{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Spring {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg skal til min første spring time i morgen, uh jeg glæder mig!

Jeg er nationalt dressur rytter, og har derfor en dressursadel. Jeg red i dag med en kombi sadel, men måtte skifte til dressur sadlen da den ikke var behagelig at ride med. Jeg har meget nemt ved at stoppe min pony for benene, men følte ikke jeg kunne i kombisadlen.

Kan jeg godt springe med dressur sadlen? Eller ville i tage kombien?

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring
  • #1   1. nov 2015 Jeg ville nok tage kombisadlen, jeg har også selv sprunget med dressursadle, men jeg synes det var rare at springe i kombi. Du skal nok bare vende dig til det? smiley det skulle jeg:)

• #2   1. nov 2015 Tag kombien - det bliver rarest for både dig og hesten smiley
    Du skal bare vænne dig til den. Det er jo klart, hvis du altid rider med dressursadel..
    Desuden er dressursadlen jo ikke beregnet til at springe i.!.

• #3   1. nov 2015 Spring i Kombisadel.

En dressursadel er ikke til at springe i, hesten har ikke plads til sine skuldre.

Og det er fordi du skal vænne dig til at ride i den anden, sådan havde jeg det også da jeg kom fra springsadel, til dressur.

• #4   1. nov 2015 kombien, springer selv med kombi sadle, men er så også mere spring end dressur rytter smiley

dressur sadler er ikke lavet til at springe i, og det kan sagtens give nok til at du ikke kan holde dig lige så godt i sædet over springet (taler af erfaring efter at falde af samme hest 3 gange under springning, fordi jeg red i dressursadle XD)

• #6   1. nov 2015 Jeg syndes du skal vænne dig til kombien da den klart er bedst at springe i. Har selv haft det problem da jeg skulle prøve det første gang. smiley

• #7   2. nov 2015 Har valgt at tage dressursadlen de første par gange smiley Så må jeg ride med kombien i dressur en gang i mellem, så jeg vænner mig til den smiley

• #8   2. nov 2015 Selvom du har valgt ville jeg kke gøre det. Hesten bruger sine skuldre anderledes over et spring frem for når den går svære øvelser ved dressur. Du kan give din hest unødige skader ved at springe i den.

Desuden bliver din benstilling nok også besværlig - er selv dressurrytter og har haft sprunget få gange i dressursadel (på en andens hest, hvor vedkommende ikke havde en spring/kombi sadel) og jeg smadrede fuldstændig mine knæ på grund af de vrid man får, med den "forkerte" støtte der er i en dressursadel.

Både for dig og hesten... lad være med at tage dressursadlen.

• #9   2. nov 2015 Jeg havde ALDRIG gjort det selv, aldrig.
    Du ødelægger hesten af det. smiley

• #10   2. nov 2015 Jeg ville foretrække kombien, selvom jeg ikke selv var helt tilfreds med at ride i den.. at springe i en dressursadel er virkelig elendigt. Taler af erfaring!

• #11   2. nov 2015 Jeg ville aldrig springe i en dressursadel... Den kan ødelægge hesten, da den ikke har ordenligt skulderplads..

Kommentér på:
Spring

Annonce