Krav til halvpart {{forumTopicSubject}}
Hej HG. Jeg skal til at søge halvpart til min pony men er lidt i tvivl om hvad kravene skal være, så det håber jeg lidt i vil hjælpe mig med?
Her er hvad jeg har indtil videre:
-Du skal have en god forståelse for hesten
-Du skal være rimeligt rutineret, da Tilde er helt sin egen og gerne prøver rytteren af
-Du skal være mindst 14 med forældre opbakning, men meget gerne ældre
-Jeg har ret til at vælge en fra hvis jeg ikke synes man klikker med Tilde da dette er vigtigt for mig, og det bestemt ikke haster med at finde en halvpart
-Du skal være indstillet på at jeg også forventer at du hjælper til med pasningen så som fx udmugning
-Jeg skal kunne stole på dig og du skal overholde vores aftaler
Er det fair? Og hvad skal der eventuelt tilføjes?
aug 2012
Følger: 45 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 397
- Undervisning mindst 1 gang i ugen
- Skal have kendskab til heste
- Skal være fleksibel
- Rutineret rytter
- Udmugning er en del af halvparten
- Du skal have den fulde forældre opbakning hvis du er under 18
- Være kendt omkring heste og kan det grundlæggende i dressur og spring
Kan ikke lige huske mere.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Men hvad mener du med at man skal være rutineret fordi hun prøver rytteren af? Nu er det jo ikke nogen annonce men bare dine krav, men alligevel lyder det som en lidt vag formulering, hvis ikke der medfølger nogen forklaring
Så mht. til "Du skal være rimeligt rutineret, da Tilde er helt sin egen og gerne prøver rytteren af", så ville jeg omformulere det krav.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Held og lykke
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
- Min. 14år
- Min. på Lb niveau i dressur
- Overholde aftaler
- Hvis jeg beder om de skal fodre den dag de er der skal de gøre det
- forventer at der hjælpes til i stalden
- min. komme 1 dag om ugen og helst mere
Mener nok det var hvad der stod af decideret krav da jeg søgte at jeg så fik en part der klar alle krav og mere til er kun skønt
jeg mener lidt at det også har noget at gøre med hvad det koster for part, for er det over 500kr ville jeg aldrig forlange staldarbejde f.eks. under så synes jeg det e en selvfølge
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 30
Undskyld det var et lille side spring, håber det er ok.
Et vigtigt krav for mig ville være stabilitet og at aftaler bliver overholdt, samt en god kommunikation mellem part og ejer.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
det er meget forskelligt, nogen forlanger folk skal betale 1000kr og så også lige skal muge boksen i bund, feje, fodre gør foder klar osv hver gang de er der, andre er gratis og så skal de intet lave og omvendt..
Jeg har pt en part på min store hest, hun betaler ingen ting overhovedet, hun fodre når jeg beder om det, og ellers så ordner hun stald og sådan men KUN når hun selv har lyst og tid heldigt for mig er det ofte
MEN hesten skal flyttes snart hvor han kommer tættere på hende og der kommer ridehus, der har hun selv tilbudt at betale, det bliver nok ca. 500kr hun kommer til at betale, men fodre er stadig noget hun skal gøre hvis jeg beder om det, og så self. rydde op efter sig selv, men forventer ikke at hun laver så meget stald arbejde som hun gør nu..
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Der er ingen krav om at der skal muges, fodres eller noget andet, dog forventes der at man gør rent efter sig selv og hesten så har hesten skidt på banen så samler man det op inden man skal hjem.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Ellers synes jeg at krav om seriøsitet, stabilitet, ærlighed og erfaring med heste på egen hånd er helt fine basale krav til en part.
Krav til halvpart