man kunne jo lige så godt gøre det omvendt - for nogle heste fungerer glimrende som rideheste med diverse grove rgtfejl.

At tage en hest igennem handelsundersøgelse og Rgt er kun et "her og nu" billed - hesten kan reelt skvatte død om 2 min efter, hvis uheldet er ude.
    Så at være ren i Rgt giver "ingen garanti" for andet end at den lige nu og her på denne dato umiddelbart ikke har nogle fejl, som måske kunne give gener på sigt.
    Tag sådan en hest hjem, og fejlbeskær den i et par måneder så vil du have problemer med fx hovseneben. Ride den forkert og med en forkert sadel og den kan få forandringer alle mulige steder i kroppen.

Mit "yndlingseksempel" var en veninde som købte en skøn unghest, som gik igennem fuld handelsundersøgelse og -Rgt, og 9 måneder efter blev aflivet med forandringer i kronragede, ryg og i kraniet pga en udefrakommende sygdom, der gav øget knoglevækst rundt omkring. Hun nåede at ride på den et par uger.
    Og hvis det ikke var at det var den samme dyrlæge der havde taget handelsrgt, som efterfølgende også var med til at forsøge at behandle hesten, ja så havde han ikke troet på handelsrgt. var korrekte.

Mvh Charlotte

• #14   18. feb 2016 Folk ser spøgelser alle steder. Alle folk var også helt forargede over at jeg købte min unghest uden bøjeprøve på bagbenene, men da den var så rå kunne bagbenene ikke løftes og da den var den i røntgen og taktede fuldstændig ens på blød og hård bund og aldrig havde været redet vurderede vi at det ikke ville få nogen betydning. Den har aldrig været halt bortset fra lidt vokseværk og nu er den så skadet i bækkenet fordi den er faldet men det har jo intet med noget at gøre smiley hvis man har en god mavefornemmelse og dyrlægen vurderer at den sagtens kan gå til ridning på trods af en ubetydelig ting så ser jeg ingen fare, og slet ikke nogen fare hvis musen er fjernet. Så er problemet der jo ikke længere?

• #15   18. feb 2016 Ja, hvis der er blevet taget røntgen af den bagefter, så man er sikker på den er helt væk, og forsikringen igen vil forsikre den fuldt ud.

Købte tilbage i 2004 en oldenborg der havde mus ved haseleddet, men vi valgte så at købe hende og få den fjernet med det samme, så man var sikker på det ikke ville få betydning senere. Hun blev først forsikret med forbehold for musen, og det fik vi så fjernet efter hun var opereret og kommet sig helt.

Derefter havde man så en total fejlfri hest. smiley
    (Hun blev solgt i 2009 og følger hende stadig)

• #16   18. feb 2016 Det kommer an på en del, hvis benet for eks er fortykket efter, så det er større end det andet, nej så vil jeg ikke.
    Hvis man kan stå bag ved hesten og se at den ene hase er lavere end den anden, nej så ville jeg ikke.
    er hesten ren i røngen, og man ikke kan se noget på det pågældende ben, ja så ville jeg godt.

• #17   19. feb 2016 Hvis den ingen mén har og dyrlægen siger ok for den, så ser jeg intet problem. Har selv købt en. Min fik som 3 års fjernet en mus fra en bag kode. Hun er 11 år nu, og gå Mb/Ma dressur. Og der har aldrig været noget med det ben...

Kommentér på:
Opereret for mus...

Annonce