{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

nanna K
nanna K
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8

hvilket regndækken? {{forumTopicSubject}}

Hjælp smiley

Jeg har en løsdrift hest der egentlig går uden dækken, men når vi som nu er i en periode hvor det regner hele tiden, eller jeg kommer hjem fra tur med en svedig hest synes jeg det er rart at kunne lægge et dækken på.

Men hvilket regndækken holder tørt?

Har prøvet alt syns jeg, fra helt billigt til monster dyrt.
Har i erfaring med et regndækken der rent faktisk holder hesten tør? Helst med meget lidt varme i.

Kom gerne med foreslag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket regndækken?
  • #1   16. nov 2015
    Du kan ikke ligge et udedækken på en våd hest, der er våd af sved.
    Hesten skal være tør når det kommer på.

Et regndækken er et regndækken hvis det intet fyld har, hvis det har fyld bliver det til et overgangsdækken. Overgangsdækken er 100-200 gram.

Alle dækkener burde holde hesten tør hvis de passer hesten, men det er forskelligt om et dækken passer alt efter om det er lavet til en bred eller smal model fx. Der udover så kan nogle dækkener have svært ved at klare mosten med heldagsregn og blæst - så det er godt at have nogen og skifte imellem, men for det meste er det ved skuldrene vandet kommer ind, hvis det kommer ind.

• nanna K
    nanna K Tilmeldt:
    sep 2013

#2   16. nov 2015 det blev jeg ikke rigtig klogere af smiley Men tak alligevel

• #3   16. nov 2015
    Det er svært at komme med nogen konkrete modeller uden og vide hvilken type hesten er :o)

Der udover; hvis din hest sveder så er det muligt den har behov for en klipning istedet - så kan den undvære dækken og ikke svede grundet klipningen.

Hvis du vil ligge det på hesten for at undgå den er våd, så kræver det den er tør når du ligger det på.

• #4   16. nov 2015 Søger du et dækken du kan lægge på hesten EFTER du har redet når den er våd af sved?? For så er et regndækken ikke løsningen..

• #5   17. nov 2015 Min er også løsdriftshest og jeg har været rigtig glad for mit bukas dækken smiley

• #6   17. nov 2015 I sådan et vejr hvor det regner 24/7, skal du ikke regne med du kan finde et dækken der bliver ved med at holde tørt.. En regnjakke til os holder også kun vand i en vis periode..
    Ville vælge et dækken der passer hesten, fremfor at vælge efter specielle mærker. Og så måske lukke dem ind de dage hvor der er værst med regn, så de ikke står ude i silende regn i 24 timer..

Når du har redet og hesten er våd, så skal du give den et ulddækken på indtil den er tør, og så give den regndækken på.. Fordelen ved uld fremfor fleece er at det transportere sveden væk fra hesten, og dermed tørrer hesten hurtigere..

• #8   17. nov 2015 personligt har jeg selv et par stykker af hver dækken liggende til mine heste således jeg kan skifte når et bliver vådt eller går i stykker, så der altid er et ekstra klart;)

• nanna K
    nanna K Tilmeldt:
    sep 2013

#10   17. nov 2015 Kan også godt li dem med fleece på indersiden. Jeg syns bare de dækkener jeg har prøvet er ikk gode. Tilmed et Rambo, det holder ikk engang en time.
    Vil tjekke AB
    Tak for alle de fine råd. Hesten er klippet, og kommer aldrig drivvåd hjem fra tur, fugtig og varm. Så får han fleece dækken på et kvarters tid.
    Jeg har kun rigtig tykt 400g og et 200g så vil gerne finde et regn med blød inderside..
    Tak igen : ) kom gerne med mærker i har gode erfaringer med, dyre som billige

• #11   17. nov 2015 Watherbeata godt nok dyrt men virkelig lækkert, og 4horses er osse både billigt og meget lækkert i forhold til prisen de kan købes hos Tika

Kommentér på:
hvilket regndækken?

Annonce