{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Føl med diarré! {{forumTopicSubject}}

God aften!
Mit to måneder gamle welsh mountain sec a hingstføl har netop fået kraftig diarré. Han er, sammen med sin mor lukket på ny fold med græs (græsset er i foråret gødet), hvilket muligvis kan være problemet. Han ER behandlet med ormekur, så det er ganske vist udelukket som skyld i diarré. Hvorledes og hvordan bør jeg behandle????? evt. med A38??
Jeg ser frem til at læse jeres gode råd! smiley

- Emmeli Mølby Holst, Stutteri Sandgaarden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl med diarré!
  • #2   25. jul 2015 Afsted på apoteket efter zoolac. Det er mælkesyrebakterier i pastaform. De samme som a38 bla indeholder men langt mere koncentreret

• #3   25. jul 2015 Nu melder dit skriv ikke noget om, om du har kontaktet dyrlægen eller ej, så derfor vil jeg håbe at du selvfølgelig har gjort dette.

Hvis du IKKE har, så skal du gøre det - idag. Et føl med kraftig diaré skal tages meget seriøst. Jeg synes ofte at jeg læser tråde herinde, hvor heste er syge og folks første tanke er sjovt nok ikke at kontakte en dyrlæge, men at skynde sig og lave en tråd på hestegalleri.... What????? Nu er det som jeg skriver, ikke sikkert at det er sådan i dit tilfælde, og derfor vil jeg naturligvis lade tvivlen komme dig til gode.

• #4   26. jul 2015 Det der sker er at hestens tarmflora slået i stykker.

Har du bare lukket dem ud og ladet, det være det? Ikke gradvist tilvænnet følle den nye græsfold??

Men dyrelæge som de andre siger! smiley

• #5   26. jul 2015 Dyrlægen er naturligvis kontaktet smiley

• #7   26. jul 2015 Prøc evt. med fiberplex, mener jeg det hedder smiley

I øvrigt mega enig med Dragvik smiley

• #8   26. jul 2015 Dragvik. Jeg er enig med dig langt hen af vejen. Dog tror jeg at mange misforstår at en kraftig diarré KAN være livstruende. Det er ikke som hos mennesker med ondt i maven, og kan ikke sammenlignes med et hævet ben. Og jeg synes bestemt ikke at mit indlæg var opfarende.

• #9   26. jul 2015 I kunne jo starte med at tage dem af græsset . Alle føl får diarre ved morens første brunster .

Kommentér på:
Føl med diarré!

Annonce