{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget stråfoder, foldtid osv??
  • #1   29. sep 2015 Min får pt hø ca 1 1/2 plade af en småballe og når det bliver køligere får han wrap, så vil han få ca 12 kg hvor af 10 kg er i boksen som er maks mængde han vil spise. Og de to kg på folden om morgnen.

Min hest går på fold fra 6:30/7:00 til det bliver mørkt.

Han har pt regndækken på og hvis jeg klipper snart så får han 50 g på eller 150 g alt efter hvor kold han så er.

• #2   29. sep 2015 Min får intet wrap endnu, da ham går på døgngræs. Til november kommer han ind om natten, men kan ikke huske hvor meget stråfoder han får smiley

Han går ikke med dækken smiley

• #3   29. sep 2015 Pt går Casper på græsfold 8-9 timer om dagen. Han får 10kg wrap, hvilke sættes op når det bliver koldere.

Dækken har han ikke fået på endnu smiley

• #4   29. sep 2015 Min får hø.. Han får en rille af en minibigballe..
    Han går på jordfold med ganske lidt græs (da han ikke kan tåle det) Og går på fold i ca. 3-4 timer..

Han går ikke med dækken endnu, men han bliver klippet inden så længe, og så får han 300 g. på..

• #5   29. sep 2015 Græsfold (som der efterhånden ikke er meget græs på - men den er dog grøn) - går ude hele døgnet - får pt. hø morgen + aften (bruger ca 300 kg på en uge til 3 store heste + 1 pony). Til vinter får de hø + wrap ad libitum - ved løsdriften står deres wrap og på den store fold (som de har fri adgang til) står deres hø. Ingen går med dækken.

• #6   29. sep 2015 Mine får lidt morgenwrap ved 6.30 tiden. (Ca 1 kg)

Så får de wrap med på folden når de kommer ud ved 9-9.30. De deler en stor trillebør og går 4 sammen.
    Det holder som regel det meste af dagen da der stadig er lidt de går og piller i. Selvom folden er nedbidt.

Så kommer de ind ved 20-21 tiden og har omkring 3 kg wrap også bliver de tjekket og får ekstra wrap hvis det er nødvendigt inden min søster går i seng.

Glorija spiser ikke op så hun får sjældent wrap til natten hvor Anton som regel skal have lidt.

Når vi kommer længere hen på vinteren får de også halm ind i boksen men de gider ikke spise det. (De står på træpillebund)

Lige nu går de med regndækken de dage der er regn eller meget blæst og ellers uden.

• #7   29. sep 2015 Min går på fold ca. 10 timer. Hun er på græsfold, men der er ikke så meget tilbage, så de får en del hø ud.
    Så får hun ca. 7 kg hø når hun kommer ind om aftenen. Der plejer altid at være en lille smule tilbage, så jeg ved at hun får nok smiley
    Hun går pt med et regndækken på.

• #8   29. sep 2015 Min går stadig på døgnfold. Har dog fået regndækken på, men har det gerne af lidt i dette gode vejr.
    Når hun kommer på stald om natten får hun 10-12 kg hø i boksen. Hun får hvad hun kan nå at æde. Hun får desværre ingenting på fold. Vinterfoldene er med græs, og de går typisk ude 11-15 timer.

• #9   29. sep 2015 Mine går på græsfold i ca. 13 timer dagligt. De får alt det hø de kan æde, og så får min ridehest 1 plade wrap fra en lille balle, og de andre to får en halv hver. Der ryger ca. 12 kg hø og 15-20 kg wrap dagligt til 3 heste vil jeg skyde på. De spiser ikke så meget endnu smiley
    Min pony går med regndækken, føllet med eksemdækken og den sidste uden.

• #10   29. sep 2015
    Min kat 1 pony, noget arbejder blanding får grovoder ad libitum - wrap. Det er forskelligt hvor mange kg hun får eftersom hun får mere, hvis de står længere inde om vinteren. Ligesom hun får mere, hvis det er vådt end tørt.
    I dag har hun fx fået 20 kg fordi det er vådt, hvor hun normalt ville få 10-15 fordi det er tørt. Men hun spiser nok kun halvdelen, giver bare ekstra, fordi jeg så er sikker på hun altid har noget hvis jeg fx kommer sent i stalden og de er kommet ind :o).

Hun går på fold alt fra 2 til 10 timer - det er ret forskelligt alt afhængigt af om det er sommer, eller den kedeligste vinterdag med møgvejr. Sidste vinter var der et par dage, de ikke var ude grundet elendigt vejr.
    Dog typisk ud omkring kl. 10 også ind omkring kl. 4 - nogle gange senere, men inden det bliver mørkt.

Hun går alene på en nedbidt græsfold og får grovfoder ad libitum på den.

Der kommer dækken på, som stiger i gram alt efter vejret :o)

• #11   29. sep 2015 Vores heste går på døgngræs i sommerhalvåret, lige nu står de ude fra når det bliver lyst til det bliver mørkt, og her til vinter kommer de ud kl 8 og ind kl 16.
    Hvis der er snestorm, storm eller andet uvejr, kommer hestene nogle gange ind lidt før smiley

De har dog en løsdrift med massere af lækkert strøelse, så de altid kan komme ind og stå på noget tørt smiley

Lige nu går de uden dækken. Smider først dækken på når de skal klippes.

