Andre der har det sådan? {{forumTopicSubject}}
Er der andre der har det som mig?
Andre der så gerne ville have sin egen hest, men ens forældre dsv ikke har råd til det? Jeg har forsøgt alt hvad der var for at overtale mine forældre - men i sidste ende, må jeg indse, at pengene dsv bare ikke er der
Det er så frustrerende! Jeg ved selvfølgelig godt at det ikke er mine forældres skyld, hvis vi havde pengene måtte jeg jo godt. Jeg elsker dem overalt på jorden, de bakker mig op i alt hvad jeg gør. Men det er så frustrerende, når man er så ambitiøjs som jeg nu er. Jeg har mål indenfor mit ridning som jeg simplethen ikke kan nå, uden min egen hest Specielt når man ser 7-årige piger, som bare får drømmeponyen severet på et gylendent fad! Og så er der de piger, som jo selt ikke fortjener sin egen! Jeg har set det alt for mange gange, hvor barnet ikke respekterer hesten! Børn der tæsker deres stakkels små ponyer, bare fordi de rykkede sin hov 1 mm! Og så er der jo mig. Mig med de store ambitioner, mig med viljen og troen. Men der er jo en begrænsning for hvad man kan opnå med en rideskolepny. Ja, jeg har en part, ja jeg rider de fleste dage om ugen men jeg kan ikke vegne komme når det er en rideskolehest. Alle de små elever der rider den til hverdag og bare lige så stille tøffer rundt på dem, hestene bliver jo vandt til det. Og når man så som part sætter sig op på dem og ligesom gerne ville bestille noget, og man ingen reaktion får - selvom man har kæmpet og kæmpet for det hver dag i flere år er det jo ret skuffende. Ja jeg har prøvet at finde part et andet sted, men der er simplethen ikke nogen der søger! Og så står man der, men en hest man på ingen punkter passer med. Jeg havde min drømmehest i 10 korte måneder, men så blev han solgt, taget fra boksen uden ejeren havde fortalt mig om det, som jeg selvfølgelig savner af hele mit hjerte. Så nu har jeg en hest som jeg hader, og en hest som hader mig. Og som kirsebæret på det hele, så fandt jeg langt om længe en hest jeg rent faktisk passede med, som jeg nok skulle have haft på udlån, og jeg glæder mig som et lille barn på juleaften, men så lige pludseligt svarer ejeren mig ikke mere?? Også efter hun sagde at det gik helt vildt godt da jeg red den, og at vi sikkert kunne finde på noget sammen. Det er bare for meget, jeg kan ikke klare det mere! Jeg vil bare så gerne have min egen!
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Jeg fik min første hest da jeg var 20 år, og han lærte mig utrolig meget. Vi kom til de høje LA klasser (LA4-6) inden jeg måtte sige farvel til ham, og nu har jeg en dejlig hoppe som bestemt kan tage mig hele vejen.
Hvorfor har du så travlt? Du skal nok nå det hele...
jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Der er rigeligt tid til at få din egen, men det koster penge.. Mange penge.
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
Du lyder ærlig talt som en typisk forkælet teenager, der tror at verden bare ændrer sig for din skyld. Det gør den ikke, du er selv nød til at starte den. Du kunne jo passende begynde med at øve dig i, ikke at hade din part. Det ville sikkert gøre tingene sjovere for jer begge.
jan 2016
Som sagt så har jeg prøvet at få en anden part! Jeg er på ingen måder forkælet, jeg er glad for hvad mine forældre giver mig. Har du overhovedet ikke læst mit opslag? Jeg har prøvet med min part, men vi passer bare ikke sammen! Jeg bedte ikke om at du kom her ind og begyndte at fortælle mig hvor forkælet og snobbet jeg er! Jeg er på ingen måde forkælet! Jeg havde brug for at komme ud med det, så derfor lavede jeg et opslag. Jeg synes enlig ikke det er særlig sødt af dig, at komme herind og nedgøre folk fordi du synes de virker forkælet. Jeg er ikke forkælet. Jeg rider næsten hverdag fordi eg selv har et arbejde og jeg selv giver penge til det! Så næste gang du kommer herind og beskylder folk for at være forkælede og for at være snot unger, så tænk dig lige om!
