1.192 visninger
|
Oprettet:
Wintec - for og imod.... {{forumTopicSubject}}
Jeg er meget i tvivl omkring wintec sadlerne. Men umiddelbart kan jeg godt lide dem.
Men jeg har tidligere haft en som jeg ikke var helt tilfreds med - kan dog ikke huske modellen, men mener det var en kombisadel.
Mit problem er at jeg gerne vil have store støtter ved benen og samtidig et ret dybt sæde - i en springsadel.
Hvordan er jeres mening omkring springsadlerne og muligvis kombisadlerne. Fordele og ulemper.
Håber der er nogen der gider at tage sig tid og byde ind med noget brugbart...
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Jeg har købt en Wintec 500 med Cair luftpudesystem - hvilket jeg indtil videre ikke kan klage over.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Ang. wintec, så bliver det aldrig en sadel jeg ville have hængende. Slet ikke når de efterhånden koster det samme som lædersadler.
En af mine veninder havde en wintec Isabell Werth, og den ødelagde ryggen på hesten, da luftpude systemet bare ikke fungerede til hendes hest.
For selvom man kan skifte kopfjern, og der er luftpude system i, så er det ikke ensbetydende med at de kan lægge på alle heste.. Selvom rigtig mange er af den holdning/overbevisning..
Men som sagt.. Jeg ville hellere købe en lædersadel i et kvalitetsmærke der har et par år mere på bagen, end en wintecsadel..
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Jeg bryder mig dog ikke om at ride i dem, men jeg tror det er fordi jeg har prøvet en lidt bedre kvalitetssadel, og så kan man bestemt godt mærke forskel når man kommer tilbage i en Wintec. Men til prisen er der som sagt en rigtig god sadel med mange kvaliteter.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Man skal bare huske at selvom der er udskifteligt kopfjern og cair-stystem, så er det ikke ens betydende med at sadlerne kan ligge på alle heste
apr 2013
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 509
okt 2004
Følger: 75 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 87 Svar: 352
Men dejligt med lidt for og imod for Wintec sadlerne - er dog stadig lidt i syv sind. Må se hvad tiden bringer for min numse og hestens ryg...
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Dette var bestemt heller ikke lige min ønskesadel, MEN den passer min unghest som den skal, hun går rigtig godt med den og den ligger godt, og det var den eneste sadel jeg havde råd til (havde ikke ret mange penge, og den er købt brugt). Så indtil jeg har pengene til en ordentlig sadel for både hest og rytter, så må jeg "lide" med min forfærdelige sadel, for selvom jeg hader at ride i Wintec sadler, så er det vigtigere for mig at sadlen passer hesten end den passer rytteren (men helt optimalt at den passer begge parter )
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Min datter har en springsadel i wintec (det var den eneste der var lille nok) og den sidder hun super i men jeg synes jeg har en del besvær med at få den til at ligge helt optimalt på ponyen...
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
Wintec - for og imod....