skæv bækken? {{forumTopicSubject}}
hejsa!
jeg har det sidste lange tid tænkt over om jeg var skæv i kroppen da jeg har sat skæv i min sadel.
jeg har så i mange måneder været obs på hvordan jeg sad i sadlen og prøvet at rette det op hvilket også har lykkedes mig meget!
dog lagde jeg mærke til på vej ud til hesten idag jeg sad skævt på min knallert. har idag også været obs på hvordan jeg sad osv og tror ikke det har gået væk selvom jeg har på banen lykkedes mig at sidde lige.
så er i tvivl om jeg har et skævt bækken måske??
hvem burde jeg kontakte?
hvad kan jeg øve for at sidde lige i sadlen?
døjer med ryg- og skuldersmerter. har det betydning??
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Jeg er dog lidt nervøs for at prøve at rette op på det når jeg har været sådan hele livet..
Men følger lige med i tråden:-)
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
tak for det hurtige svar amt!
maj 2007
maj 2007
aug 2011
men jo, burde sgu snart få ringet og få en tid. min ryg og skuldre driver mig til vanvid
aug 2011
altså begyndte at få smerterne i slutningen af april. Det startede i højre skuldre, så i venstre og i ryggen. smerter er blevet værre og oftere siden jeg faldte af. min læge mente dog det var oga mit arbejde hvilket jeg ikke mente det var. han kunne ihvertfald ikke hjælpe mig end andet and at henvise mig til en fysterapeut
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
I min verden hedder det no money no horse! Jeg kan undvære mange materielle ting men massør ved behov, tandlæge osv det skal der bare være plads til og sådan er det bare
mar 2007
Jeg syntes det er unfair at sige at folk der ikke har et ekstremt overskud hver måned ikke kan have hest.. Selvfølgelig skal hesten have det den har brug for, men jeg syntes også det er i orden at tænke på sig selv og økonomien i visse situationer.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
mar 2007
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Og jeg vil helt uden at tøve sige at kan nogen hjælpe dig, så er det Aktiv Form i Odense! Det kan ikke forklares hvad din kan, men en behandling er nok til at overbevise hvem som helst om at de kan noget helt specielt!
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Jeg fandt det sted der skulle være det bedste af det bedste for en pige en min situation. Jeg gik der i et halvt år, og havde tre forskellige fysioterapeuter inde og kigge på mig fordi de ikke kunne finde ud af hvad der var galt.
ikke en bemærkede mit bækken og nakkehvivler var skæve. Trods det de alle havde haft fingrene i min nakke.
Kiropraktoren kunne tilgengæld rette op på det. Her blev valgt en kiropraktor der opvarmer og massere kroppen først, inden hun knækker. Alt andet ville jeg fraråde.
maj 2007
en behandling kan sjældent stå alene, og det kræver derfor specifik træning ved siden af for at fjerne fejlen/ blive ved ved den rettelse der er lavet.
fysioterapi er mere trænings baseret, hvor træningen er en stor del af behandlingen, hvor mod kiropraktik stort set bare er knæk og bræk, også videre.
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
feb 2014
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 493
Hvis man har mistanke om at man er skæv i kroppen, men ingen smerter har, så kan man ikke gå til fyssen uden at skulle betale af egen lomme? Det generer ikke min hverdag ender end i ridningen..
maj 2007
du skal stortset altid selv betale med mindre forsikringen dækker.
aug 2011
Jeg vil ret gerne ha i holder jer til emnet. i kender i til hvorfor jeg har hesten og ingen penge og ingen kan hjælpe mig så jeg synes ikke i skal blande jer i det. prøver at behage min hest så godt jeg kan og hvis det så skal gøres at jeg skal ha ondt så gør jeg det gerne. Ved jo godt selv det er utrolig dumt men sådan er det bare.
Netop fordi jeg ikke har penge til mig selv er NETOP fordi min hest er startet på medicin. endnu en udgift som har gjort økonomien lidt svært + jeg skylder penge. Derfor så hold jer til emnet istedet for det andet.
Jeg takker rigtig meget for alle jeres svar jeg vil helt klart ringe til fys når jeg har tid og hører dem ad hvornår jeg kan blive tjekket Snakkede også med min mor og hun sagde at nogengange så sender de bare en regning og så skal jeg først betale engang i næste måned (september er en go måned for mig) så jeg kan måske få det til at fungere
Anette - det er også den fyr i esbjerg jeg vil ringe til Min mor går der selv
Når alt dette er sagt skal min hest nok også tjekkes med fys. dog skal han lige ha ordnet alt det andet først såsom smeden (ja den dumme smed vil ikke komme herud før d. 12 og min veninde og jeg har prøvet at få fat i ham siden den 1 juli!!!) Og medicinen han endelig er begyndt at virke på Ved ikke hvor lang tid det holder men håber det holder på 2-3 måneder! Så Ja det er lidt et længere projekt når man ingen hjælp kan få og økonomien er stram ligenu
aug 2011
Jeg har ryg og skuldersmerter men det er også det
Men du må gerne skrive en pb hvor du uddyber, evt et nr som jeg kunne få ringet netop til hende
skæv bækken?