Dyrlæge {{forumTopicSubject}}
Vil høre om der er nogen der har erfaring med følgende :
for 1½ år siden køber vi en dressur kat 1 pony, som 1½ år før vi køber den, har været i røntgen. Her fandt man en lille kalkaflejring i et kodeled, som et kendt hestehospital vurderer som værende uden betydning for ridemæssigt brug. Vi køber så ponyen og ½ år efter vi har købt den for vi problemer med den ridemæssigt. Vi har dyrlæge og kiropraktor ude gange flere, men vi finder ingen årsager til problemerne. Efter lidt over et år bliver den voldsomt halt, og kommer i fuld røntgen på samme hestehospital som tidligere har røntgen fotograferet den. Her finder man igen den samme kalkaflejring som var fundet tidligere, og mener at den nok er årsagen til problemerne. Den er nu på Prednisolon men om en uge skal den vurderes igen. Hvis den fortsat er halt overvejes MR scanning og evt operation. Jeg har en dyrlæge standard forsikring som desværre ikke dækker en MR scanning, som efter sigende skulle være meget dyr Mit spørgsmål er, om der er noget jeg kan gøre i forbindelse med at min hest nu står med en skade, som er vurderet til at være uden betydning for ridemæssigt brug, men somikke er det alligevel. Dette viser sig jo nok at være en fejlvurdering som koster mig dyrt med mindre vores pony mirakuløst er helt haltfri næste tirsdag. jeg tænker selv at det ville være fair, at de gav rabat på MR scanningen. Jeg håber nogen ligger inde med viden erfaring omkring dette.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Men man kan jo altid forsøge at tage en pæn snak med doc dyr - jeg tror bare næppe I får noget ud af det, når dyrlægen ikke er juridisk forpligtiget.
Mvh Charlotte
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 41 Svar: 125
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 276
apr 2014
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 276
Tlf. 35332860 De er at træffe alle hverdage mellem klokken 8 og 14
Derudover kan man også lave en afdragsordning afmånedlige rater med dem, hvis man ønsker det
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Landbohøjskolen (KU) sender folk videre til enten højgård eller Hørsholm, når der skal laves MR scanninger.
apr 2014
apr 2014
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Du har et problem, fordi i har sparet den fulde handelsundersøgelse og gjort brug af nogle gamle røntgen, der iøvrigt ikke tilhører jer selv. Det er et juridisk problem, at i har undladt at overholde jeres egen undersøgelsespligt i forbindelse med handlen.
Men du har ikke lov til at påbegynde behandling af nogen bekostelig art nu her, såfremt du/i ønsker at forsøge at ophæve handlen, uden at sælger er med ind over det hele.
apr 2014
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Sælger har helt sikkert været i god tro, men det er stadig kun og kun sælger, der kan anfægte de gamle røntgenbilleder, hvis der er tale om en såkaldt dyrlægefejl, der kan udløse en evt. større erstatning fra dyrlægens ansvarsforsikring. Det er heller ikke nødvendigvis nogen dyrlægen selv kan tage stilling til, da han må forventes ikke at være uvildig i en sådan sag.
Dyrlæge