Hvad kan det være? {{forumTopicSubject}}
Har en dejlig DV hoppe, 9 år gammel, vi tog hendes føl væk i september fra den ene dag til den anden ingen overgang og hun var rigtig ked af det nærmest deprimeret.
Indenfor de sidste 3-4 uger syntes jeg hun er blevet øm når jeg skulle spænde gjorden, og vender sit hoved imod mig som for at fortælle noget og flytter sig når jeg vil ligge sadlen på det har hun aldrig gjort før. Her de sidste par dage når jeg med fuld overlæg lader min hånd glide med et let pres langs flanken op mod lysken så trækker hun maven op og i nogle tilfælde løfter hun ligefrem bagbenet som vil hun sparke ud efter mig og svirper med halen så der er noget der gør ondt.
Min første indskydelse er hun har været stresset over at vi har taget føllet og hun måske har et begyndende mavesår, men hun har bare ingen af de symptomer som er kendetegnende for mavesår, ingen vægttab, diarré, hendes pels er skinnende flot, der er ikke noget ændret i hendes foderplan, hun har ingen koliksymptomer, flemer ikke og hendes appetit fejler så absoluti ngenting.
Så jeg er lidt bekymret for hvad der så kan være med hende - har i oplevet ømhed ved flanken (det er på begge sider) og årsag hertil?
jul 2007
Følger: 149 Følgere: 194 Heste: 12 Emner: 642 Svar: 5.693
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Umiddelbart tænker jeg at sadelen gør ondt - noget i ryggen gør ondt?
Pga. hendes reaktion over for den.
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 451 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
Krikken ( no man should have all that power ) .
ville sige det samme med ryggen, evt. saden som ikke passer? eller gør ondt i ryggen? ;s
aug 2004
Følger: 20 Følgere: 34 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 221
Først der at de fik den tjekket og det så kom frem at den havde mavesår. Efter den kom i behandling, gik det stille og roligt i sig selv med ømhed og temperement.
Hvis den bliver ved, få så evt. en dyredoktor ud og kigge på hende. Det kunne jo også være noget andet.
jul 2007
stål? :s
jul 2007
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 265
Hun har samme reaktion når jeg lukker dækken som jo sidder løst. Hvis jeg bare er ved at ordne hende og ingen opsadling men skal lige køre en hånd på langs flanken for at mærke om jeg har alt mudder væk så reagere hun som beskrevet tidligere.
John & Berit
Hvad er stålet - vil lige tjekke temperatur ???
Der kommer en kiropraktor og skal se på hende i denne uge han kan lidt mere end bare kiropraktik og håber han kan fortælle mig noget, men det er jo altid rart med andres erfaringer
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Omvendt, hvad forlanger du af hende. Måske har hun ondt et sted pga "hård" træning..?
Held og lykke.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hvis hun reagere på dækken også så ville jeg absolut få en kiopraktor til at kigge på et
aug 2007
Jeg har redet hende lige frem til dagen før foling og hun var flot og i god form både inden/efter foling og hun er næsten tilbage i samme figur som før hun var ifolet måske nogle kilo for meget endnu men vi er tæt på. Vi har fodre hende korrekt med lækker kvalitetsfoder som vi selv forhandler baseret på avlshopper og har ikke sparet på noget gennem hele hendes drægtighed/efter foling og mens hun var diegivende. Hun fik pause i 5 måneder og jeg genoptog ridning i skridt, skridt , skridt og begyndte først at trave efter en lille måned har betragtet det som genoptræning og egen dyrlæge har gjort opmærksom på at det er vigtigt at deres ligamenter, ledbånd og muskler skal langsomt trænes op igen. Så jeg formoder heller ikke jeg har overanstrengt hende.
Nu må vi se hvad kiropraktoren siger til det!!
aug 2007
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.307
- Ved ikke hvad det kan være:s Du må hellere få en til at kigge på hende;-)
mar 2008
mar 2008
Hvad kan det være?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside