{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hvordan ser jeres DV fra 2008 ud? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har i en længere periode været meget opmærksom på min 3 årige vallak. For synes han ser tynd og ranglede ud. Og er bange for han mangler noget til hverdag.

Hertil skal det lige siges, han har fået prof. hestetandlæge ud som trak 2 mælke kindtænder ud.

Der udover fik jeg selvfølgelig os taget en gødningsprøve og havde 200 æg, som er nok til de skal have en ormekur.

Udover det får han ca. 1800 g fuldfoder fra Havens - cool mix. 1 kilo Mash hvor jeg udover tilføre 2 dl olie, B-vitamin, kalk og hvidløg. Wrap adlibitum inde i boksen og går på græs.

Det har hjulpet lidt at jeg begyndte at give ham mash og olie hver eneste dag.

Men synes det er RIGTIG meget mad og ikke rigtig nogen resultater. Så får dyrlægen til at komme på tirsdag, for at ta en blodprøve og se om der er noget andet galt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ser jeres DV fra 2008 ud?
  • #3   16. apr 2011 Mange tak for jeres indslag alle tre. Er rigtig glad for at høre jeres erfaring.
    For han er nok den hest som bliver passet allermest, men den som ser mest ranglet ud (skal lige sige de er generelt meget unge de heste som står der). :o(

Men det er 1½ måned siden han fik ormekuren, så tror ikke det kan være orm.

• #5   16. apr 2011 Det var til bændelorm, for det var det han havde ;o)

• #7   16. apr 2011 Min ser irriterende nok, færdig og harmonisk ud. Skriver irriterende for den kun er 155 cm. (mor er 169, far 167)
    Hun er på det sidste blevet lidt tyk (iforhold til før) så er faktisk også igang med ridning så jeg håber hun vokser og kan holde pause fra omkring maj og vokse godt til over sommeren smiley

• #8   16. apr 2011 Jeg tænker lidt at det er forår og unghestene leger lige for tiden. Plus at de i den alder bruger kræfter på at vokse, så det kan lige så godt være derfor. Jeg synes din pasning ser helt fornuftig ud, så det er nok bare fordi den skyder i vejret. Min DV'er (godt nok 7 år) har også tabt sig meget, og hun bliver ikke rigtig redet. Det er på grund af foråret. Alternativt kan du fodre med Linamix. Det hjælper helt vildt godt. Men det er også bare en slags olie, så jeg ville mene det var nok at du gav olie, som du gør.

• #9   16. apr 2011 Min ser rigtig fin ud, men han har også været med i Herning, så han er jo blevet pudset og plejet...

Se ham på min profil...

• #10   16. apr 2011 Hvor stor er han nu, og hvor stor forventer du han blive? Har du skiftet foder for nyligt?
    Der er nogle ungheste der ser meget ranglet og "ufærdige" ud som 3 års, de kan sagtens bruge masser af energi på at vokse..

Har selv en oldenborg hoppe på 3 år, og hun har også været lidt "ufærdig" at se på, men hun har vokset stille og jævnt hele tiden, og er ikke så stor endnu, hverken i højde eller fylde, så jeg skiftede foder her i starten af året, og fik at vide at det sagtens kunne tage 4-6 måneder inden foderet havde den optimale virkning i systemet, og kunne hjælpe med at give lidt fylde..

• #11   16. apr 2011 Der hvor jeg rider havde de også en treårs DV. Meget ranglet og uden glans i pelsen. De fik dyrlægen til at give en speciel foderplan - den var dyr, men det virkede hurtigt!!

• #12   17. apr 2011 Hej Alle sammen
    Tak for jeres indslag alle sammen, det hat stor betydning for mig :o)

-Celina- *Stald Øxenhaven*
    Nu er han 164,5cm. Hans far er 172 og hans mor er lige omkring 168.
    Så regner i hvert fald med han bliver 168. ;o)
    Jeg har ikke skiftet noget foder siden den 17 oktober 2010. Hvor jeg købte ham.

• #13   17. apr 2011 Er han vokset meget her på det sidste? For så kan det evt. godt være det..
    Tja, så er det nok ikke foderet, det burde ihvertfald nu have optimal virkning på ham..
    Men du må endelig skrive når dyrlægen har været ude og kigge og hvad han siger.. Men håber på at det kun er fordi han vokser godt smiley

• #14   18. apr 2011 Ja skal nok skrive imorgen, men ved det jo ikke før der er svar fra blodprøven.

Kommentér på:
Hvordan ser jeres DV fra 2008 ud?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce