1.096 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Su? Udeboende? Su? Udeboende?

Hej.. Jeg har enlig bare sat og tænkt..
Da min kæreste har fået arbejde i anden by og gerne vil flytte der til.. Han vil gerne have mig med.. Men hvad kan jeg få i udboende su ca? Jeg opfylder ingen af de krav SU har.. Og får man ikke mindre når man har samme adresse som ens kæreste?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Su? Udeboende?
  • #1   10. nov 2015 Som udeboende får man omkring 5000kr mener jeg, men hvis du ikke opfylder su kravene så kan du jo ikke få su smiley

• #2   10. nov 2015 Hvis du ikke opfylder kravene, så får du ikke en krone i SU smiley

• #4   11. nov 2015 5000 kr udbetalt - men er det fordi du er under 20? smiley
    For er det så ikke noget med en hvis kilometer afstand fra sine forældre eller er det uddannelsstedet ? smiley

• #5   11. nov 2015 Jeg får SU lige nu.. Men jeg har mindre en 20 km hjem og til uddannelses sted

• #6   11. nov 2015 Der er 3 kriterier det beslutter om du kan få udeboende når du under 20:
    1. Mere end 20 km mellem udannnelses sted og hjem.
    2. Mere end samlagt 75 min transport tid med offentlig transport.
    3. Konstaterede problemer i hjemmet.

Udfylder du ingen af de 3, vil du kun få udbetalt den SU som du allerede for.

Opfylder du en af kriterierne kan du få udeboende men eftersom du er under 20 beregnes den stadig efter dine fælders indkomst og kan være helt ned til 3600 som i mit tilfælde smiley

Håber det gav lidt svar

• #7   11. nov 2015 Hvis du ikke opfylder et af de krav der er stillet, så får du samme SU som du gør lige nu. Hvilket ikke er nok til at klare sig som udeboende.
    Vent du med at flyt hjem til din kæreste til du fylder 20, for så får du udeboende SU uanset hvad smiley Og der får man omkring 5000kr udbetalt, det afhænger lidt af ens skat.

• #8   11. nov 2015 su går ikke efter hvor du selv bor, hvis din mor og far bor mere end 20 km væk fra skolen kan du sagtens bo nabo til skolen og stadig få su. su bliver udregnet i hvor meget dine forældre for når du er under 21(mener jeg), når du er fyldt 21 får du automatisk den højeste sats som udeboende(hvis du bor ude) og den ligger lige omkring 5900 efter skat da du ikke har haft ældre søskende der har fået su før dig smiley

• #9   11. nov 2015 Jeg får 4600 i SU, men det er fordi jeg e under 21 og mine forældre tjener for meget og jeg bor under 20 km væk fra skolen smiley

• #10   11. nov 2015 Jeg får kun 3600 og er selvfølgelig udeboende smiley

• #11   11. nov 2015 Siddet og tænkt*

Udeboende SU er før skat 5.800 kr. Hvis ikke du lever op til kravene får du ikke SU.

• #12   11. nov 2015 Det afhænger jo af om du læser på en ungdomsuddannelse eller en videregående uddannelse. Hvis du læser på en videregående får du de ca. 5000 så længe du bor ude smiley

• #13   11. nov 2015 For det første er det essentielt, om du læser ungdomsuddannelse eller videregående smiley
    Hvis du læser på ungdomssuddannelse, så er det afstanden mellem dine forældres adresse og uddannelsen som har betydning - dvs dine forældre skal bo mere end 20 km fra dit uddannelsessted, før du kan få udeboende SU. Ellers skal der være sammenlagt 75 minutters transporttid.

Hvis du går på en videregående uddannelse har det ingen betydning, og du kan sagtens få udeboende SU.
    Din kærestes adresse har intet at sige smiley

Kommentér på:
Su? Udeboende?

Annonce