{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Forvirret, savn what to do:( {{forumTopicSubject}}

Åhh ha synes godt nok jeg spekulere lige for tiden..

sagen er den at 2 november måtte jeg sige farvel til min kæmpe hest på 176cm Schwante hed han..
Han var drømme hesten virkelig, havde haft ham i 2,5år, men efter at han havde haft den ene sygdom efter den anden og den ene skade efter den anden og til sidst havde både hanetrit, strubepipning, var forfangen, og pludselig havde svært ved at trække vejret valgte jeg at aflive ham..

Beslutningen er jeg glad for og meget lettet han har det godt, MEN nu står jeg og har kun 1 hest og det er sådan set fint nok, har haft ham i 7,5år og elsker ham ekstremt højt..

MEN han er bar ikke drømmehesten overhovedet, savner højden, savner at man altid kunne sætte sig op og vide at man ville få en god tur, vide at man kunne ride på skovtur uden at være nervøs, ja savner alt ved schwante..

Anton som jeg stadig har er guld værd fra jorden virkelig han er skøn mine niecer på 8 og 10 år håndtere ham selv de rider ham også ind i mellem når tiden er der..

Men for ca. 5,5år siden røg jeg af ham og landede på hovedet, siden har jeg redet meget on/off og helst kun hvis nogen trænede ham op for mig inden jeg selv begyndte..

I foråret tog jeg dog mig selv i nakken og gik i gang med ham efter han i 1,5år faktisk kun havde været redet ca. 5gange..
Og det gik rigtig fint kom i gang med ham og nu rider jeg har 5-6gange i ugen og er intet problem overhovedet..

men desværre er han både lille, han hader bid så rides primært bidløst, han har ikke en bygning der er specielt egnet til dressur, han er super til springning men jeg tør ikke springe og jeg er for utryg ved ham til at ride tur..
så egentlig så rider vi bar lidt hygge intet vildt og fancy og føler jeg sidder fast..

jeg elsker ham og når han har sine gode dage elsker jeg at sidde på ham..

Jeg synes det hele er svært jeg savner rigtig meget ved at have en stor lækker hest savner alle de gode ture at man kunne starte stævner, tage til ringridning ride ture uden at hjertet sad i halsen på en savner alt ved min store dreng..

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre når jeg tænker på at sælge Anton min bedste ven i gennem 7,5år for jeg en klump i halsen og for det dårligt, men når jeg sidder på ham og har nogen lorte dage eller sidder og kigger på heste som minder om min kæmpe kommer der bar et kæmpe savn som til tider overskygger alt omkring Anton..

synes godt nok det er svært hvad man skal gøre og ikke skal gøre..
har pt. intet arbejde, men fandt jeg et ville jeg egentlig have råd til 2 heste MEN der går mindst 1år og nok også mere før jeg har sparet op til den type hest jeg savner hvis jeg beholder Anton..

øv hvor synes jeg det er svært det hele

den ene dag vil jeg ikke af med Anton den næste dag vil jeg det eneste der er det samme hver dag er hvor meget jeg savner højden og niveauet jeg red på min kæmpe samt alle de gode ture han gav mig..

ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her opslag er nok lidt et luksus problem da andre slet ikke har råd til en hest men for mig er det et kæmpe problem da det påvirker mig hver eneste dag at jeg ikke ved hvad jeg skal det eneste jeg ved er at jeg ikke ville kunne klare en eneste dag uden min egen hest (af personlige årsager)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forvirret, savn what to do:(
  • #1   27. dec 2015 hvad med en som vil have part på din hest og så selv finde en hest du kan have part på så har du stadig din ven gennem 7.5 år som du kan ride lidt på når du har lyst men du har en som rider fast på den

og så kan du ride på den store fast men ikke have de store udgifter

• #2   27. dec 2015 Uanset hvilken hest du køber vil det ikke være din gamle hest smiley
    Derfor synes jeg du skal se på din nuværende hest og sammenligne ham med din realistiske drømmehest. Spørg dig selv hvad der mangler og hvor sandsynligt det er, at du finder det hos en anden hest.
    Hvis du virkelig ikke føler at du kan acceptere din nuværende hest som det han er, og føle glæde ved ham, så find en anden, men vær meget opmærksom på hvad du ønsker af kvaliteter hos en hest, og at det er et individ du køber....et individ der ikke kan eller skal være din gamle hest smiley
    Håber du finder en god løsning for dig smiley

• #3   27. dec 2015 Ina S
    er ikke interesseret i at have part på en andens hest efter at have haft egen hest i så mange år fungere jeg ikke under andre regler længere har brug for min egen..

Camilla
    Det bliver aldrig som min gamle nej og det ved jeg er heller ikke det jeg ønsker for han lever ikke mere og sådan er det..

