{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til første hest - "huskeliste"
  • #1   12. jul 2015 Du skal huske at få sadelmager ud og finde et sted hvor du kan prøve bid eller en bidekspert, medmindre du selvfølgelig får det med. Det er også rart at have mindst et underlag af hver slags smiley Og gamacher osv. Så det er klar til at du får hesten hjem :3 Held og lykke! Og hov, du skal også ha noget foder så den kan overgå langsomt fra det den har fået før over på noget andet smiley Sørg også for at få bestilt tid hos smed mm før du får hesten så den hurtigt får smed fx hvis den skal ha sko på :3

• #2   12. jul 2015 Tak!
    God ide med smeden smiley

• #3   12. jul 2015 Hesten er forhåbentlig nyskoet når den ankommer.. Det ville da være noget je ville forlange af sælger hvis jeg skulle købe hest.

• #4   12. jul 2015 Nu køber jeg den af et stutteri og han har ikke sko på

• #5   12. jul 2015 Så er den da i hvert fald ny-beskåret.. Ellers risikere de jo en anmærkningen i handelsundersøgelsen.
    Men ellers er det vigtigt at tænke på hvilket foder den skal have og få den kørt langsomt over.
    Og selvfølgelig opstaldning så du ved hvor du skal gøre af hesten smiley

• #6   12. jul 2015 Har du et sted den kan stå, altså opstaldning?
    Er der styr på undervisser?
    Har du fundet dig en dygtig smed, der kan give sko på? (Hvis du vil ride ture, eller hesten har brug for dette)
    Så ville nogle strigler nok være super godt, samt 2 sæt udstyr (underlag, gamacher osv.)

For du udstyr med til den? Ellers kan du godt aftale en tid hos sadel magren allerede nu, så han kommer så hurtigt så muligt så du kan komme på ryggen af ham. Sørg for at få med hvilket type bid hesten bruger, og hvad størrelse.

Så kan du tage resten hen ad vejen, husk og tjek hvornår den er vaccineret så hvis det er inden for et par måneder at du for bestilt en tid ved dyrlægen.

Held & Lykke smiley

• #7   12. jul 2015 Jeg har da lige købt hest fra et stutteri og hun har ikke sko på, hun har ikke haft behov hos dem, da de har fiberbund og hun ikke blev redet så meget. Det er et stykke tid siden hun blev beskåret. Jeg har ingen forventning om at et stutteri skulle betale for mit behov, det er jo mig, som får brug for skoene, ikke dem smiley

Kommentér på:
Hjælp til første hest - "huskeliste"

Annonce