1.079 visninger
|
Oprettet:
Gjord stop {{forumTopicSubject}}
Hej Derude
Vi har en araber på snart 6 år, som er umulig at finde sadel til De ryger ganske enkelt frem på ham
Sælger har vi nu besøgt, som anbefaler en billig wintec dressur, med en stop gjord
Men er det løsningen? Der er jo også de ergonomiske gjorde, der er beregnet på runde maver?
What to do
Venligst
Ulla og Elise
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jul 2013
Følger: 93 Følgere: 174 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 151
feb 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 294
Min datter rider uden sadel og har gjort det i rigtig lang tid Fordi vi ikke kan finde en sadel der passer. Hesten er under stadig udvikling......En araber udvikler sig og vokser til omkring 8 år og han er lige knap 6.
Vi investerer ikke 20.000 i en ny sadel nu
Hvad er jeres erfaring med stopgjord og evt. ergonomisk gjord til runde maver?
maj 2007
Det skjuler bare problemet, det løser det ikke..
(Også kan man også sagtens købe brugte sadler til 2000)
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
HVIS det er gjordlejet der ikke passer, og ikke sadlen, så kunne en anden gjord hjælpe, men så SKAL det også være gjordlejet der er problemet. Stopgjord har jeg ingen erfaring med.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
Alternativt kan i overveje at se på bomløse - de er mere tilpasningsdygtige. Men i skal nok op over 10k (i hvert fald for nyt) hvis det skal være af ordenlig kvalitet.
feb 2011
Min datter rider UDEN sadel netop fordi vi ikke kan finde en sadel der passer
Vi har forsøgt med brugte sadler og nye. Men han udvikler sig hele tiden
Hvis i alligevel ikke har erfaringer med stop gjord eller en ergonomisk gjord, så behøver i jo ikke reflekterer.
Men tak alligevel
maj 2007
Eller er det en ridegjord du mener ?
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
Jeg HAR læst og forstået at din datter ikke rider med sadel (der er ingen her der siger at hun ikke gør), men jeg læser også at du overvejer købe en Wintec og fikse tilpasningsproblemerne med en gjord. Køb en ordenligt tilpasset sadel fra start, og i sparer både penge og besværet ved dyrlæge og løbende udskiftning af ekstraudstyr.
feb 2011
Mit svar var heller ikke møntet på dig, men når folk uden at læse hvad jeg skriver straks angriber os for at bruge lappeløsninger, bliver jeg altså irriteret.
Jeg opdagede at du svarede netop som jeg havde svaret de øvrige i tråden.
Jeg synes dit svar er yderst velkvalificeret
Tak for det
Ulla
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Det giver lige det sidste, hvis sadlen har svært ved at blive tilbage feks. pga fremskudt gjordleje.
Jeg har selv en pony, hvor det er meget svært at få sadlen til at ligge, da hun er umarkeret, godt polstret på skulderen og har gjordlejet langt fremme. Til hende har jeg en baloun bømløs sadel og en banangjord, og så ligger den fornuftigt.
Med hendes mor havde jeg samme problem indtil hun blev 7-8 år, så begyndte faconen at blive bedre, og dermed lå sadlen også bedre.
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
Ellers har min træner en gjord fra professionel choice men sådan noget gummi på så gjorden ligger fast men det var vist mere fordi hun havde problemer med den gled lidt til siden.
Inden folk høvler mig ned har jeg prøvet masser af sadler og haft sadelmager ude og hun var enig med mig i at dette her var det bedste valg vi kunne gøre nu..
Mener den hedder en back ridser man kan bl. A. Få dem ved horze
feb 2011
Dette er blot en løsning indtil han har udviklet sig tilstrækkeligt, til at finde en permanent løsning
Tak for de pæne svar
Venligst Ulla
Gjord stop