{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mash? Hverdag.
  • #1   20. aug 2015 Det ødelægger intet, det er med til at holde den igang.
    Men det feder ik rigtigt, det er mere som slik smiley
    Jeg gir min hest mash hver dag, hun elsker det og vrinsker/brummer hver gang smiley

• #2   20. aug 2015 Du kan ikke ødelægge noget ved at give mash....

Mash kan skam sagtens fede, afhængigt af indhold og mængde... Ofte sker der det at mashen optimerer fordøjelsen og dermed optagelsen af næringsstofferne, som så gør at hesten kan udnytte sit foder optimalt og dermed tager på smiley

Jeg bruger selv Glyx mash, da jeg helst ikke vil give for megen korn og sukker, men stadig have de gode urter og pre og pro biotika smiley

• #3   21. aug 2015 Altså på de Mash jeg kender til (pavo og sct. hippolyt) står der at man kun bør give det som suplement 2-3 gange om ugen.
    Så hvis jeg var dig ville jeg nøjes med at give det hver anden dag, og så give alm. foder også.

• #4   21. aug 2015 Nu er jeg veninde gennem nogle år med agronom ved Hippolyt og du kan sagtens give mash hver dag, både Irish, Glyx og Alpengrün mash smiley

• #5   21. aug 2015 Min hest har fået Equsana mash hver dag i snart et helt år nu. Tidligere gav jeg hende det kun de dage jeg red hende, men efter en flytning har jeg mulighed for at give det hver dag. Jeg har absolut ingen problemer med det, hverken nu eller før. Jeg startede med det i vinters for at fede hende lidt op. Den mash jeg bruger har en FE på 12, så det er ret højt og så blandede jeg 1,5 dl sojaolie i + lidt vand. Det fungerede perfekt og på den måde æder hun gladeligt olien. Jeg sætter altid en portion i blød til dagen efter, så når jeg kommer i stalden smider jeg lige en portion i hendes krybbe, så den er klar når hun kommer ind og så gør jeg en ny klar til dagen efter. Så er jeg altid sikker på at det har stået længe nok smiley
    Her i sommer har hun bare fået en lille portion uden olie med hendes biotin og hvidløg i. Hun blev nemlig alt for tyk så snart græsset kom smiley

• #6   21. aug 2015 Mash er ikke noget der feder på noget tidspunkt det er bare hygge;-)

• #7   21. aug 2015 Mathilde: Nej, det er ikke bare hygge... Læs du på indholdet i en sæk mash, så du kan få lidt mere viden smiley

• #8   21. aug 2015 Jenette H: Det mash vi brugte var ikke andet end hygge og sørgede for hans mave og tarme OVS. blev holdt varmt med han var skadet og ikke måtte rides det var der ikke andet i så det er nok ikke den samme vi har set;-)

• #9   21. aug 2015 Mathilde: Mash er mash, du kan ikke få noget som ikke indeholder en masse forskelligt.... Så at konstatere du ikke kan fede op med mash, er lidt dumt, for uden at kende indholdet i de forskellige mash produkter, aner du faktisk ikke om det er muligt... Hvilket det ofte er....

• #10   21. aug 2015 Jeanette H: Det var ikke muligt at gøre med min og fede ham op på det og han er en der nærmest kun skal tænke på græs før han bliver tyk dom i tyk så jeg syntes ikke du skal udtale dig om min hest når du ikke kender ham jeg var inde og læse på det og da var masser af alt muligt andet end noget der feder i den vi brugte til ham. Så vi stopper bare nu. Jeg gider alligevel ikke mer, du må gerne snakke "alvorlige" snakke med andre end mig.

• #11   21. aug 2015 Jeg pointerer såmænd bare fakta omkring mash og deres forskellige indhold, nu er jeg fodernørd og har været det i mange år, så når en pige konstaterer ud fra 1 slags mash givet 2-3 gange om ugen, ikke gav hendes ene hest ekstra kg på kroppen og at mash (som generel betegnelse endda) ikke kan bruges til at fede op med, er det lidt som at vifte et rødt flag foran en tyr smiley

• #12   22. aug 2015 Ha ha min hest tog nu også ganske fint på af det, men ja undersøg indholdet for der er selvfølgelig forskel på de forskellige typer.

• #13   22. aug 2015 Jeg fortæller bare det jeg har været ude for. Du spurgte jo ind til noget om din heste og mash var en god idé, så og skælde andre ud for noget jeg har været ude for, er træls. Men hvis i vil have jeg skal blive i dårligt humør så har i klaret, noget skal man jo være til freds med.

• #14   22. aug 2015 Hesten kan sagtens få mash dagligt. Men vælg et med lav sukkerprocent, da det ikke er så smart at give hesten en masse sukker dagligt smiley

Kommentér på:
Mash? Hverdag.

Annonce