{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Overtage ''part'' {{forumTopicSubject}}

hey alle søde mennesker har brug for jeres meninger smiley

Det er sådan at jeg på min kostskole rider ude et sted kaldet hellios heste og rideterapi, og her rider jeg en gammel konkrrence hoppe på 20 år og stadig fuld ud frisk. jeg har redet hende i 3 år og kender hende fuldt ud. jeg er den eneste rytter hun har haft de tre år da hun bestemt ikke er en nybegynder hest eller let hest overhovedet, og der hvor hun står bruger de heste til terapi for børn og voksne som alle har nogle ''problemer'' og da hun er en meget speciel hest er jeg den eneste hun må rides af da jo har været gammel konkurrence pony, og har sine egne meninger, hun er ikke ond på nogen måde men kan hurtig blive misforstået.. det svært at forklare hvordan hun er men hun er meget speciel så man kan ikke sætte hvem som helst op på hende.. mig og rose har været igennem rigtig meget de tre år og kender hinanden ind og ud, og har et fantastisk bånd.. men da jeg snart stopper på skolen og kun bliver boende er jeg ikke en del af linjefagene mere hvilket betyder at hun intet opmærksomhed eller motion får da jeg er den eneste, der kommer ud til hende. derfor havde jeg snakket med helena ( ejeren af det hele ) om evnt part på hende da det ikke ville være fair for rose at komme ud til nogle hun ikke kender og blive misforstået om igen.. jeg fik så den ( hvad kan man sige ) mulighed at overtage hende billigt som jeg er rigtig taknemmelig for, hvis jeg kunne finde et billigt sted at stå mod hjælp osv.. men da jeg skal til at gå ud af 9. ved jeg ikke om det ville være en god beslutning med hensyn til regninger osv. ved jeg kan få et job for at betale for de ting men har aldrig haft hest før, kun parter.. er 17 år men fylder 18 til okt.. så det vil være en oplagt mulighed for at vise ansvar.. men samtidig er jeg bange for at jeg fejler.

Rose er 20 men fejler på ingen måde noget overhovedet og er altid rask det mest alvorlige har været lidt halthed om vinteren..

selvom hun er gammel er hun stadig meget frisk og varm og går kun med forsko ( mener hun får dem fjernet vinteren over). og hvis jeg ikke er en mulighed for at være hendes ejer bliver hun sikkert aflivet og det ville være syndt da hun er frisk og rask som en ung hest og elsker at lave noget.

pointen med denne tråd er at jeg har brug for lidt hjælp og råd til min beslutning evnt andet..

håber i forstår pointen i det her smiley selvom mit hovede er lidt af et rod smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overtage ''part''
  • #1   30. jan 2016 Jeg startede med at have part på Frederik (på min profil) og lidt pludseligt kom ejeren og spurgte mig om jeg ville overtage ham, hvis jeg ikke ville have ham skulle han sælges. Dette var tilbage i august sidste år. Jeg er 17 år (18 til juni), jeg har redet i 13 år men ALDRIG haft min egen hest! Jeg havde samme bekymringer som dig! Intet job, jeg skulle jo tjene til at kunne betale den? Havde jeg tid? Hvad hvis jeg fortrød? Var det overhovedet en god ide?
    Jeg tog chancen. Takkede ja, og jeg har endnu ikke fortrudt! Den bedste beslutning jeg har taget nogensinde! Jeg fik et job så jeg havde råd og nu her om 14 dage får jeg endnu en hest hjem, dog kun til låns smiley

• #2   30. jan 2016 lyder fedt... har også en far og snakke med om alt det her og han lytter ikke rigtig så meget og forstr ikke denne ''verden''

• #3   30. jan 2016 Hvis du kunne få økonomien til at hænge sammen ville jeg tage chancen! Jeg havde heller ikke råd til egen hest, da jeg red på min tidligere part og hvor ægrer det mig at jeg ikke købte hende selvom jeg har min egen hest den dag idag smiley Jeg var den eneste på hele rideskolen der kunne ride hende og turde stille og på hende til stævner, selv den dag idag ville jeg købe hende selvom hun bare ville blive foldbums/hyggehest.... Nu får du muligheden for at købe/overtage den hest som du har været venner med længe og er den eneste der kan ride.... Mht. det økonomiske kan dine forældre vel hjælpe lidt til? Du må jo komme med nogle rigtig gode begrundelser smiley En af mine var at hestene var det der fik min hverdag til at hænge sammen og gav mig overskud i skolen....

• #4   30. jan 2016 ja det er rigtig.. har en far som ikke helt forstår det her heste noget og syntes det er dyrt og sådan men har kigget på et opstaldningssted som er virkelig billigt men som sagt har jeg en far som nærmest er umulig at snakke med smiley

• #5   30. jan 2016 Jeg vil ikke skyde din ide ned, men som 18 årig er det ikke bare lige at få et job. Så medmindre du nærmest har fået et på forhånd, skal du have det med i tankerne.