Min store hest på 650-700 kg får 15 kg +/- wrap dagligt, fordelt på 4 måltider.

Min pony på 350-400 kg får 10 kg wrap dagligt, fordelt på 4 måltider.

Til vinter, når de kommer på jordfold, plejer vi enten at stille en balle frøgræs eller halm ind, som de kan gnaske lidt i.

De begge bliver fuldklippede untaget på hovedet indtil kindbenene og sadelleje smiley
    Den store går med 400 g og 100 g hals, det gør ponyen også, han kan dog godt snige helt op på 500 g. På de kolde dage. smiley

• #12   29. sep 2015 Mine for så meget hø, at der altid ligger en lille shat i boksen dagen efter. De for et hak ude på marken.

Der er græs på alle markerne, og de går ude fra kl. 6-16

De 2 går ikke med dækkener, den sidste går med det efter behov. En dag som idag har han intet haft på.

• #13   29. sep 2015 Min går på græs i dagtimerne. Hun får 6 kg kvalitets hø og 2 kg halm fordelt på 3 måltider i den tid hun er i boksen. smiley
    Hun går pt. ikke med dækken medmindre det regner meget. smiley

• #14   29. sep 2015 Tindur går på døgnfold fra Maj -> november (dog ikke i år) hvo han går på græs fra 8-9 tiden indtil kl 17. Fra 17-18 tiden til kl. 6-7 har han 6kg hø i småmasket hønet plus nedbidt græs som han stadigvæk har tilbage af næste morgen. I vinter perioden har han ad libitum hø i småmasket hønet i boks og går på fold med en lille smule græs og halm. Dette fra kl 8-9-10(alt efter vejret) og indtil kl 16-16.30.
    Han får Ca 12kg hø i sine net og han spiser Ca 10kg døgnet. Jeg smider ret tit lidt hø ud på fold også, dog ikke mange kilo. smiley
    Han har ikke dækken.

Mvh TT

• #15   29. sep 2015 De får forskellig mængde hø/wrap.
    Lige nu går de på fold ca 10 timer med masser af græs. Easykeeperen får 3 kg hø til natten, den slanke får 6 kg hø til natten.
    Til vinter går de ude ca 7-8 timer på græsfolde, men får hø/wrap med ud om morgenen.
    Easykeeperen får om vinteren ca 10 kg wrap. Den slanke ca 15 kg.

Begge går dressur på middelsvær niveau. Og den slanke får en hel del mere krybbefoder end easykeeperen.

Mvh charlotte

• #16   29. sep 2015 Mine får wrap blandet med halm. De står i løsdrift så fold 24/7.
    De kan æde en minibig på 4 dage (de er 4 heste i alt, 2 af dem er mine) så jeg aner ikke hvor mange kg de får om dagen. Mellem 60-90kg om dagen gætter jeg, at de spiser tilsammen allesammen?

• #17   29. sep 2015 De er på fold fra 8:00 til 20:00 hver dag - jordfold med ad libitum wrap + lidt halm i en høkasse.

I boksen har de ad libitum wrap i slowfeeder net - nettene er altid minimum halvt fyldt op, når jeg kommer i stalden dagen efter - det samme gælder høkassen på folde. smiley

• #18   29. sep 2015 Han går på fold fra 7.30 til ved 18-19 tiden . Han får hø på folden og der er en smule græs at nippe i. PT får han vel omkring 10 kg hø om dagen.

• #19   30. sep 2015 Mine får tørt wrap ad libitum.
    De går på fold om dagen, hvor der stadig er græs.
    Den eneste, der går med dækken, er Cottier. Han har lige fået sit overgangsdækken på.

• #20   30. sep 2015 Har stået et sted hvor de vejede 6kg af morgen og 6kg aften. Det var rigtig skidt og slet ikke nok gav selv ekstra hø halm ud over, men kæmpe arbejde. Pt står de ude, så der blir givet lidt halm ud nu, indtil de rykker til en bedre fold. Og så min nu lidt ekstra foder og hø ekstra. Men om lidt når de kommer ind er der morgen wrap foder så lægger jeg ca halv balle tror det svarer til 5-6 kg hø til han kommer ind der så aftensmad og så får de nat wrap. Bonden vejer ikke af, så de får bunker ind. Ligger der om morgenen giver han lidt mindre bunker smiley samme med efter morgenmads wrap når de ikke at spise det inden han lukker ud et par timer efter så skær han lidt ned. Men ummidelbart får alle pæne portioner og wrap ballerne bruges smiley de går ude 8-10 timer efterår vinter svinger noget mere. Men så vidt muligt ude så længe det er muligt.

• #21   30. sep 2015 Min DV hoppe på 167, ca. 570 kg får 9-10 kg hø dagligt. Hun får ca. 8 kilo om eftermiddagen, og ca. 1-2 kg til om natten. Når det bliver lidt køligere får hun også ca. 2 kg wrap, det er dog for varmt til at wrappen kan holde sig.

Jucca går ude fra ca. 8-16 hver dag. Hun kommer senest ind kl 16.30, da de kun går på jordfold, og derfor er det meget begrænset hvad der er at tygge i.

Jucca får snart dækken på, et regndækken m. fleece.

Kommentér på:
Hvor meget stråfoder, foldtid osv??

Annonce