Useriøse henvendelser - at advare andre? Useriøse henvendelser - at advare andre?
Ja, noget jeg TIT tænker over, når jeg ser en bestemt person der altid henvender sig på ALT!
Hun skriver på ALT, og jeg mener virkelig ALT, det er udstyr til hest og rytter (alt fra hovrenser til 10 kr., til sadler til 15000kr.+, eller strømper til 20 kr., til stævnejakker til 3000 kr.), gårde der er tilsalg, steder der tilbyder opstaldning (og selvom hun ellers selv har oprettet en annonce med at hun tilbyder opstaldning og hun har selv hesten hjemme) - ja selv heste der koster alt fra gratis og til flere 100 000 kr. (selvom hun ikke skal have en ny hest/pony, om så den var gratis, ved at hendes familie ikke vil synes om det da de synes de har heste nok).
Pigen er 12/13 år gammel, og sandheden er at hun skriver på så mange ting, men køber aldrig noget, jeg har indtil videre fået MANGE useriøse henvendelser fra hende på sadler, underlag, hutter samt næsebånd, lædergrimer, fortøj og pandebånd, hvilket de sidste fire ting er noget jeg selv laver.
Da hun henvendte sig til mig første gang tænkte jeg ikke over at det kunne være en useriøs henvendelse. Det var ang. en sadel jeg havde tilsalg. Hun ville gerne se den, og gerne prøve den - her var jeg så utrolig naiv, at jeg sagde ja uden at tage et depositum, og hun fik lov til at have den på prøve i 1 uge, hvorefter den enten skulle afleveres til mig i samme stand som jeg afleverede den i, eller også skulle hun købe den (i hvert fald hvis den var blevet beskadiget skulle der betales). Det skal siges at denne aftale var hun helt med på.
Jeg måtte efter en uge SELV hente den oppe i hendes stald (jaja, at gå ind på privat grund, men jeg havde skrevet til hende 5 gange i løbet af dagen, og hun havde set alle beskeder + jeg havde kontaktet hendes søster og fortalt at jeg altså selv gik ind og hentede det nu, hvilket hun godkendte), og da jeg så fandt frem til min sadel hang den uden overtræk (store ting hun havde hængt den op kunne jeg så konstatere), og var blevet totalt skamferet, den var fyldt med ridser, og var gået op i syninger flere steder!
Og det med at betale hvis den blev beskadiget - ja jeg har stadig ikke set skyggen af nogle penge, og forventer det heller ikke ligefrem
Har virkelig lyst til at advare folk imod hende når jeg ser at hun henvender sig på noget (ganske vidst ikke alle ting, da hun jo godt kan være interesseret i nogle små ting som klokker, underlag osv., da jeg ved hun har købt lidt små ting eller byttet sig til noget, hvilket jo er fint nok), i hvert fald når det er noget ang. ejendomme, opstaldning eller heste og ponyer tilsalg, for det kan da bare ikke være rigtig, at hun skal spilde så mange folks tid?
Har faktisk kontaktet en her til aften da jeg VED at det var en totalt useriøs henvendelse, for vedkommende har ingen mulighed for det der står i annoncen.. Og heldigvis blev denne person rigtig glad for at jeg henvendte mig.
Er jeg den eneste der bare ikke kan klare sådan noget, når man bare ved med 100 % sikkerhed, at det er en useriøs henvendelse?
jun 2015
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
nov 2009
Følger: 86 Følgere: 98 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.285
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 439
nov 2009
Så har de alle skrevet hvad de ønskede det skulle være, og så har jeg vældig fået kontaktet mine leverandører for at høre om de forskellige ting var på lager, og så har jeg aldrig hørt fra dem der "bestilte" igen
Rigtig træls, og jeg har da heldigvis ikke bestilt noget hjem til at lave de "bestilte" varer
nov 2009
Hun har også gjort det ved mig ved en pony jeg skulle sælge for nogle andre..
Tror du ikke lige ponyens ejer blev skuffet da jeg sagde at hun var sprunget fra dagen inden betalingen skulle falde? (efter hun havde været væææældig interesseret i 1½ måned..)
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 439
nov 2009
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.339
nov 2009
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.339
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 31 Heste: 3 Svar: 22
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.022
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
det er virkelig til at brække sig over..
Useriøse henvendelser - at advare andre?