{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjek om orm
  • #2   20. dec 2015 Okay :-). Dejlig nemt smiley hvor hurtig vil det cirka tage at få den tjekket

• #3   20. dec 2015 Og er det det der kaldes gødnings prøve?

• #5   20. dec 2015 Vickie tror du man kan få det på skrift også? Min hest skal stå i en stald hvor de SKAL have det på skrift -.-"

• #8   20. dec 2015 Ja, det er en gødningsprøve du skal have taget..
    Ofte kan du få svar dagen efter..

Og selvfølgelig vil du kunne få det på skrift hvis du spørger efter det.. smiley

• #9   20. dec 2015 Husk selv at sige det, hvis den skal tjekkes for blodorm også. smiley

• #11   20. dec 2015 Min dyrlæge svare som regel samme dag. Jeg har altid fået en seddel om hvad de har fundet og om det skal behandles. Og så har jeg fået det middel hesten nu skulle ha, hvis den skulle behandles. Middlet er også nævnt på sedlen. Min dyrlægen siger at jo ældre hesten bliver jo mere resistent bliver den mod orm. Dermed ikke sagt at den ikke kan få orm. Det er også min erfaring at de gamle heste jeg har haft har kun sjældent skulle behandles mod orm

• #13   21. dec 2015 WM; roooolig! Jeg spørger da jeg wr første gangs ejer jeg har ikke den store forstand på orme, så da jeg hørte jeg skulle give ormekur er det da klart jeg spørger.

• #15   21. dec 2015 Man siger som regel at de skal have ormekur (hvis de har orm)
    I foråret når hestene kommer på græs, og når hestene i efteråret kommer på stald.

Men har den orm, skal den self. Behandles. Og der vil din dyrelæge give dig præcis det middel du skal anvende, efter at havde fået foretaget en gødningsprøve. smiley

• #16   21. dec 2015 Tak Line smiley dejligt med nogle høflige mennesker som rent faktisk hjælper smiley

Hun har ikke orm, og fandt ud af jeg havde misforstået det fra en fra stalden de skulle kun have ormekur hvis de havde smiley hvor at hun bare sagde "husk at hesten skal have ormekur før den må komme på fold"

• #17   21. dec 2015 Vi har det på samme måde i den stald, jeg er i.
    Vi fik så også nys om at der var fundet blodorm hos en hest. Så det skulle alle hestene også tjekkes for..
    Det blev en dyr fornøjelse for mig. Trods min hest ikke havde blodorm.

Det jo super vigtigt at få behandlet hestene samtidig hvis de har orm.
    Derfor fik vi indført i stalden at vores heste får taget ormeprøve 2 gange om året af staldpersonalet. Og så kommer der self. En lille ekstra regning på opstaldningen. Men det er smart og effektivt!
    De heste der ikke har orm bliver så self. Ikke behandlet af staldpersonalet. smiley

• #18   21. dec 2015 Vi får også tjekket en gang om året + når hesten ankommer

Kommentér på:
Tjek om orm

Annonce