{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Skæv sadel, hesten bukker {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har fået ny hest, købt uden udstyr.
Sagen er den at jeg har haft en sadelmager på nu for at kunne starte op på bedst mulig måde, og hun fortæller mig at sadlen passer, DOG er bommen skæv i venstre side. Det er en lånesadel jeg bruger, da jeg venter på min egen kommer hjem, når jeg ved hvad jeg vil have;)

Hesten er nu begyndt at svare fra sig, lette røven, bukke, kald det hvad man vil, men KUN i galop på højre volte. Hun er super fin i trav og skridt og der er intet på venstre volte. Tog så fat i sadelmageren igen, for at høre om det kan være på grund af skævheden i sadlen, hesten siger fra på den ene volte, og det kan sagtens have noget at side.
Ville bare høre hvad i tænker?

Jeg har mulighed for at låne en anden sadel, og det gør jeg fra i morgen, så ingen kommer til fortsat at lide nød med en skæv bom;)

Jeg tænker såmænd bare at hesten her kompenserer for at det nok gør lidt ondt på den volte i galop ved at lette bagdelen?

Vibeke:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv sadel, hesten bukker
  • #1   13. nov 2015
    Sadelen ligger ikke i ligevægt og presset nok mere ned på den ene side end den anden - dermed gør det ondt på hesten.

Det hjælper kun med en ny sadel, hvis den sadel du køber passer. Den sadel du rider med nu, kan dog have trykket hesten og givet den spændninger så du er nød til at få behandler ud, for at løsne dem.

• #2   13. nov 2015 Jeg har en sadelmager med hele vejen igennem så det er det mest optimale. Sadelen er (heldigvis) ikke redet ret meget med, men selvfølgelig kan der være tegn på at den ikke har været som den skulle efter de få ganges brug.

• #3   13. nov 2015 Ej undskyld, det er nok ikke det mest konstruktive svar at komme med, men kan simpelthen ikke forstå at sadelmageren giver dig en lånesadel som er skæv, når hun af alle mennesker burde vide hvor skadeligt det kan være.. Det er bare dårlig stil i mine øjne.

Men jeg synes det du siger lyder meget sandsynligt, og godt at du reagerer! Held og lykke med at finde den perfekte (og lige (; ) sadel! smiley

• #4   13. nov 2015 Mikiya, så vidt jeg forstår tror jeg ikke det er sadelmageren der har lånt hende sadlen, eller det håber jeg da ikke. Tænker den godt jan være lånt af en på opstaldningstedet så hun har noget at ride i til hun for sin egen.

Men ja, godt du reagere på hestens signaler og det kunne godt tyde på at du skal have løsnet noget op inden du lægger ny sadel på og rid evt uden til du får din egen ??

• #5   14. nov 2015 Det er ikke sadelmageren der har lånt mig en skæv sadel!! (:)) det er mig selv som har lånt denne sadel, i god tro, og efter lidt tid begynder dyret at bukke. Da sadelmageren så fortæller mig at den er skæv, giver det hele lidt mening i mine ører, og ville høre om i mente det samme;)

Jeg har mulighed for st bruge en anden, evt min egen springsadel, indtil den jeg vil have ( og som også er godkendt af sadelmageren) kommer i hus.
    Som sagt er hun helt ny for mig. Kommer fra holland, ikke engang stået 5 dage ved forhandler, før hun kom til mig uden udstyr. Jeg tør simpelthen ikke sætte mig op uden udstyr;) jeg har ikke haft hende i en måned endnu og er stadig igang med at lære hende at kende. Uden sadel er liiiiiige spændende nok;)

• #6   14. nov 2015 Okay, det var jeg da meget glad for at høre! Jeg forstod nemlig på dit opslag at du havde lånt sadlen af sadelmageren, som så havde gjort opmærksom på skævheden. Så vil jeg gerne tage det i mig igen. smiley

Og tillykke med hende! Hun ser dejlig ud. Kan godt forstå du gerne vil have en sadel! ;D

• #7   14. nov 2015 Hvor lang tid går der inden din egen sadel kommer? smiley indtil jeg købte sadel til Tindur havde jeg lånt en bomløs smiley

Mvh TT

• #8   14. nov 2015 Hehe, er da rigtig glad for at jeg fik sadelmageren ud!!!

Det er vigtigt at vi får en god start sammen:)

TT ; jeg bestiller en på mandag, så går der vel et par uger, da det er en standard vare;)

• #9   14. nov 2015 Så brug du en anden sadel og giv lidt ekstra fri smiley lidt arbejde fra jorden af kan jo også kun gavne jeres forhold smiley

Mvh TT

• #10   15. nov 2015 Vi skal have en massør på for lige at løsne lidt op hvis der nu sidder en muskel der er trykket lidt, og så har vi lidt longeringsarbejde foran os.
    Jeg smed en anden sadel på hende i går som intet fejler, og hun bukker stadig. - det er jo nok fordi noget sidde lidt i klemme.
    smiley

• #11   15. nov 2015 TS: Enten det eller også fordi hesten nu forbinder sadel/rytter med at det kommer til at gøre ondt.

• #12   15. nov 2015 Det kunne også være ja:)

Kommentér på:
Skæv sadel, hesten bukker

Annonce