3.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Trense - hvilken? Trense - hvilken?

Jeg er i spørge-Jørgen humør i dag, så laver da lige et emne mere smiley

Hvordan finder man ud af hvilken trense hesten skal bruge?
Synes der findes et utal af mærker og varianter - med næsebånd, med tilbagetræk, kryds, hannoveransk og hvad de ellers hedder...... smiley

Kilde: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Slå lyden til
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• hjælp til at finde Sam, tv teknikker der skulle fikse kanal opsætning på tv 449 kr.
  • Samle ikea skab 500 kr.
  • Terrassedør kan ikke lukkes 1.536 kr.
  • Opsætning af lampe 400 kr.
  • Samle IKEA sengebund m. skuffer 900 kr.
  • Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trense - hvilken?
  • #1   27. aug 2015 Ved at prøve sig frem, og mærke hvilken en trense hesten går bedst på og føler sig bedst tilpas med. Ligesom med bid.

• #2   27. aug 2015 Tror at det er en smagssag..
    Jeg kan f.eks ikke mærke forskel på min part, om jeg rider med min egen trense eller ejerens trense (begge kombineret) som har forskellige bid. Min har f.eks baucher og ejerens har alm. todelt bid.

På min (nu solgte) pony kunne jeg heller ikke mærke nogen forskel - og sådan var det også på min tidligere part..

Men ja, prøv dig frem. Nogen heste er nok bare mere sensitive end andre smiley

• #3   27. aug 2015 Mine heste fungere feks. ikke på todelt bid, eller hannoveransk trense.
    Og de fungere bedst på neue schule bid, og de andre har de ikke ville suge rigtigt på.
    Og de har mere ro med tilbagetræk, da de andre sidder dårligt under hovedet.

• #4   27. aug 2015 Det er forskelligt fra hest til hest, og der findes ikke noget faktuelt svar. Man er nødt til bare at prøve sig frem og så føle efter hvornår hesten virker mest veltilpas smiley

• #5   27. aug 2015 Ojj...det lyder som en dyr fremgangsmetode smiley

Tænkte at der måske var nogle der var bedre til dressur end til spring og omvendt. De må "virke" forskelligt om der er næserem under og udover bid eller ej, om der er kryds eller tilbagetræk.

• #6   27. aug 2015 Det er så forskelligt fra hest til hest. Det bedste er at prøve sig frem smiley

• #7   27. aug 2015 Altså jeg købte en trense som jeg syntes er pæn (kombineret næsebånd med tilbagetræk), og den har mine heste bare gået med. Alle vores 9 har gået med en kombineret trense med tilbagetræk. Andet har ikke været nødvendigt.

• #8   27. aug 2015 Jeg har valgt at fjerne næsebånd på min trense til min 2 års.
    I min verden er den kun til pynt. Intet andet. Så derfor vænnes hun fra starten til så lidt som muligt. Og så træner vi en masse signaler fra jorden smiley

• #9   27. aug 2015 Jeg er meget mere til tilbagetræk - men tror at det er en smagssand smiley

• #10   27. aug 2015 Tror ikke det har den helt store forskel. Har læst og hørt, at man alligevel ikke skal bruge det til noget, udover pynt - altså, det er jo ikke for at holde munden lukket på hesten (eller er det... smiley )
    Ej, spøg til side. Det skal alligevel sidde "så løst" at man lige så godt kunne ride uden, så tror bare du skal gå efter det du synes er pænest smiley

• #11   27. aug 2015 Selvfølgelig er der forskel på et hannoveransk og et engelsk næsebånd, men hvad der lige fungerer for en selv og ens hest, finder man kun ud af ved at prøve sig frem smiley det kan godt blive dyrt, ja! Men om næsebåndet er med "almindelige" spænder eller tilbagetræk, tror jeg ikke har den store betydning.
    Og jeg tror faktisk, at de fleste køber et hovedtræk ud fra, hvad de synes er pænest eller hvad de har brugt tidligere.

Jeg har altid redet mest med kombineret, og bryder mig ikke så meget om det hannoveranske, fordi jeg har en følelse af, at det låser biddet. Ellers er jeg blevet ret imponeret af Micklem trensen, som faktisk har overrasket mig positivt (så det lidt som et stunt, for at nogen bare ville tjene en masse penge på noget nytænkende smiley )

• #12   27. aug 2015 .. Må indrømme at jeg har fået en svaghed for High Jump Revolution hovedtøjet. Synes simpelthen det er så lækkert!
    Det er vist inspireret af Micklem, synes bare det ser så meget federe ud smiley

profilbillede
  • #13   27. aug 2015 Kan da kun give dig ret Cox !! fuck den er Nice smiley

• #14   27. aug 2015 Ja er den ikke? smiley Den fås også i brun smiley Men er desværre stadig rigtig dyr.. 2400 kr tror jeg, jeg så den til, i den eneste danske webshop jeg kunne finde som forhandler dem. Ellers skal man købe den fra Sverige, men der er prisen den samme

• #15   27. aug 2015 Der er nogen andre trenser der minder meget om.. er det mon samme mærke? for de er satme også lækre smiley

• #16   27. aug 2015 PS of Sweden, selvfølgelig! smiley Mums.

• #17   28. aug 2015 Ja, de har nogle andre der også minder om smiley De er fantastiske!

Kommentér på:
Trense - hvilken?

Annonce