{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænne hesten til stedet
  • #1   25. dec 2015 Det er forskelligt fra hest til hest.
    Tror ikke som sådan min opfattede at han flyttede, kunne i hvert fald ikke mærke andet end at han var mere glad.

Jeg passer og rider min hest som var vi på det gamle sted. Så sørger jeg selvfølgelig for at være der den første gang han skal på fold, da de jo er med en ny hest smiley

Tror det påvirker hesten mere, hvis man laver for meget om i den daglige rutine smiley

• #2   25. dec 2015 5 min. Han kom om eftermiddagen, ind i boks og få mad, ud på fold dagen efter og der red jeg. smiley

• #3   25. dec 2015 Det er jo forskelligt, Join var rolig allerede sagen efter smiley

• #4   25. dec 2015 Der er forskel på at være rolig og falde til.
    Det kan tage op til et halvt år, før hesten føler sig tilpas og hjemme i flokken.

• Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #5   25. dec 2015 Vi flyttede heldigvis til et lille og hyggeligt sted hvor det var meget roligt, men det tog alligevel vores ene pony to uger at blive helt sig selv og vænne sig til alle de nye ting.
    Vi gjorde bare som vi plejede de kom på mark, skridtede tur, red undervisning osv.

• #6   25. dec 2015 Tænker i jeg godt kan have smed 4 dage efter hesten er ankommet

• #8   25. dec 2015 Min er ligeglad hvor den står. Bare den kommer på mark smiley
    Den falder hurtigt til men går også stævner, så den er vant til at skulle falde til hurtigt

• #9   25. dec 2015 Det ved man aldrig, det kommer igen an på hesten, og hvor hurtigt den falder til. Jeg ville ikke lave en aftale med smeden, før at du kan se hvordan hesten er på det nye sted smiley

• #10   25. dec 2015 Min er fuldstændig lige glad, red ham samme dag jeg flyttede og startede stævne på stedet dagen efter xD ingen problemer.

Men træk din hest en tur rundt, så den lige kan se stedet og kigge på omgivelserne smiley Du kan sagtens have smed 4 dage efter smiley

• #11   25. dec 2015 Da mine forældre flyttede gik der en uge hvor ponyerne løb rundt på marken og ikke ville spise hø eller drikke, men dette var fordi de var vandt til at bo hvor der ikke var en vej man kunne se/høre og så er der vindmøller omkring det nye sted, så der tog det lidt tid, men da jeg for en måned siden købte ny pony var hun helt rolig og tilpas og lærte vidst hurtigt hvor hjem var (bedømmet ud fra det faktum at første gang jeg red på hende stak hun af med mig og løb hjem) så det er forskelligt fra hest til hest smiley

• #12   25. dec 2015 Tindur er meget stresset og urolig så det tog ham to uger fra han holdt op med at stresse rundt i boksen, og over to måneder at falde til ro og finde sin plads i flokken smiley derfor er det ikke bare lige at flytte ham...

Mvh TT

• #13   25. dec 2015 Min var 2-3 uger om at falde helt til da jeg fik ham hjem, men han er også,ung (3,5 år) og har aldrig været flyttet og så samtidig ny ejer

• #14   25. dec 2015 Da jeg købte min faldt den aldrig til det første sted. Der stod den 3 uger, men vi fandt ud af det var for ringe. Så vi rykkede ham, og sder var bare ro på fra han kom og stadigvæk. :))

• #15   25. dec 2015 Hun stresser ikke over nye steder og ja du kan sagtens have smed 4 dage efter ankomst. jo før du går igang med din rutine jo hurtigere falder hin til

• #16   25. dec 2015 Min gamle brugte mellem 1-2 år før han var den hest jeg havde prøvet flere gange inden køb. Det tog hårdt på ham at blive flyttet.
    Ham jeg har nu faldt ikke rigtig til de første to steder, nu 3 sted har vi været i over 2 år. Nok nærmere 3 kan ikke huske hvor længe han var om at falde til, mindes det gik ret hurtigt altså dage uger. Men svært at sige smiley dog ingen tvivl om heste er meget forskellige. Og også hvad vi lægger i at falde til.

Kommentér på:
Vænne hesten til stedet

Annonce