Jeg mangler højden, de 20 cm gør en kæmpe forskel, jeg mangler en hest med en god galop, en hest der har bygning til at gå lidt La, en hest jeg kan ride ud på uden at være bange og en hest der giver en god tur stortset hver eneste gang..

jeg ved det findes jeg ved bar ikke om jeg kan undvære Anton for at få det..
    han har været til salg mange gange i tidens løb og har stået med køber flere gange har også haft lånt ham ud og haft diverse parter på ham men alligevel er han aldrig kommet længere han er altid endt mellem mine hænder igen hvis du forstår

• #4   27. dec 2015 okay

• #5   27. dec 2015 Jeg synes faktisk slet ikke at part på en anden hest, i en periode, er en dårlig idé. Det kunne være overgangsløsningen, både til du fik et arbejde, men også give dig lidt luftrum og tænkepause, indtil du er sikker på hvad du skal gøre - OG give dig glæden ved at ride igen (forudsat du naturligvis så leder efter en høj part med nogen dressurpotentialle - de findes).

Det er en løsning der passer til din nuværende økonomiske situation (i forhold til manglende arbejde), og især hvis du samtidigt finder en part til Anton, så kan det jo være det kan gå lige op med betalingen, plus minus.

Jeg ved godt det kan være svært at finde en part der passer til alle ens krav, men der er altså masser af heste her i Nordsjælland (hvis jeg husker korrekt er du fra Nordsjælland) der passer på de beskrivelser du kommer med, ift hvad du søger af hest.

• #6   27. dec 2015 Jeg har nu ingen økonomiske problemer som sådan kunne sagtens have 2 heste på nuværende tidspunkt uden problemer hvis det endelig var det, men har sagt til mig selv at så længe jeg ikke har et fast arbejde vil jeg ikke have to, og har heller ikke 25.000kr jeg lige kan trække op af lommen smiley

men ang. part efter jeg har haft hest i så mange år fungere jeg ikke med at andre bestemmer over mig, bestemmer hvad jeg må osv har brug for at det er min egen som jeg selv tager beslutningerne med..

Jeg kommer fra Sydvestfyn, og der er få af den type hest til part og da jeg er en stor pige vægt mæssigt snævres det endnu mere ind og gider ikke betale 1000kr for en part som er det de koster hvis jeg endelig finder en..
    og slet ikke når jeg ikke styre alt selv..

• #7   27. dec 2015 Nå, så har jeg forvekslet dig med en anden Maria her i forumet, undskyld!

Det kan jeg godt forstå, jeg har også haft egen hest før, og jeg går også helt i baglås hvis nogen forsøger "at bestemme over mig", men det KAN dog lade sig gøre at finde ejere der giver en helt løse tøjler, især når man er en voksen, erfaren, rytter.

Men ja, det var i hvert fald bare et bud... smiley

• #8   28. dec 2015 Jeg kan sagtens følge dig. Det er en svær situation du står i, når du har haft hesten så længe. Men umiddelbart så lyder det ikke til at hesten opfylder dine ridemæssige kriterier, hvilket også er vigtigt for at kunne vedholde rideglæden og motivationen. Det er jo trods alt mange penge man smider efter sine heste hver måned, så hvis hesten i sidste ende ville skabe større glæde hos en anden ejer, og du i sidste ende ville have væsentligt større glæde af en anden type hest, så er det da værd at overveje. Selvom beslutningen ikke er nem og det er hårdt at sælge :s har du prøvet at lave en liste med plusser og minusser ved at sælge Anton? Det kan nogle gange være en god ide at gøre det helt fysisk og overskueligt. Så får du også overvejet grundene til at du vil beholde eller sælge. Plus at du kan hive sedlen frem og kigge på igen, hvid du får dage med tvivl, det kan hjælpe en til at blive mindet om hvorfor man tog den beslutning, da vi mennesker let har tendens til at huske de gode minder og glemmer de negative konsekvenser. Håber du finder ud af hvad der er rigtig for dig at gøre, det kan ingen andre beslutte for dig. Dybest set er det et spørgsmål om at du mærker godt og grundigt efter hvad der er rigtig for dig at gøre.

Jeg kender godt det med parter, jeg kan det heller ikke mere efter et år med lånehest. Går helt i baglås når andre skal bestemme hvad jeg skal og ikke skal med hesten og især hvis jeg er uenig med deres måde at holde hest på. Det kan jeg slet ikke trives i, så er også igang med at finde min egen hest smiley (det var vist et sidespring, men ville bare sige at det kan jeg sagtens følge) smiley

Kommentér på:
Forvirret, savn what to do:(

Annonce