2.044 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

minimerer wrap-spild minimerer wrap-spild

Hvordan minimerer jeg bedst spild af wrap? det skal lige siges at det er meget tørt wrap, det er næsten som hø.
Lige nu har jeg et hø net, men de trækker det bare ud og smider det på jorden, også bliver det blandet rundt i træpillerne.

Jeg ville gerne have haft en haybar, men min shetlænder er for lille til at kunne nå. Har også overvejet en høhæk, men syntes at have læst det kan være usundt for hesten at spise opad?
Har set nogle laver deres egne haybarer, af baljer, men tror bare de vil skubbe det op og ud på jorden.

Slow feeder net vil jeg helst undgå.

Hvordan undgår i spild af wrap/hø?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  minimerer wrap-spild
  • #1   8. feb 2016 Måske et net med mindre masker hvis de trækker det så nemt ud? Men ja, det er bedst hvis de kan spise det så lavt som muligt, da de på den måde sliber tænderne korrekt. Men at undgå helt at spilde kan du nok ikke.

• #2   8. feb 2016 Følger lige med.

Jeg har et stort net med små masker, men min hyps formår stadig at spilde rigtig meget, som så bliver møvet rundt i bunden.. Det er rent træls når der skal muges smiley

• #3   8. feb 2016 Min har slowfeeder net både i boks og på fold - og synes nu ikke jeg har meget spild. I boksen ligger det han taber lige under nettet/eller ved siden af (nettet når næsten helt ned til jorden) = han spiser resterne når nettet er tomt, han møffer det ikke rundt, da det ligger i et hjørne.
    På folden kan der godt være lidt mere spild pga. Vinden fx. Tager noget med sig; altså af de rester der ryger ud af nettet. Eller hvis der er lidt mudret.
    Men igen; jeg synes jeg har minimalt med spild. Især i forhold til hvis det bare blev lagt på jorden.

Hvorfor vil du ikke have slowfeeder?

• #4   8. feb 2016 i stalden hvor jeg står har to af hestene fået "haybar" i et hjørne ved at en plade er sat på skrå. der er i pladen skåret en bue ned så hestene kan nå bunden. det har minimeret deres spild betydeligt...

den ene hest havde net før og første dag fik den net ind om morgenen. det gav et markant større spild end bare at have det løst i "haybaren"

• #5   8. feb 2016
    Har anskaffet mig det her; minimere spild en del mere end ved alm. slowfeeder og de der er bange for at hesten får benene ind i; det er pænt svært ;o)

profilbillede
  • #6   8. feb 2016 Krikken
    Hvor har du købt den henne ? og hvor mange kg kan der være i af gangen ca.? smiley

• #7   8. feb 2016
    Lige på billedet er der proppet 23 kg i, men det er virkelig også stoppet, så 15-20 kg :o). Det er dog også med våd wrap.

Det er fra Kærbogård Hesteartikler, ved ikke om de sender, skriv evt. til dem og spørg om de gør :o)
    https://www.facebook.com/K%C3%A6rbogaard-hesteartikler-1545761542415318/?fref=ts

• #8   8. feb 2016 Tak, er det lavet af nylon? for så vil jeg se om jeg selv kan sy et smiley

• #9   8. feb 2016 Tænker om du måske gir for meget ? Omvendt står den på pillebund, er det jo vigtigt der noget at tygge hele natten. Min får det gulvet på rent halm, og der levnes ikke. Medmindre han ikke når hele morgenmaden smiley for ja naturligvis øv at skulle smide en masse ud hver dag,

Du har ikke mulighed for at lave en undersøgelse med ca kg se hvor meget den spiser til kl det af kg. Gang op i timer til natten se om der spist op. Er der det så øg med et kg. Indtil der levnes men kun lige levnes smiley

• #10   8. feb 2016 Det ser ret smart ud!
    De har noget lignende her, som jeg har overvejet
    http://www.skovtursrytteren.dk/Imperial---Waldhausen-finmasket---stormasket-h%C3%B8net

• #11   8. feb 2016 Tina C
    Jeg fylder nettet op når de har spist op og det meste af det de har hevet ud på gulvet, men det de roder rundt i træpillerne vil de ikke spise når der er træpiller blandet i.
    De går i løsdrift, og der er ikke rigtig noget græs på folden, så det er ikke kun om natten det er et problem, da de stort set har adgang til wrap hele tiden.
    De får ca. 15-20 kg om dagen til deling, så det burde ikke være for meget.
    Min unghest kan decideret finde på at skrabe det ud med vijle, hun er meget ivrig i at skrabe i alt ting.

Fodre jeg i traktor dækket på folden, kan de også finde på at skubbe det op af dækket også bagefter træde på det så det ikke kan spises. Men pga vejret, vil jeg gerne fodre inde i løsdriften, da folden er ret mudret.
    Fodre jeg dirkete på jorden/gulvet, skraber min unghest det ud i hele løsdriften og blander det rundt med træpillerne.

• #13   8. feb 2016 Lige præcis smiley
    Der står maskerne er 3x3 hvilket jeg syntes er en god størrelse.

• #14   8. feb 2016 Og så læste jeg lige dit indlæg igen - og du skriver jo du helst vil undgå slowfeeder. Til det kan jeg kun svare, at så vil der være spild, er min erfaring. Ikke engang min meget forslugne pony kan jeg fodre på gulvet eller i balje, for hun hiver det også ud, og så får det bare lov at ligge.

Lidt sippe er man vel smiley

• #15   8. feb 2016 I den stald jeg står har staldejer selv lavet haybar ved at sætte en træplade på tværs at et hjørne i boksen. Det kan du jo i princippet lave på det passer til hver hest. Vi har også en shetter i stalden, den har fået en høhæk, som bare er placeret lavt i hovedhøjde - altså den spiser mellem tremmerne, som er placeret, så den ikke skal stå med hovedet op ad

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 783
    #16   8. feb 2016 Mine net er 4*4 jeg syntes ikke der er meget spild de er fra stald Stoubjerg

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #17   8. feb 2016 Så er der bestilt det net krikken har linket til glæder mig helt vildt har søgt det i flere år men det kunne kun købes i USA smiley

• #18   8. feb 2016 Nu koster de jo en del penge smiley men hø hække på dba der faktisk nogle ret seje imellem med tag så wrappen. Ikke bliver våd. Men ja om de fortsat der vil, trække det ud af buret for at hoppe på det... Har du evt. Mulighed for at give dem nogle træstammer ud? Super aktivering, at hoppe gnave flytte på sådan en stamme. Hvis den tømmer hø hækken som tidsfordriv smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #19   8. feb 2016 Det net jeg har bestilt koster 400 kr leveret, det synes jeg er billigt det helt store til folden koster 450 kr. Hvis de er så holdbare som jeg forventer så er det langt billugere for mig end at skulle ud og få lavet et nyt som det jeg har nu som er 4 år gamle.

Kommentér på:
minimerer wrap-spild

Annonce