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Nogen må kæmpe, nogen må drømme og nogen får alle de ponyer de vil ha.
Ellers må du jo ha en ordentlig part.
Jeg havde det ligesom dig i din alder, men en hest var bare ingen mulighed, så jeg måtte vente til der dumpede en ned, det gjorde der så, men først da jeg 23.
Men der findes en del eksempler i hestenverden på, at er man ambitiøs nok, ka rigtig meget lade sig gøre.
Fx Severo Jurado Lopez han er kun 26.
Der er self den del, der har pengene i orden, så er der dem der er dygtige nok, til at ride alle de goe heste.
Det vil være der du ska satse, så det må du jo så ligge en plan for, hvordan det lader sig gøre.
Og så ka du jo ride i en høj alder, Annegrethe Tørnblad rider stadig på højt plan.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jan 2016
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Nogle mennesker har råd til at købe alle de fine heste til sig selv og deres børn, andre må arbejde deres røv i laser og så er der dem der aldrig får råd. That's life.
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
men hvis du et ambitiøs, så se på hvor meget du kan få ud af den hest som du hader(som du selv skriver det), måske hesten ville gå bedre for dig hvis din indstilling til denne ændredes. heste kan mærke sådan en indstilling. og måske kan i finde melodien
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.534
Jeg købte min da jeg var 17 år, havde tjent pengene selv og har siden selv betalt for begge mine heste.
Ville selv finde en anden part, det burde kunne lade sig gøre ?
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Du skriver du har et arbejde - kan du få et ekstra, eller et der giver flere penge? Måske arbejde på rideskolen?
Jeg ved godt det er svært at finde part - det er også svært den anden vej, kan jeg sige ;o). Men du må bare blive ved og ved. Hvis I har råd til at låne en hest, må du også blive ved med at søge det. Det kan tage laaang tid at finde den rigtige, sådan er det stort set for alle. Det er bare ikke let, for man vil jo gerne have den helt rigtige, som man passer godt sammen med. :o)
Jeg VED godt, det er hårdt og det føles uretfærdigt. Men du er nødt til at vende det om, og se det fra den anden side. Der ER jo med garanti nogen derude, der misunder dig. Nogen der slet ikke må ride eller som ikke har råd til undervisning en gang om ugen. Der er du jo heldig. :o) Nogen med alle de fine heste, hvis forældre ikke har tid/lyst til at støtte deres interesse. Sådan er du nødt til at se på det, i stedet for at have ondt af dig selv. :o)
nov 2006
Følger: 118 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 283
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
Jeg fik først min første hest da jeg var 18 og selv kunne betale og bestemme. For halvandet år siden skiftede jeg min første hest ud med en hest som kan noget mere. Nu rider jeg pludselig stævner imod mine barndomsveninder som altid har haft hest og som altid har fået mor/far til at betale. Jeg synes det er meget federe at vinde alle stævnerne nu, hvor jeg selv har kæmpet, arbejdet og betalt. Det er mit værk, ikke mine forældres.
Det aller bedste jeg ved, er når min familie kommer og ser mig ride stævne ca. én gang om året. De ved ikke noget om det og ligner idioter på en stævneplads, men det betyder meget for mig.
Så selvom det kan være hårdt og uretfærdigt, så må du væbne dig med tålmodighed.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Dette er jo realistisk. Og du kan selv regne alt koster, nyd istedet at der faktisk er penge til du kan få lov at arbejde og bruge så meget tid med heste.
Hest er en luxsus og meeget dyr hobby. Der ingen penge i at have og passe heste.
Og kan trøste dig med at så snart du blir heste ejer, så falder ens tid og mulighed for at ide drastisk.
