{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Krampe i bagben {{forumTopicSubject}}

Hej.
Det er sådan at jeg fik en hest i starten af september.
Han har før jeg fik ham været hos en ældre mand der ikke lavede så meget på ham.
Så da han kom til mig er han blevet redet på en helt anden måde - redet op ad bakke og har ikke fået lov bare at hænge i tøjlerne.
I starten gik det fint, der var ikke noget. Men så efter lidt tid, så begyndte han at sparke sådan lidt (bare sådan en gang) nogle gange inde på staldgangen. Jeg tænkte at han nok bare kedede sig, da han har det med at "nikke" med hovedet.
Men så begyndte han at stoppe op dag min lillesøster red ham i tirsdags, hun kunne sagtens ride ham fremad, men han stoppede bare op nogle gange.
Onsdag red jeg ham så og det gik fint lige indtil vi havde galopperet højregalop og skulle til den venstre. Så begyndte han at få nogle sådan agtige kramper (hvor han sådan i hurtig rækkefølge stamper ned i jorden og sparker så bagud) Jeg prøvede at tage sadlen af og sætte mig op - han gjorde det stadig. Så prøvede jeg at hoppe af - så gjorde han det ikke.
Torsdag skulle vi have springundervisning (jeg tænkte jeg ville prøve at se hvordan han var).
De første 10 minutter var han fin. Så begyndte jeg at samle tøjlerne op, og lidt efter begyndte han at stoppe op og "krampe" han ville ikke rigtig gå og krampede rigtig meget. Jeg prøvede at få ham frem i trav, men har var ikke rengående. Jeg måtte hoppe af og tage ham ind.
Fredag fik han fri, da vi tænkte at han måske var blevet redet for hårdt/meget i forhold til hvad han kunne klare, så vi tænkte det måske kunne hjælpe hvis det var noget syre i musklerne.
I dag, lørdag tog jeg ham så ud for at skridte, evt trave hvis han ikke krampede.
Igen, de første 10 min gik fint, men så begyndte han igen at lave de der mærkelige krampeagtige ting med bagbenene.
Det var dog ikke lige så meget som før, og nogle gange stoppede han bare op, nogle gange stampede han i jorden og nogle gang lavede han sine "kramper".

Vi er begyndt at ride i ridehus (20x20m) kan det være det?
Jeg har også haft presset ham i ridningen da han nok er blevet redet mere og han er blevet redet opad.

Nu vil jeg så prøve at give ham fri i 3-4 dage og se om det hjælper.

Er der nogen der kender noget til sådan noget?
Hvis det ikke hjælper at give ham fri prøver jeg at få en massør ud.

På forhånd tak, og undskyld for det lange indlæg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krampe i bagben
Kommentér på:
Krampe i bagben

Annonce