{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Dækken-råd? {{forumTopicSubject}}

Nu er det godt nok ikke noget der haster, ponyen går uden dækken og jeg har til nødstilfælde, meeeeen jeg har leget lidt med tanken om hvad søten andre gør.
Hvad gør i andre med hyppere som har en rimelig imponerende hals, når i vælger dækken?
Ponyen her er da også lidt kraftig i forhold til str, men hendes hals er noget specielt. Min massør sagde engang at hun aldrig havde set så lille en pony med sådan en hingstehals (og hun er altså en hoppe smiley )
Der er tale om en 3'er på ca. 125 i stang. Hun bruger altså kun 115 i dækken (og det må ikke være lille i str)! Jeg har prøvet lidt forskelligt men har kun fundet 1 som jeg vil kalde en næsten "succes", de andre er bare "brugbare" (nu har jeg egentlig også kun dækkenerne for sikkerhedens skyld, ellers går de uden). Har måttet konkludere at det skal være uden det mindste hals ellers så dur det bare ikke, men derudover ved jeg faktisk ikke lige hvad man gør smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken-råd?
  • #1   29. dec 2015 Weatherbeeta dækkenerne med standard hals passer min brede Oldenborg dame som også har en lidt kraftig hals.
    Så snart de er med high neck duer det ikke til min

• #2   29. dec 2015 Det med High neck har jeg også erfaret, det var det første som jeg købte, og skyndte jeg mig at komme af med igen smiley
    Weatherbeeta lyder som god kvalitet, men lidt dyrt når ponyen ikke går med dækken normalt, er der andre mærke som har fungeret? smiley

• #4   29. dec 2015 amigo har stor hals, Rbh dækkener der hedder dressage har også plads til brede halse. begge mærker har ligget godt på mine dressur brede halset heste og ponyer. smiley

• #5   29. dec 2015 Amigo og Rambo gav skarv mærker på min. Jeg har ikke oplevet at weatherbeeta har givet skarvmærker på nogle af de heste jeg har haft.
    Men ja jeg synes weatherbeeta er god kvalitet. Jeg har købt når de har været tilbud ellers er det lidt peberet priser

• #6   29. dec 2015 Jeg køber normalt Amigo til min store pony, det fungerer godt smiley
    Åååh det er svært at beskrive uden man kan se det, men jeg prøver. Hvis der er for meget plads omkring halsen så ender dækkenet i stedet for med at glide ned af skuldrene og så er halsåbningen pludselig for stor og dækkenet sidder rigtig skidt smiley
    Er der for lidt plads så fylder halsen det ud og ponyen får en våd mås fordi den ikke er dækket smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #7   29. dec 2015 Hvis måsen bliver våd skal du bruge str større smiley

Jeg har også måtte en str op i mit nye dækken da samme problem opstod, jeg kigger ikke str men finder det der "dækker" det det skal smiley

• #8   29. dec 2015 Jeg har erfaret at 4horses dæknerne er kanon fine til de lidt mere fyldige ponyer og heste smiley Derudover er de også billige smiley

• #9   29. dec 2015 Måsen bliver ikke våd pga str, men fordi dækkenet ikke kan nå længere "ned" fordi den store hals er i vejen, men det dækken hvor det var værst var et high neck og det har jeg skaffet mig af med smiley - ved ikke helt om jeg fik forklaret det ordenligt.
    Men ja, hun er lidt en sjov str: dækkenet skal være 115 cm mindst - ikke en cm kortere, tror det dækken som nogenlunde går bedst er 117-120 cm. Så det kan også være hun ville passe 120, så er der bare det problem at så er dækkenet ikke længere lavet til små ponyer og så er der absolut intet udover ryglængden som passer ponyen. Håber det gav lidt mening smiley
    Tror jeg ser om jeg kan få taget nogle billeder, så giver det nok et lidt bedre indtryk smiley

Tror faktisk jeg engang byttede mig til et 4horses som ser ud til at gå ok. Det er kun prøvet på, det er ikke prøvet "in action" fordi det er 300 gram og det har ikke rigtig været nødvendigt endnu smiley

Sidder lidt og kigger på de der Amigo XL, det er kun lavet til de store heste, ikke til små storhalsede ponyer smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#10   29. dec 2015 Har ponien ændret meget form for på dine billeder ser halsen meget "normal" ud, dog er den temmelig rund ud på hele kroppen det sætter sig jo som en fedtkam med tiden og den runde mave tager også en del smiley