Hvorfor jo fordi når det din hest, er der udstyr som skal tilpasses vedligeholdes, boks der ordnes hver dag, foder og strøgelse som skal skaffes. Tanlæge dyrlæge smed skal arrangeres og er der problemer med noget, er det dig som skal ud morgen middag aften og ordne det. Hegn skal laves holdes vand på foldene er man rigtig heldig opsamle lort fra folde.
Blir hesten skadet er det dyrlæge pause genoptræning. Blir du skadet holder hesten jo bare pause, men mister jo kondition. Skal du have part for at få hjælp til at nå pasning og lidt penge til økonomien, er der masser problemer og tids røvere og ikke mindst skal man være enige om ridestil. Og er du uheldig med part, kan du efterfølgende betale for fys og kiropraktor så din hest igen skal blive rettet ud.
Jeg tror du skal finde glæden ved at kikke på en hest, tag ud på gårdene og se om der ikke et sted er behov for lidt stald hjælp og en lille hest, som mangler en passe. Meget gerne gratis så du kan bruge pengene på korrekt underviser.
Fint med rideskole, men må jo erkende man lærer ikke at ride sin hest, ved at ride med på de hold. Og rigtig undervisning hvor folk kan se fejl og forklarer dig tingene de løber hurtigt op i mange penge. (Hvilket jo er fair, når de skal dække transport, og har brugt et helt liv, med heste for at dygtig gøre sig)
Alt i alt dyrt og mere dyrt. Så ja find det positive frem og gør som os andre gjorde da vi ingen penge havde som unge. Ud på gårdene tilbyd hjælp og du får lov at hjælpe og passe heste som absolut ikke er rideskole ponyer. Held og lykke og tro ikke, at fordi en håndfuld pony piger får tingene forærende, er det flertallet.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Alle skal starte et sted, du har en part, hvis dine ambitioner er så høje, så må du starte med din part, og gå mest muligt ud af den. Det er ikke stævnerne der gør dig til en dygtig rytter, men al den træning der lægger bag.
der ud over er det spild af energi at være så misundelig at man næsten bliver ond - det er simpelthen spild af energi
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
At du har prøvet at få en part, og efter noget modstand har givet op, giver jeg ikke meget for. At du bliver ved med at ride en hest, du fortæller du hader, giver jeg endnu mindre for. Havde jeg ejet din part, og set det her opslag, var du blevet opsagt hurtigere end du kunne nå at sige ups. Jeg ville simpelthen ikke byde min hest det.
Ægte ambition er at blive ved med at kæmpe for det man vil, med de muligheder man har. Hele tiden forsøge at dygtiggøre sig, og blive ved med at rejse sig, når man bliver væltet.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Jeg købte min egen hest, for mine egne penge da jeg var 17.. Og der havde jeg lånt hesten i et år inden..
De gange jeg har stået uden hest har jeg lånt en i stedet for part. Jeg indrømmer jeg har været heldig med aftalerne omkring hestene, men det kan lade sig gøre..
Hestene stod ved ejer, begge steder var der ridebane på stedet, men der blev stillet bil og trailer til rådighed så jeg kunne køre til den nærliggende rideskole og ride i deres ridehaller..
Jeg gav nul og niks, men brugte så tid på at uddanne deres heste..
Hvis du er så ambitiøs, så skulle du nok kunne få noget ud af at ride på en hest der måske ikke lige kan tage dig til tops.. Men nu hvor du siger ambitiøs, og du er bange for ikke at nå det hvis ikke du får en hest lige nu.. hvad er det helt præcist du vil nå?
Hvis det er Landsstævner for pony inden du er 16, så skal du ud og bruge rigtig rigtig rigtig mange penge på en god pony.. Men hvor fedt er det også lige at få smidt en hest i nakken, der egentlig bare kan transportere dig rundt og skrabe rosetterne hjem?
Det fedeste er da når man starter ud med en hest der ikke lige var tiltænkt en god ridekarriere, og så få det til at virke..
