{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stop gjord
  • #2   12. jan 2016 Det bedste ville helt klart være at få en sadelmager ud! smiley

• #3   12. jan 2016 håber nogen vil svare på det jeg spørg om, gerne med egne erfaring ..... smiley

• #5   12. jan 2016 Svaret er en sadelmager, så enkelt er det. Sadlen glider fordi den ikke passer hesten og kan give skader hvis den ikke ligger ordenligt

• #6   12. jan 2016 Stopgjord kan hjælpe, men nogle gange skal der mere til smiley

• #7   12. jan 2016 man kan også bruge en halerem smiley men det er ikke alle heste der er glade for det smiley

• #8   12. jan 2016 Af erfaring ved jeg det kan være svært at finde (læs også: få tilpasset) en sadel til mange fjordheste. Fordi de har så umarkerede sadellejer og skuldre, så glider sadlen ofte frem, selvom den ellers ligger som den skal.
    Så hvis dit problem skyldes ovenstående, JA, så kan en stopgjord hjælpe.
    Men skyldes det at sadlen er for bred/smal eller måske for lang, så vil en stopgjord kun skade din hest.

Jeg håber mit svar kunne bruges. smiley

• #9   12. jan 2016 det kunne det bestemt, tak... problemet er netop at hans mave er for rund og trækker gjorden frem også har han intet sadelleje.... og ingen manke til at holde på det. har overvejet halerem men tror trækket i halen vil gøre værre end at den ligger lidt på skulderen.... men jeg har ingen erfaring, med hverken halerem eller stopjord. sadlen ligger fint, indtil der kommer rytter på eller han kommer i longe så ryger den frem., og hans sadelleje får gjordstropperne til at "lande" næsten midt på maven... ved indtil videre ca 15 sadler jeg har prøvet på ham.... ved godt sadelmager er vejen frem, men visse ting kan man godt se selv, når jeg finder en der passer efter min mening og evn andre i stalden så får jeg en ud til at bekræfte, ellers kan jeg jo blive ved med at få dem ud hver uge....

• #10   12. jan 2016 her er billed af min smuksak

profilbillede
  • #12   13. jan 2016 Jeg har så gjort det at jeg konsekvent går efter sadler med indbygget stop, som Anette skriver smiley og så spender jeg altid forreste remme først. Måske kan du få flyttet dine stropper, så de sidder længere fremme?
    Jeg prøvede med halerem, det er bare NOGO herfra, de kan bruges til små ponyer, med små lette ryttere og så er det det.

• #13   13. jan 2016 Iøvrigt rigtig typisk fjordheste sadelleje (eller mangel på samme :D)

Kommentér på:
stop gjord

Annonce