{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Opstaldnings pris - hvad kan vi tillade os? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Min far og jeg har snakket om at ændre vores fuldpas stald til selvpas fordi vi ikke kan rumme det i vores hver dag lige pt.

Vi har snakket om at tage 800 kr for boks, faciliteter og udlukning (samt fodring om morgen inden de skal ud)

De står altså selv for indkøb af hø/foder/strøelse, sætte det klar og mugning.

Der er 11 hektar land, næsten alt er folde samt en 20x60 ridebane.
3x4 bokse.
15-20 min skridt til skov og strand.
i 3100 Hornbæk i Nordsjælland.

Er det en fair pris?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldnings pris - hvad kan vi tillade os?
  • #1   22. nov 2015
    Har tidligere givet 750 kr for en ponyboks inkl. 20x40 ridebane m. lys, ind/udluk, frøgræs på folden og morgen og aften fodring samt 4 sække træpiller pr. måned.

Men det er på Fyn og Nordsjælland plejer og være dyr - om end jeg ikke forstår hvorfor det skal være dyrere bare fordi det er Sjælland ;o)

• #2   22. nov 2015 Jeg giver 1500 kr for boks og brug af faciliteter. Skal købe ALT ved siden af...

• #3   22. nov 2015 Er der ridehus der hvor du står?

• #4   22. nov 2015 Sys det lyder rimeligt. Men har i tænk på hvor meget forskelligt folk kommer slæbende med? Har i plads til at de evt har 10 bigballer stående hver mand?

• #5   22. nov 2015 Nej det har vi ikke plads til, men har mulighed for at give dem hø ad libitum for 400-500 kr. om måneden.

• #6   22. nov 2015 Hvis ikke i har plads til, at opstalderne kan have strøelse og andet stående for en hel vinter, så virker det ikke fair. Det er for det første besværligt at skulle købe ind hver måned, og det kan gå en at blive besværligt at få fat i hø/wrap/strøelse midt på vinteren.

Prisen synes jeg dog er fair smiley

• #7   22. nov 2015 Altså vi har ikke plads til at hver kan have 10 big baller stående, men der er dog plads til strøelse/hø over et længere stykke tid smiley

Man kunne jo evt. købe det hjem sammen, vi har selv 4 heste som også skal have smiley

Tak for svar! smiley

• #8   22. nov 2015
    Hvis man ikke har plads til opbevaring skal det ikke tilbydes. Jeg har stået et sted hvor vi kun måtte købe små wrap baller, som så skulle slæbes ned bag et skur - 30-50 meter. Pænt tungt og svært når en balle vejer 80 kg. Det er bare ikke fedt.

• #9   22. nov 2015 Tror det vil være mere attraktivt hvis i tilbyder at i kan købe dem hjem sammen/for opstalderne smiley Jeg vil synes det var meget, at jeg også skulle ud og finde et sted at købe hø og halm fra smiley

• #10   22. nov 2015 Tak for svar, det vil vi tage med i overvejlserne

• #11   22. nov 2015 Enig. Der hvor vi står er hø med i prisen. Dog kommer træpiller eller spåner oven i. Vi bestemmer selv om vi vil købe det hos dem der har stalden, eller købe andre steder.
    Personligt ville jeg fravælge et sted hvor jeg selv skulle købe hø/halm. Fordi det som regel er for dyrt at skaffe hvis man ikke kan tage store mængder.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #12   22. nov 2015 Synes det er en fin pris vi tager 1050 Per boks i ren husleje inkl folde og øvrige faciliteter i Hillerød.

Grunden til at alt er dyrere i Nordsjælland er at folk ikke gider finansiere andres hobby, der er en markant højere kvm pris på landejendomme og hvis man ikke får noget for boksene er det nemmere at de er tomme så behøver man heller ikke dele sit hjem med fremmede mennesker døgnet rundt smiley

selvom man deler samme passion så er det ikke altid en fest at have lejere, det kan ende i rene mareridt, folk skrider fra heste, de splitter stalden ad og skrider, vel og mærke uden at betale husleje ja jeg kunne blive ved, been there done that smiley

I dag har vi verdens bedste lejere men vi havde bestemt os for at droppe det helt det var ikke pengene værd og det var ubehageligt at færdes i eget hjem smiley

• #13   22. nov 2015 jeg gav 1200,- for 100% selvpas her i sydjylland, dog inkl. ridehuset men uden udluk, fodring osv.
    hos os havde vi 2 paller hver til foder pr. hest, 1 palle til spåner/træpiller og 2 paller til hø hvor vi jo selvfølgelig os kunne fylde op i højden. det fungerede helt fint og ingen havde problemer med at skaffe hø og des lign. da man tit enten købte fælles eller os købte man 10-20 minibig og fik leveret 2-3 stykker af gangen og havde resten opbevaret hos landmanden man købte det af..

• #14   1. dec 2015 Jeg giver pt 1200 for Tom boks- dvs jeg betaler alt foder og strøelse ved siden af. Vi har 20x60 ridebane anvendelig året rundt, der bliver fodret 3xdagligt og hestene bliver lukket ind & ud. Mugning står jeg selv for. Det er i 3480 Fredensborg

Kommentér på:
Opstaldnings pris - hvad kan vi tillade os?

Annonce