{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

hvilken type behandler ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har en hest med muskelspændinger og stivhed ved skuldrene og lidt stiv i bagpartiet. Har haft massør ude som har løsnet det godt op men da det vender tilbage tænker jeg at grave lidt dybere.. men ved virkelig ikke hvad for en behandler jeg skal få ud..
har i nogle erfaringer ?
jeg tænker en fysioterapeut men har også kigget på osteopati... eller blot en anden massør.. ??
Og er der nogle anbefalelsesværdige i forhold til min problemstilling ?

Glædelig jul og tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken type behandler ?
  • #1   23. dec 2015 Jeg ville bestemt anbefale Osteopat. Er den låst bliver det rettet op samt at de ofte har nogle lasere der varmer muskler op så disse også løsnes. Min Osteopat er også fysioterapeut så hun har hele pakken så at sige.. smiley www.fynshestefys.dk

Mvh TT

• #2   23. dec 2015 Den hjemmeside har jeg kigget på.. kunne da godt være det var min løsning smiley

• #4   23. dec 2015
    Min bliver låst og spændt som vi andre skifter underbukser, der skal ikke meget til. Så hun bliver tjekket jævnligt af en behandler.

Jeg bruger en kranie sakral terpeut fordi det fungere bedst, det er ret blidt og roligt og ikke noget knæk og bræk - som kiropraktik, osteopati og fys kan være.

Har efterhånden afprøvet en del behandlere, for at se hvad der fungere bedst :o)

• #6   23. dec 2015 Nu er Ostepati ikke så hårdt og voldsomt som kiropraktor. Man får hesten selv til at bruge sin krop til at "knække" sig op. Dorte har ligeledes givet mig nogle redskaber til at hjælpe Tindur da han kan have en tendens til at blive låst. Så jeg har fået en øvelse som jeg bruger til at han "knækker sig op hvis det er noget galt smiley dette gør jeg hver gang før jeg rider for at være sikker på at han ikke har nogle problemer. smiley

Mvh TT

• #7   23. dec 2015
    Jeg har haft både Dorte og Ærø Hestefys ude :o) Der er bare mere knæk og bræk over det end KST behandling, så det duer bare bedst for Fleur.

Bruger Klinik Jylov og alt hun egentligt gør, er at ligge hænderne på hesten, intet andet - der bliver ikke hevet, trukket, trykket e.l og det fungere super for Fleur som har det med at spænde imod og evt. reagere voldsomt på fx retning af lænd.

• #9   23. dec 2015 Man skal ofte prøve flere forskellige ting for at finde det der virker til ens hest - hvis der er 110 % styr på sadel, så tænker jeg også at en osteopat kunne være et rigtig fint bud smiley

Jeg har også været sindssygt glad for equine touch (bindevævsmassage), som er det min egen hoppe reagerer bedst på (i hvert fald af de ting jeg har forsøgt med hende) smiley

Håber i finder en løsning smiley

• #10   23. dec 2015 Min sadel er skam tjekket. Men det er helt sikkert at jeg som rytter tilfører det... måske... men vi har lige fundet en skide dygtig underviser til at rette på mig og min holdning. smiley Men tak for det - der er mange der ikke tænker i de baner.

Jeg tænker at prøve Fynshestefys som både skulle have osteopati og fysioterapi.

Tak for alle jeres meget brugbare inputs

Kommentér på:
hvilken type behandler ?

Annonce