{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spring efter genoptræning
  • #1   9. sep 2015
    Min stod halt i to måneder med kodeledsforvridning. Jeg sprang efter ca. en måned efter genoptræning var færdig. Men det er kun små spring vi har taget :o)

• #2   9. sep 2015 Jeg ville måske begynde 1-2 uger efter genoptræningen og så starte op med bomme/små kryds. smiley

• #3   9. sep 2015 Det genoptrænings program jeg har, som er til heste med seneskader der siger tidligst efter 41 uger, og det anbefales kontrol scanning inden smiley

Er din hest scannet siden du mener den har haft en seneskade?

Min fik 1 januar en skade på den dybe bøje sene.. Havde jeg nu ikke været gravid, så ville jeg nok være begyndt at springe på hende i januar eller februar - dvs over et år efter skaden er sket.. Hun var kun halt i 3 uger...

Men lige med sene skader er det bedre at være 6 måneder "for langsom" end 1 uge for hurtigt fremme i skoene smiley

Det er desværre ikke alle som har tålmodigheden til at vente..

• #4   9. sep 2015 Jep hun er blevet scannet to gange, og den er hel igen smiley

• #5   9. sep 2015 Jasmin stod "stille" (gik bare på fold med de andre, men ingen ridning eller gåture) i tre måneder ca. Genoptræningen tog 18 uger, og vi sprang først en månedstid efter med de laveste kryds. Jeg vil sige at du absolut ikke må begynde hurtigt med en halv meter og en meter efter en måneds tid med spring. Hellere tage den roligt end at risikere end skade igen. Jeg tror det tog os knap 3 måneder for at komme op på 90 cm igen, efter genoptræning, men Jasmin var også kun uddannet til at springe 60 cm - og skulle nu lære mere i højde samt dobbeltbomme og dobbeltspring. smiley

• #7   9. sep 2015 Når der er konstateret en seneskade ved en scanning - så ville jeg kontakte behandlende dyrlæge og bede om en genoptrænings plan og spørge direkte ind til springning..

Det genoptrænings program jeg har som er til sene skader siger som sagt 41 uger.. Det svare til at jeg må springe på min hest igen til oktober, når den kom til skade i januar... Og den var som skrevet kun halt i 3 uger...

Synes du skal ringe til din dyrlæge og spørge.. For du finder 100 forskellige svar på nettet...

Da min hest i 2008 havde en kodeleds forvridning på begge forben (pga den var snublet).. Der gik der 6 måneder med genoptræning før jeg gik igang med spring smiley og der lagde jeg ud med 10 cm første gang.. sprang så en gang om ugen, hvor jeg øgede med 10 cm hver uge og sprang MAX 10 forhindringer..

• #8   9. sep 2015 Har fået et genoptræningsprogram på 9 uger, og derefter står der nemlig intet smiley

Men jeg prøver lige at få fat i hende smiley
    Tak for svar smiley

• #9   9. sep 2015 41 uger? Det må være afhænging af hvilken type sene skade. Jasmins var rigtig meget forslået og næsten kappet over - men stadig i hel stand. Hun havde egentlig et genoptræningspogram på 21 uger, men hvor 5 af ugerne bestod af udlukkende ligeud skridt.

Er dine 41 uger, med spring genoptræning? Min 21 uger var nemlig bare til knap 2 timers middelhård dressur om dagen.

• #10   9. sep 2015 Nej 41 uger fra skaden er sket til man tidligst må begynde at springe smiley Her imellem er der jo så boksro, skridt motion, ridning ligeud på hård bund i flere måneder og almindelig dressur genoptræning smiley

• #11   9. sep 2015 Nååå ja okay så giver det mening. Det er jo det samme med Jasmin så, alt i alt. Jeg tror at trådstarter blot har for selve når hun skal ride dressur og ikke andet.

Kommentér på:
spring efter genoptræning

Annonce