Prøv at tage et billedf den i dag så man kan se dagsformen smiley

• #11   29. dec 2015 Det synes jeg nu ikke hun har, altså ændret form. Det kan godt være det bare er billederne. Når man står ved hende er man ikke i tvivl om at det er hals, ikke fedtkam. (Det betyder nu ikke at ponyen er slank, pt ser hun også lidt rund ud men det er så vidt jeg kan se stort set halmvom) Hvis du har været et smut forbi profilen så skal jeg indrømme at jeg ikke har været så god til til at opdatere billederne, de fleste er fra 2014 (græstyk), men der er da også nogle fra 2015, tror dog de nyeste er fra da hun fik føl i april (hun fik wrap på folden i 1-2 uger og hold da op hun blev fed i en fart!) smiley
    Jeg skal nok lige få "knipset" lidt af hende smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#12   29. dec 2015 Ja billeder kan sagtens snyde smiley

• #13   29. dec 2015 Jeg kan lige så godt sige det ligeud: jeg er ikke særligt imponeret over mine egne billeder smiley Dem af halsen viser det ikke så godt. At hun har tæppe på ødelægge det faktisk også Det beklager jeg. Tror det her er det bedste smiley

Jeg nåede ikke ar komme igennem alle dækkenerne/tæpperne, min telefon gik tør for strøm, men jeg smider lige dem jeg har op smiley

profilbillede
  • #14   29. dec 2015 Det er fælles for alle hendes dækkener at de skal lukkes helt ind for at de ikke glider ned og sætter sig skidt smiley

Det her er et uldtæppe som skulle være 115 i str (jeg har ikke målt det, det skal jeg lige have prøvet med dem alle) her har jeg faktisk lavet ekstra huller til spændet for at det ikke skulle glide ned smiley

profilbillede
  • #15   29. dec 2015

profilbillede
  • #16   29. dec 2015 Her et regndækken med fleecefor som jeg købte brugt herinde. Sælger sagde at der var 100 gram og at det målte 115 cm, jeg har ikke målt efter, men jeg tvivler. Det er lidt småt til hende smiley

profilbillede
  • #18   29. dec 2015 Her er så hendes andet regndækken, det er lidt strørre end de 115 det er købt til at være, men har ikke målt det endnu. Det er det jeg synes passer bedst, det er dog ikke perfekt smiley

profilbillede
  • #20   29. dec 2015 Igen: dækkener med fleecefor. Beklager at billedets vinkel ikke er bedre. smiley

profilbillede
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#21   29. dec 2015 Kan godt se din udfordring, pony har en stejl kort skulder og derfor bliver åbningerne faktisk for store, du skal gå efter sig modellen halvhøj hals og gå en str. Op halvhøj hals gør nemlig at dækkenet ikke kan falde ned og genere på bringen eller mankebenet, den ser ellers fin ud i figuren her i vintertøj smiley

Jeg bruger selv Horze suprême Avalanche det passer både min der har samme korte stejle skulder som din pony og hendes mand der er en velvoksen bred DV med god hals de er også til at komme til rent prismæssigt smiley

profilbillede
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#22   29. dec 2015 Her kan du se hvordan de bør sidde foran for at genere mindst muligt

profilbillede
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#23   29. dec 2015 Fandt også et billede af en vil jeg gætte på hingst

profilbillede
  • #24   30. dec 2015 Mange tak for at sætte ord på problemet smiley Jeg kan godt se hvad der ikke dur, men jeg kunne ikke lige sætte ord på det. smiley
    Det var et Horze Avalanche i 115 jeg havde til hende som ikke duede, og jeg tvivler på at 125 vil passe hende. Så vidt jeg kan se laver Horseware ikke engang dækkener i 120, så hvor finder man lige det henne til sådan en lille prut? Og så endda med halv hals smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#25   30. dec 2015 Horseware laver også dækkener til små ponier på denne hjemmeside kan du søge på mærke og str. Så kommer der modeller frem

http://www.pferdedecken-shop.de/de/horseware-amigo-mio-turnout-one-piece-medium-200g-black-t-rkis.html

• #26   30. dec 2015 Jeg kiggede på alle pony dækkener på BOT-shop i går og kunne ikke finde noget smiley
    Min veninde har godt vist og anbefalet mig den hjemmeside før, jeg tager lige et smut derind smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

#27   30. dec 2015 Gær det de er også gode på prisen smiley

Kommentér på:
Dækken-råd?

Annonce