Når det så er sagt, så ville jeg mene at hvis du har styr på økonomien - så er det bare at springe ud i det! smiley

• #6   30. jan 2016 Kunne du ikke spørge om du måtte få lov at låne hende? smiley

• #7   30. jan 2016 har haft et job før smiley

jo har haft det i tankerne, sal bare lige snakke med ejer først smiley

• #8   31. jan 2016 Uha det et svært sted at stå. Din økonomi din udd dit liv skal til at starte nu. At få egen hest vil klart sætte en masse begrænsninger på en masse ting. Lejlighed kørekort bil fester tøj frihed. Er du klar til disse ofre mod at have en hest, så ja find en løsning er du i tvivl, så det en ældre hest du overtager, som kun går en vej og det græsmarker efter dig. Altså du kan ikke sælge den vidre, efter hvad du skriver. Måske du har en sund hest i 5-8 år måske hun om 2 måneder står halt skal til scanning har gigt. (Min gamle blev tror det var knapt 15 havde ham i knapt 3 år.) gigt og så skal der jo pludselig svære beslutninger til, og er du så ejer, så det dine beslutninger, og din pengepung smiley
    Jeg kunne selv i en alder af 18 have taget en skøn dreng til mig, valgte dog der at sige jeg ikke var klar. Og har virkelig været glad for den beslutning, da jeg ikke havde været idag, hvor jeg er. Hvos jeg dengang havde sat mig i de udgifter.

Så du må mærke efter i dig selv og skrive op for og imod. Men lige meget hvor billigt du opstalder er der store udgifter som heste ejer. Og det en ældre hest
    Held og lykke lige meget hvad du vælger smiley

• #9   31. jan 2016 Kan godt forstå du har det svært med valget!

Jeg har det dog selv sådan, at jeg ikke vil købe en hest, som er så højt oppe i årene. Jeg har det meget svært når jeg mister et dyr, og med en hest på 20 år, så kan det ske ret hurtigt, at man mister den.
    Havde det været mig der stod i dit sted, så havde jeg valgt at få part på den, så du ikke står med alle udgifterne også i tilfælde af gigt og/eller aflivning smiley

Men du må jo mærke efter helt inden i, hvad du synes er bedst! smiley

• #10   31. jan 2016 Jeg ved godt hun er lidt gammel men hun har intet fejlet de sidste 3 år og hun er stadig frisk som hun var ung. hun fejler intet andet end at hun har haft gigt i hendes ben men det mærkes ikke og det gør ingen forskel smiley forstå mig ret hun er blevet ''behandlet'' for det. men alt det ed at betale opstaldning osv går mig mest på, ja så skal jeg have et job men jeg ville være bange for jeg ikke vil tjene nok osv smiley

• #11   31. jan 2016 Jeg har hest for under 2000 / mnd til de faste udgifter som opstaldning, smed, hø, fodder og vaccinationer.
    Hvis du kan få billig opstaldning er det altså ikke fordi det er så galt igen.

Sæt dig ned og lav et hestebudget. Det du bør have med er mnd pris på:
    Opstaldning
    Hø/wrap
    Foder
    Smed
    Fast dyrlæge (vaccine og tænder)
    Opsparing til dyrlæge (jeg anbefaler som udgangspunkt en opsparing på mindst 3000 - for så er der til en akut aflivning eller kolik søndag)

Derefter kan du udregne præcis hvad du som et minimum skal tjene i måneden for at have råd til hesten smiley

• #12   31. jan 2016 Øh nu har jeg selv haft nedtur med hest pga gigt. Gigt kan ikke behandles, har hesten gigt går det kun en vej. Men du kan afhjælpe hvis det ikke er slemt. Jeg købte spicel sko og behandlinger og særligt tilskud. Derved havde jeg en ok hest endnu et år, ude. Smerter. Men gigt går aldrig væk.

Og ja de aflastende sko jeg fik gennem en dygtig billig smed kostede mig hver 5 uge i snit 1000kr ekstra. Og ikke sikker på hvad diverse tilskud kostede men det dyrt. Har hesten konstateret gigt så mit råd sig nej tak. Det blir dyrt smiley og heste bider smerter i sig, indtil de ikke kan mere. Det deres natur så at den har lidt gigt, viser den måske slet ikke. Indtil den dag, hvor smeten ikke længere kan skjules. Men ja håber for dig, i finder en ordning hvor du måske blot kan betale en højere pris men fortsat have den som part hest.

• #13   31. jan 2016 hendes gigt kan overhovedet ikke mærkes smiley og hun fejler skam intet ved det er længe siden og hun er blevet tjekket mange gange og fejler intet tina c

• #14   31. jan 2016 har fundet et sted med opstaldning inkl foder og hø til 1325 smiley

det er mere det med hvis det nu går galt men jeg snakker med ejeren imorgen osv smiley

Kommentér på:
Overtage ''part''

Annonce