{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Evt salg... Men syns det med prisen er svær..! {{forumTopicSubject}}

Står MÅSKE og vil sælge min røde hoppe engang i fremtiden i dette år, men syns godt nok det med pris er svær at sætte på hende.
Når man kigger på andre der matcher hende rimelig ok, syns jeg spiser er lige fra 20-70.000 eller lign...

Hva ville i sætte hende til salg til hvis hun var jeres..?

RØD
163cm
Hoppe
10 år
Blanding (eftersigende, pinto/oldenburger)
Grønt pas
Løsspring: 160 cm

Trækker på alt og stopper ikke i spring. Kan blive lidt stærk på springbanen. Har sprunget baner på 1 m, men godt 115 på enkelt spring ind imellem dem på 1 m, men springer dem nemt. Og har bestemt kapacitet til mere.
Mangler lidt rutine, men kommer hurtigt med den rette rytter.
Har startet ca 5-6 springstævner siden sidste sommer ca. Hun er ikke en begynder hest hvis det er spring man vil. Hun er lidt "ligeglad" med sig selv på banen da hun nogen gange lige har travlt nok ind i mellem og derved tager lidt bomme... Men med fast springtræning kommer det hurtigt. Har ikke helt kunne holde det ved lige den seneste tid, så hun vil meget gerne frem når hun endelig kommer på springbanen.

Har gået lidt dressurstævner, et enkelt i nogle lc klasser med anden rytter og jeg har selv nøjes med lidt ld klasser da jeg bestemt ikke er dressurrytter.
Men hun er nemt klar til lb klasser med en rolig rytter. Meget nem at ha med i byen. Kan kigge lidt, men springer ikke for ting og et lille klem fremad og så er det ikke farligt mere.
Hun har aldrig kommet hjem fra et dressurstævne uden en placering. Tror et enkelt springstævne er det blevet til uden en roset.
Hun kan klart komme længere i dressuren med rette rytter. Hun er lidt spændt i galoppen, men har rykket sig enormt meget de seneste måneder, så det er lidt finpudsning der skal til.

Har gået en det jagter de sidste tre år og fuldført alle på nær en (den første jagt for hende og min først efter ca 15 års pause)
Trækker og her på springene, men er fuld styrbar. Rides her med alm to delt bid og skridter roligt efter en frisk galop. Kun en enkelt lille grøft er det blevet til hun har stoppet på, men det var vist og lige så meget rytterfejl.
Og her uhyggelig nem at havde med i byen.
Vil sige hun godt ville kunne rides af en mindre rutineret rytter der vil ud og prøve kræfter på jagter.

Stejler ikke, bukker ikke (kun hvis man bruger dressurpisken ind i mellem)

Kan være lidt reserveret på marken og virkelig være en RØD HOPPE...! smiley

Hva ville i mene...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evt salg... Men syns det med prisen er svær..!
  • #1   22. jan 2016 Kan den gå tur alene?
    Hvordan er den i trailer osv. smiley
    Hvordan er dens bygning? smiley

Ud fra din beskrivelse lyder det som en fornuftig hest.
    Jeg ville sige et sted mellem 30-40.000 når den ikke har ren tavle.

• #2   22. jan 2016 Som hun er at ha med i byen, så er hun rolig på tur. Om du rider alene eller flere er hun nem at ha med at gøre (har et par enkelte gange oplevet hun bliver lidt trippende efter en god galop hvor man vil skridte, men de andre fortsætter, men sån er de fleste heste nok) smiley

Du står ved siden af rampen til traileren og hun går selv op og ned og står roligt under transport. om hun er med andre eller selv, ingen forskel. Mørkt eller lyst, så går hun op og står gerne alene i traileren mellem klasserne til stævner eller lign.

Hun er af den kraftige støbning, men uden at være tung syns jeg og bærer nemt større ryttere, 100 kg +...!

Hun er en leder type på folden, men kommer den rette der tør gi igen, kan hun godt gi sig uden der skal slås "til døde".

