{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride-hjælp.!?
  • #1   21. jun 2015
    Det handler ikke om bare at bøje nakken. Jeg vil råde dig til at få en underviser ud, der kan hjælpe dig - også med at få noget teori omkring dressur :o).

Hvis hesten er hård i munden, er det noget der skal trænes først, det handler om at hesten er vant til en hård hånd og konstante signaler.

• #3   21. jun 2015 Ok tak for svar

• #6   21. jun 2015 Som krikken skriver, så er der en grund. Mange fjordheste har desuden også en kort og lavt ansat hals hvilket gør at deres holdning bliver en smule mindre rund end klassiske varmblodsheste, simpelthen fordi de er mere kompakte smiley

At hesten er hård i munden løses ved at gøre tøjlen længere og huske at give efter (løsne tøjlen) når hesten stopper smiley

• #7   21. jun 2015 Få en underviser ud der har forstand på biomekanik og indlæring sådan at du lærer at ride din hest hensigtsmæssigt. Din hest er hård i munden fordi rytteren har haft en for hård hånd. Lad for guds skyld være med at pille ved tøjlerne, det gør din hest bare mere hård da den vil gå mere imod tøjlen. Rid med lidt løse tøjler og giv efter når du har givet et signal med de smiley

Mvh TT

• #8   22. jun 2015 Det handler ikke om at bøje nakken, på din kommende part, men derimod at få den i holdning! smiley

Personligt mener jeg, at du skal have fat i en underviser, der både kan lære dig noget om at ride og bruge de rigtige udtryk. smiley

Ang. Det med den er hård i munden, kan underviseren også hjælpe dig med.
    Du kan evt. Også snakke med hende der ren faktisk ejer hesten og få nogle tips og tricks fra hende! smiley

• #9   22. jun 2015 Når du får bagparten med, så begynder hesten automatisk at løsne i nakken. Hele tiden et godt fast tempo, driv med sædet, brug schenklerne, og en masse volter. Jeg har let kontakt til munden (også fjordhest)

Men få en underviser ud, det kan være forskelligt hvordan hesten skal arbejdes i holdning.

Held og lykke smiley

• #10   22. jun 2015 For guds skyld ikke driv med sædet smiley du giver hesten rygproblemer ved at drive med sædet smiley

Mvh TT

• #11   22. jun 2015 TT

Hvorfor giver det rygproblemer? Hvordan vil du fremaddrift med, uden at drive med sædet? Der vil jeg erkende, at pisk, sporer, og andre kunstige hjælpere, IKKE er vejen frem. Naturlig fremdrift, ikke kunstig. smiley

• #12   22. jun 2015 TT hvordan ville du få fremaddrift i hesten hvis den går i et langsomt tempo ?

• #13   22. jun 2015 Ved brug af over schenkelen smiley hestens ryg er sad sammen som to plader der arbejder skiftevis frem og tilbage i takt med at benene også flytter sig. Hvis du sætter dig musestille og bare følger bevægelsen så er det en hulahop ring bevægelse. Hvis du sidder og driver vil du automatisk modarbejde den ene "plade" og din hest vil få rygsmerter. Så lad være med det smiley Plain Biomekanik. smiley

Mvh TT

• #14   22. jun 2015 TT

Tak for forklaringen, det var jeg ikke klar over smiley

• #15   22. jun 2015 Det var så lidt smiley jeg lærte desværre også at ride på den måde da rigtig mange undervisere ingen uddannelse har ift hestens biomekanik og indlæring. Jeg var så heldig at finde nogle dygtige undervisere der er uddannet i dette og heldigvis lærte jeg dette før jeg gik i gang med min egen dreng. Men mange heste har desværre haft ondt af min uvidenhed også, igennem årenes løb smiley

Mvh TT

• #16   22. jun 2015 TT

Det kan jeg erkende, at nogle heste også har pga. Min uvished.. Når man så endda tror, at man har en fantastisk underviser, så viser det sig faktisk, at de ikke altid har styr på det hele.. smiley

Men mange tak for det, det kan jeg helt klart bruge smiley

• #17   22. jun 2015 Man kan godt drive med sædet, men det bliver anderledes end de fleste lærer på grund af den modsatgående bevægelse som TT beskriver. I stedet for at side og køre frem-tilbage, skal man vugge mere i det. Det er dog ret vigtigt at man ikke gær det for meget fordi det kan bringe hesten ud af balance hvis det bliver for voldsomt smiley

• #18   22. jun 2015 Ja Louise. Man skal arbejde med hvert sit sædeben i samme retning som hver "rygplade " noget der kræver øvelse og stor kropsbevidsthed..

Mvh TT

• #20   22. jun 2015 Lock - jeg satte i "" fordi jeg ikke husker det korrekte navn.. Og så det var nemmere for os ikke fagpersoner at forstå hvad jeg snakkede om /mente. smiley

Mvh TT

• #21   22. jun 2015 "Bøje nakken" Jeg synes det lyder så voldsomt smiley

Kommentér på:
Ride-hjælp.!?

Annonce