722 visninger
|
Oprettet:
hvilken type behandler ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har en hest med muskelspændinger og stivhed ved skuldrene og lidt stiv i bagpartiet. Har haft massør ude som har løsnet det godt op men da det vender tilbage tænker jeg at grave lidt dybere.. men ved virkelig ikke hvad for en behandler jeg skal få ud..
har i nogle erfaringer ?
jeg tænker en fysioterapeut men har også kigget på osteopati... eller blot en anden massør.. ??
Og er der nogle anbefalelsesværdige i forhold til min problemstilling ?
Glædelig jul og tak på forhånd
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2009
Følger: 54 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 342
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Min bliver låst og spændt som vi andre skifter underbukser, der skal ikke meget til. Så hun bliver tjekket jævnligt af en behandler.
Jeg bruger en kranie sakral terpeut fordi det fungere bedst, det er ret blidt og roligt og ikke noget knæk og bræk - som kiropraktik, osteopati og fys kan være.
Har efterhånden afprøvet en del behandlere, for at se hvad der fungere bedst :o)
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg har haft både Dorte og Ærø Hestefys ude :o) Der er bare mere knæk og bræk over det end KST behandling, så det duer bare bedst for Fleur.
Bruger Klinik Jylov og alt hun egentligt gør, er at ligge hænderne på hesten, intet andet - der bliver ikke hevet, trukket, trykket e.l og det fungere super for Fleur som har det med at spænde imod og evt. reagere voldsomt på fx retning af lænd.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Jeg har også været sindssygt glad for equine touch (bindevævsmassage), som er det min egen hoppe reagerer bedst på (i hvert fald af de ting jeg har forsøgt med hende)
Håber i finder en løsning
dec 2009
Følger: 54 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 342
Jeg tænker at prøve Fynshestefys som både skulle have osteopati og fysioterapi.
Tak for alle jeres meget brugbare inputs
hvilken type behandler ?