Hun KAN en sjælden gang ha tildens til "løse bagben", men det er blevet rigtig meget bedre og hun skal bare ha af vide at det BESTEMT ikke er iorden.

• #3   22. jan 2016 Jeg ville sige 15-20.000. Den er 10 år , har grønt pas og har ikke startet særligt højt og kan finde på at sparke, jeg tror ikke det er en du kan få voldsomt meget for smiley

• #4   22. jan 2016 70.000 er hvertfald meget i overkanten!

Jeg vil sige max 25.000 kr på en god dag.

• #5   22. jan 2016 Hendes og min første forsøg i 1 meter, til et lille hygge stævne.
    Vi har på daværende tid ikke haft vildt mulighed for at træne i noget tid inden, men vi gjorde et forsøg og personligt har jeg ikke startet stævner i næsten 15 år efter pause fra ridningen, andet et par enkelt små i løbet af sommeren.
    Bestemt ikke stilspringning ved jeg godt og sammen med en noget fremadgående hoppe på en lille bane var det ikke den bedste sammensætning, men var godt tilfreds med hendes præsentation. smiley

https://www.facebook.com/klholm/videos/10208424510876572/?autoplay_reason=ugc_default_allowed&video_container_type=0&app_id=350685531728

• #6   23. jan 2016 70.000 er alt, alt for meget i forhold til alder og hvad den har gået. Jeg ville ikke give mere end 25.000 smiley
    Det er ikke fordi det lyder til at være en dårlig hest, men fordi at når den er 10 og ikke har mere erfaring er der sørme meget arbejde at lægge i hvis det skal blive en konkurrencehest.
    smiley hvis du kigger på at feks. Allerede 6-7 års heste går LA i spring.

• #7   23. jan 2016 Hvad jeg kan se der ellers er til salg der matcher din hest udfra hvordan du beskriver den, så omkring 20.000 kr.. Måske 5000 mere eller mindre..

• #8   23. jan 2016 Jeg er også omkring de 25.000kr sæt den et. til 30.000kr og vær villig til at forhandle..
    godt nok har den ikke vilde resultater, men den har gennemført flere jagter, springer okay og kan det mest basale dressur..

så 30.000kr med mulighed for forhandling mener jeg bestemt ikke er urealistisk..

• #9   23. jan 2016 Hun blev kun tilredet som 3 årig, men ellers har hun gået som foldbums indtil hun blev godt syv. Herefter har hun kun været redet om sommeren da der ikke har været faciliteter til at kunne holde hende rigtig gang om vinteren, det er første gang i år at det er blevet muligt heldigvis.
    Derfor er hun ikke alderssvarende uddannet.

Ved godt hun ikke er 70.000 værd... Men har bare engang imellem faldet over annoncer der kan nogenlunde det samme hvor prisen er deromkring, hvilket jeg jo selv syns det er helt hen i vejret.
    Men syns tit man falder over annoncer hvor prisen bare slet ikke matcher sammen med kunnen af hesten...!

• #10   23. jan 2016 Det synes jeg nu aldrig jeg har set. Mon ikke de har haft rødt pas, kåringsresultater eller bare generelt en helt anden kaliber hest?

• #11   23. jan 2016 Desuden er det i mine øjne slet ikke en fordel at hesten ikke er regelmæssigt redet

• #12   23. jan 2016 Det er muligt men det er sikkert en hest med god stamtavle/gener og den rigtige bygning og udtryk. Tro mig det betyder meget smiley

• #13   23. jan 2016 Jeg ville personligt ikke give mere end 25.000kr for sådan en hest. Så sæt den til 30.000 og skriv du er villig til at forhandle prisen smiley

• #14   23. jan 2016 Siger bestemt heller ikke det er en fordel med en hest der ikke er regelmæssigt redet.
    Det du bare en forklaring på hvorfor hun ikke er det. Har kun haft hende selv i lidt under tre år, så hun har kun været redet i disse år.

