1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bukkehov og mus Bukkehov og mus

Jeg har fået tilbudt en 1 års (fra august).
Den er blevet opereret for bukkehov (begge forben) tidligt i dens liv, og står forholdsvist fornuftigt på sine forben nu.
Den har dog også en mus i en has, opdaget ved at den fik galle i leddet, og der blevet taget røntgen. Dyrlægen oplyste at det var en lille mus, og det kunne fikses ved et forholdsvist simpelt indgreb.

Jeg søger derfor andre med erfaringer med bukkehov og mus i has.

*Skal jeg være bekymret for holdbarheden ifm. bukkehov?
*Er det kritisk at hasen på nuværende tidspunkt er hævet op på grund af musen, er der skader?
*Skal jeg være bekymret for knæ, eller burde de også være hævet op hvis der er mus der?

Andre erfaringer modtages også med kyshånd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukkehov og mus
  • #1   30. sep 2018 Jeg havde en unghest der udviklede bukkehov på det ene forben som 1-1,5 års, han blev aldrig opereret for det, men behandlet koncentreret hos smeden og stod ret "pænt".. Det kostede ham dog desværre tidligt livet alligevel da bukkehovs bestillingen gjorde han belastede sit gaffelbånd forkert, og blev ved med at få skader på det da han først begyndte sit liv som ridehest... smiley

• #2   30. sep 2018 Øv, det er trist smiley
    Denne her fik det som føl, og er tidligt opereret. Jeg ved ikke om det gør en forskel at det er sket så tidligt?

• #3   30. sep 2018 Min den ene er opereret for bukkehov på et forben som føl, han har ingen gener af det, og er B-hest i dressur.

Musen kommer det an på om doc dyr anbefaler den bliver fjernet og/eller vurderer at leddet allerede har taget skade.

Lige umiddelbart tænker jeg, at det kommer an på doc dyr’s svar, forventet brug af hesten, og så absolut en billig pris.

Mvh Charlotte

• #4   30. sep 2018 Jeg synes også jeg har hørt at tages det tidligt, så er fremtidsudsigten med bukkehove bedre, end hvis det er senere.
    Musen synes dr. dyr skal væk. Og var egentlig positivt indstillet omkring den.

Jeg har fået lov at få hesten, for ejer gider ikke bruge flere penge på den, de er der hvor de hellere bare afliver den nu..

• #5   30. sep 2018 En museoperation koster ca 11-12.000 kr, så skal der boksro og genoptræning over de næste par måneder.

Det hele kommer nok helt an på hvad du vil med plagen - er det til dig selv, og du synes det er hyggeligt at arbejde med en plag, samt at du bare ikke kan leve uden den, ja så kan man jo vælge at gøre det. Det gjorde jeg for 9 år siden, og har sørme ikke fortrudt.

Rent økonomisk kan det slet ikke svare sig - så hvis du vil gøre det op i penge, så er det jo at lave et lille nemt regnestykke, og så komme frem til hvad du reelt har at købe en 3-4 års for om 2-3 år, og om plagen så er det værd.
    Jeg har fx mine heste hjemme, og regner med ca 15.000 kr/årlig udgift på en plag - dvs at koster 1 års plagen 15.000 kr i indkøb, så koster den 45-60.000 kr når jeg skal i gang med at tilride den som 3-4 års. Og så har jeg haft risikoen for død og skader i den periode.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Bukkehov og mus

Annonce