{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Går skævt på H volte ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa



jeg prøver at poste et indlæg herinde, da jeg måske godt kunne få brug for råd og vejledning.



Ladator blev tilredet i April 2010 han er 6 år gammel snart 7 år om 4 mdr.

han blev tilredet på tur, og blev redet hver dag, da han fik muskler begyndte vi at springe roligt på ham. med 1 dags dressur og ellers tur igen. (grundet denne træning var for at gøre ham stærk da han har spat i v bagben )

nu er vi begyndt at ride rigtig dressur på ham, og han går en mindre versade på højre volte hele vejen rundt, man kan godt presse ham ind, men når man ikke længere presser i bene drejer han røven en smule ud igen fra volten.

dette gør han hele vejen rundt i 20*60 ridehus.

han putter sig også, tager mulen til bringen, ogdså i galop, galopere han meget langsomt og putter sig rigtig meget.

han venstre volte syntes jeg er ganske fin, dog putter han sig også der.



overvejer om en kiropraktor kan hjælpe ?

min dyrlæge tilså ham i onsdags, og så han kryds også og hun siger han er ganske fin og lige.

han har en tildens til at krampe lidt på V bagben, nå man tager hoven men det er meget kortvarigt.



Har i prøvet nogen lign ?

eller kender i lidt til det ?

han har været lidt dum på H volte altid, men er nu meget bedre.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går skævt på H volte ?
  • #1   18. dec 2010 Lyder som om han måske ikke er helt fremme for hjælperne, når han både render skøvt og putter sig.

    Har vi også haft lidt problemer med at min gjorde og han gør det stadig lidt. Specielt hvis han går et nyt sted og trykker sig lidt.

    Så bare sørg for at holde bagparten på plads og ride lige frem på begge tøjler, så han også kommer lidt op foran.


  • #2   18. dec 2010 så går han bare frisk frem med mulen til bringen :0(
    og bagparten er ikke under ham


  • #3   18. dec 2010 På h volte i versade lægger vægten jo i venster bagb. Kan være at han er inde i en periode hvor det gør lidt ondt? (siger det bestemt ikke som kritik) min pony har spat i begge bagben, og havde også nogle gange lidt svært ved de samlende øvelser, dog red vi da på landsplan alligevel, i de perioder hvor man ikke havde ondt. smiley
    Men en kirop. lyder som en god idé, ellers findes der hundrede forskellige fodringsplaner, træningsplaner osv. som kan hjælpe. smiley
    håber du finder ud af det.
    kh.


  • #4   18. dec 2010 det kan være mange ting smiley

    med stor sansynlighed er det rytteren der sidder skævt, sadlen der ligger skævt og meget andet.

    det er svært at rådgive om, men en dygtig underviser bør kunne se fejlen, og rette den gennem undervisning smiley Og han/hun vil også ku hjælpe med problemet at hesten putter sig. den bør rides frem til hjælperne, og bære sig selv rigtigt smiley


  • #5   18. dec 2010 min pony bøjede sig bedre på venstre end højre volte og jeg havde kiopraktor ude som fandt en lille skævhed i ryggen.. første gang jeg red hende efter det gik hun MEGET bedre smiley

  • #6   18. dec 2010 ang spat så siger min dyrlæge at den vil slæbe bagbene og tabe sin energi hvis han får ondt og det gør han ikke.
    han har fået kilersko på, og han er ren i bøjeprøve - han er fremadgående, men er ekstrem følsom i munden.
    hans højre side er som om den går versade hele vejen rundt.
    han har spat i v bagben.
    jeg har købt en caprilli close contakt med luft i puderne, og til tider sider den skævt på ham. ligså dan den gaber bag i bommen, det siger min sadelmager ikke sker noget ved eftersom der er luft i puderne ??+ (ved ikke om det passer)
    stigremmene er heller ikke lige lange mere 2 cm længere på V side af sadlen. sadlen er burgt 5 mdr.
    måske er jeg problemet, dog går han sådan med alle ryttere


  • #7   18. dec 2010 jeg bliver mut over det - håber virkelig ikke det er sadlen. for så er jeg lidt harm på min sadel mager vi prøver at ride ham i morgen uden sadel.


  • #8   18. dec 2010 nu kan jeg se at du bor i nordsjælland - som mig...

    hvilken sadelmager bruger du?


  • #9   18. dec 2010 marie.
    det er heri rideudstyr.
    maria hestens sadelmager har tilset sadlen også og hun sagde han ikke kunne bruge den, men valgte at høre hvad heri sagde


  • #10   18. dec 2010 hvis den har gået 'skævt i længere tid er det ikke sikkert at du ville kunne se forskel med det samme bare fordi du rider uden sadel - slet ikke hvis det er dig selv der sidder/er skæv... smiley

    ang heri så mener jeg altså også at jeg har oplevet at de ikke har været super :S istedet for at lade vær med at sælge en sadel - fordi de ikke har haft noget der har været 100 % har de solgt noget der var ret 'bob bob'.... smiley og hvis du selv siger at en anden sadelmager har sagt at den ikke lå ordenteligt ..
    og hvis det er nogle billige stigremme du har så bliver de altså meget nemt trukket lange i den side man stiger op ---


  • #11   18. dec 2010 min underviser mener ikke jeg rider skævt..
    han har ikke været glad for højre volte siden tilridning men har mest bygget muskler på tur nu begynder vi at ride dressur også llaver han problemet min underviser mener det er hans jerne man skal arbejde med og ikke en kiropraktor. fordi han mangler balance i h volte.
    nå han er løs i ridehuset eller er i longe så går han fint på højre volte


  • #12   18. dec 2010 hvor længe har i redet dressur og øvet at han skal gå højre volte ? det ka jo sagtens være at hans balance er dårlig - og så at skulle holde styr på en rytter samtidig smiley alle heste (og ryttere) har jo en dårlig og en go volte smiley

  • #13   18. dec 2010 prøv at få fat i Brian Rutzov (staves?) han er super dygtig - og vil hurtigt ku fortælle dig om det er sadlen den er gal med smiley

  • #14   19. dec 2010 han blev tilredet april og har redet dressur 1 gang om ugen ellers skovtur og spring for at bygge hans muskler op af hensyn til hans spat.
    intens dressur er startet for 1 mdr siden- han går bedre på h volte nu, før lavede han lidt ballade på den og skød v skuldre meget ud. nu kan man ride ham rundt i frisk tav men så laver han denne slags versade. og skyder skuldre. stadig med munden til bidet.

    marie louise er han sadel mager



  • #15   19. dec 2010 rutzau er sadel mager ja smiley

    og det ku altså godt lyde som om han bare har lidt svært ved det her i starten ... du skriver i starten at du godt ku få ham til at gå lige men at det var 'hårdere' - der er ikk nogen der har sagt at ridning skal være nemt ;P han kan jo sagtens ha brug for mere hjælp i starten indtil han lige får styr på balancen og fatter hvad han skal, men få alligevel tjekket sadlen smiley


  • #16   20. dec 2010 har lige ringet til hørsholm hestepraktis de kommer i morgen og tjekker ham, det er vist en kiropraktor der kommer

Kommentér på:
Går skævt på H volte ?

Annonce