• #15   23. jan 2016 Den der har grisen bestemmer prisen smiley

Der er ikke noget så svært, som priser på heste - og hvad andre forlanger, tjaaa det kan man ikke bruge til andet end en MEGET grov analyse. Men hvis prisen på en hest der matcher din ligger mellem 20-70.000 kr., så ville jeg pille de billigste og de dyreste bud fra - og så se MEGET realistisk på din egen. Herefter spørge din underviser, hvis vedkommende altså ved noget om hestehandel.

Og tilbage igen, så er der utrolig forskel på, hvad folk synes en hest skal koste.
    Jeg har lige haft sådan en oplevelse, hvor min berider havde fortalt mig, hvad hun mente mine heste var værd. Og nogle dage efter gav min rideveninde "et bud" - der var 275.000 kr mellem de to "bud" smiley
    Hvem der har ret tjaaaaa..... smiley

Så måske skal du vende det lidt om, og prøve at sige fordele/ulemper. Og tænke lidt på hvad dine veninder har købt hest for - det vil nok give dig en ide.

Mvh Charlotte

• #16   23. jan 2016 Det virker bare umiddelbart til at du forsvarer at din hest ikke er 70.000 kr værd når vi kommer med vores bud smiley

• #17   23. jan 2016 Sacha:
    Tror ikke helt jeg er med på hva du mener..?
    Har ikke på noget tidspunkt hentydet til at min hest er de 70 kg værd, for det ved jeg udmærket godt ikke er realistisk, men jeg siger bare at jeg før har set/kendskab til af folk overvurderer deres hestes evner og har senere har fået et slag over nalleren da hestens endelig pris ender på det halve eller under.
    Jeg selv går med et lille tal i hovedet som stemmer rimelig overens men nogle af Jeres meninger herinde. Om det så viser sig når tiden er inde er helt ved siden af, så er det jo bare sån det går.
    Det var nok mest for at ha en LILLE ide for hva folk syns er realistisk at forlange for en hest der ikke er længere end hun er på nuværende tidspunkt.

• #18   23. jan 2016 Jeg syntes du skal beholde hende, uanset pris så er det ikke værd at skille sig af med et dyr som man holder af, har prøvet og mit hjerte er stadig knust....

• #19   23. jan 2016 Det var slet ikke meningen at jeg skulle ha hende så længe som jeg gjorde.. men tiden trak ud og min forhåbentlig jobfremtid kommer ikke til at kunne passe ind med hest.
    Samtidig må jeg indrømme at lysten er der heller ikke rigtig mere til at ha egen hest. MÅSE en part i ny og næ, men jeg har ikke lyst til at være "bundet" som man er med egen hest..
    Så er det heller ikke fair overfor HENDE hvis hun ikke bliver brugt som hun fortjener og har godt af.. hun har mange år i sig endnu....!!

• #20   23. jan 2016
    Manglende tavle, manglende stævne starter, ikke holdt igang, middel gangarter mm. gør at jeg finder 25.000 kr fint.

• #21   24. jan 2016 Hun er ihvertfalde en super dejlig hyppe

• #23   24. jan 2016 Da jeg solgte min gamle hest var han 14 år gammel..
    En vallak på 176 cm.
    Uden tavle
    Havde gået stævner til og med LA2** i springning på klubplan
    Og LB3 i dressur, også på klubplan.
    Var hammer stabil til stævner, sprang alt og hjemme sprang han baner på 150 cm.
    Alt i alt en super reel hest der var i fuld ridning.
    Ham fik jeg 15.000 for i 2008/09..

En hest der har stået en del stille som er på den alder taber så meget værdi.. Og når der ikke er noget 'at falde tilbage på', her tænker jeg avl, så er prisen bare ikke særlig høj.
    Det betyder jo ikke hesten er mindre god af den grund, men som Nanna skriver, så er køberne til sådan en hest ikke dem der smider om sig med penge for den hest de søger.

Kommentér på:
Evt salg... Men syns det med prisen er svær..!

Annonce