En veninde købte en pony, mere eller mindre for slagteprisen (sat lidt på spidsen, men MEGET tæt på) Den var ung da de købte den, den havde ikke de største gangarter, og der var ingen papirer på ponyen.. Men pga. fast træning, både af hest og hende selv, har hun præsteret at gå fra Ingenting, til at blive individuel nr. 2 til Nordisk Mesterskab i military for junior/YR.. På bare 4 år..
Så hvis du er ambitiøs nok, så kan du sagtens gøre ingenting til alting, det er bare at bide i det sure æble, og i stedet for at se hvad andre får og kan få, så se på hvad du kan få ud af det du nu allerede har.. Det er da også langt fra hver dag jeg synes det er sjovt at ride de heste jeg nu rider på.. Men der vil altid være gode og dårlige tider..
Men man kommer ingen vegne før man begynder at se fremad, fremfor kun at se til siden på de andre...
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 7 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 136
maj 2013
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 46
Først synes jeg der sniger sig en del misundelse ind i dit opslag. Ikke alle kan få en pony, sådan er livet bare.... Der følger mange udgifter med ved at have en hest, opstaldning, smed, dyrlæge, udstyr, forsikring osv.
Selvfølgelig er det frustrerende at se andre få det man virkelig selv ønsker inderligt, men livet går videre.
Har du tænkt på hvordan du får dine forældre til at føle når du "prøver virkeligt alt" for at få lov til at få en pony og de efter spørgsmål nummer 1000 stadig må sige nej fordi de bare ikke har pengene? Som forældre er det rigtig øv at måtte skuffe sine børn, man ønsker jo at opfylde alle deres ønsker og gøre dem glade, men der findes også en virkelighed og i den virkelighed kommer udgifter til mad på bordet før udgifter til en pony! Hvornår har du sidst anerkendt dine forældre for at de er ansvarsfulde og træffer den beslutning for at varetage dine behov efter bedste evne?
Dernæst bliver jeg lidt stødt som forælder til et barn der har en pony. Ikke alle børn får bare 'kastet' en pony i nakken af deres forældre! Vi (forældrene) arbejder hårdt for at først spare op til en pony, dernæst for at kunne betale alle faste udgifter til denne pony.... Nogle har flere penge end andre, men som regel hænger verden også sådan sammen at dem der går længe i skole, tager en lang uddannelse også tjener flere penge, hvorfor skal vi så ikke have lov til at bruge dem på lige præcis hvad der passer os, uden at skulle stilles til ansvar for alle de triste ridepiger hvis forældre ikke har råd?
Hvis du virkelig brænder for hestesporten så skal det nok lykkedes for dig at finde en part, eller du skal måske sætte ridningen på pause og spare pengene op i en periode så du hurtigere kan nå målet om din egen?
Jeg ønsker for dig at det lykkedes.
okt 2013
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 215
Idag er jeg så heldig at have min egen pony, og verdens bedste job som er på en rideskole hvor jeg hjælper med at gøre heste klar osv.
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
Jeg var heldig, min mor godt selv vil have hest, og derfor har hjulpet med at finde først lånehest og dernæst Apollo, som vi har købt.
Hvad har du tænkt dig med de månedlige betalinger, hvis I ikke har råd til at købe hesten? Har man ikke råd til at købe hesten, har man SLET ikke råd til at have den. Og hvad vil du gøre, hvis du som jeg, stod med dyrlægeregner til over 30000?
'din hest, dit problem'? Så står du jo i princippet med et lån på hvertfald 30.000, der skal betales af.
Når du ikke er ældre, finder du snart interesse i andre ting, som tager tiden fra hesten, og dine skoledage bliver længere, afleveringer og projekter, osv. Alt dette + arbejde, gør du måske ikke har ret meget tid til hest, hvad så?
Desuden har de andre ret, det er 100 gange federe at få en hest, der ikke er købt til at vinde, og så ride sig til tops.
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Har du evt. Prøve at melde dig ind o Facebook grupper med part på hest?
Har tit set folk søger parter.
Andre der har det sådan?