{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Jeres små mål med hesten? {{forumTopicSubject}}

Hey derude! smiley

Nu er sommeren jo snart over os (vi har rigtig solskin, her i Brørup, for første gang i længe hvis du spørger mig :P) og så tænkte jeg at jeg ville lave et sådan lille hygge-emne her!

Vi kender det jo nok alle sammen, det med at have store mål med sine kære firbenede, at komme med til det store stævne eller andet. Men der skal ofte små mål til, for at nå det store.

Og så tænkte jeg - hvilke mål har i?

Jeg har min dejlige part Donegan på 6, som mine mål er sat for.

1.) Galop.
Ganske enkelt skal vi kunne galopere. Han har ikke været redet længe, og har ikke været vand til at galopere med rytter, så det skal vi have trænet op.

2.) Ride uden sadel i alle gangarter.

- Derunder 3 små mål.
1.) Skridte uden sadel.
2.) Trave uden sadel.
3.) Galopere uden sadel.

3.) Springe 50 cm.
- derunder 5 små mål.
1.) Springe 10 cm.
2.) Springe 20 cm.
3.) Springe 30 cm.
4.) Springe 40 cm.
5.) Springe 50 cm.

4.) Lære tricks.
Herunder 3 små mål.
1.) Stå på podium.
2.) Neje
3.) Hente pisk.

Det er sådan cirka hvad min sommer bliver brugt på smiley Mine mål så og sige.
Hvad med jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres små mål med hesten?
  • #1   20. jun 2015 Mit mål for i år bliver, hvis alt går efter planen, opfyldt i starten af næste måned. Der skal vi nemlig ride vores første landsstævne smiley
    Det næste mål må blive at ride en MB3 smiley

• #2   20. jun 2015 Min ven igennem 1½ år, har jeg simpelthen opgivet at gøre til ridehest, han har fået konstateret KS og trods 5 måneders intensiv træning fra jorden er der stadig ikke tegn på at han bliver ridehest. SÅ nu er jeg gået igang med at køre ham til. Vi går pt. for lange liner hvilken han gør til UG, næste mål er at få en sele på ham og lære ham at trække, derefter selvfølgelig med vogn.

En anden nabo har en hest jeg må "få" hvis den kan blive ridehest, om et par måneder finder vi ud af om spatten er i ro. og så må vi tage den derfra smiley

• #3   20. jun 2015 Mit mål er og få mine ifol.. SUK

Min ene er blevet ifol i andet forsøg og min anden er nu afsted til anden forsøg igen suk håber det kommer denne gang..

Min anden hoppe har fi forsøgt med nu i 3 forsøg.. hun er scannet ikke ifol men er endnu ikke kommet i brunst så jah krydser viiiiiiirkelig for hun er kommet ifol tør bare ikke tro på det..

• #4   20. jun 2015 Vi fik en ny hest for 3 uger siden smiley
    Og første mål er at ride Rom rit d. 11 Juli 22 km
    Hvad vi derefter gør må vi tage der fra
    Indtil nu rider vi 30-40 km om ugen i skov 70 % Skridt rest trav
    Og de give god tur hver eneste gang smiley
    Det er da et mål i sig selv
    VH
    Annette

profilbillede
  • #5   20. jun 2015 Siden jeg nu går til undervisning har jeg for første gang i laaang tid mål med min hest:
    1. Kunne kontragalop
    2. Spin (eller hvad det nu hedder)
    3. Sliding stop-ting ..
    4. Bendings
    5. Twotracks i galop

Det var nogle af dem indtil videre smiley alt under det at blive westernhest smiley

• #6   20. jun 2015 Lige nu er målet bare at få sat muskler på min unghest smiley Hun tager simpelthen alt så flot. Dog glæder jeg mig meget til at få fat i en sadel igen, så synes jeg, at jeg kan hjælpe hende bedre, i forhold til når jeg rider uden smiley

• #7   20. jun 2015
    1 stk halt fri pony der kan holde til og være ridehest...

• #8   20. jun 2015 Vi har følgende mål:

- Få 100% styr på galopanspring
    - Jeg skal blive bedre til at styre hende i neckreining
    - Vi skal have trænet nok trail, til at kunne konkurrere i det.
    - Hun skal i 100% konkurrenceform
    - Min. blive placeret i midterfeltet til DM til september

• #9   20. jun 2015 Min part er en unghest som ikke har været reddet meget, hvor jeg står for alt træningen med hende. Her går vi efter 2 ting denne sommer: At få en stabil pony i skoven, samt at starte spring op med hende/indspringe hende. smiley

• #10   20. jun 2015 Mit mål for min hest er at få givet hende en holdbar genoptræning, og vi så bliver ved at få det holdt ved lige, så vi ikke skal starte forfra hele tiden, og så krydser jeg fingre for, at vi ikke rammes af flere skader smiley

• #11   20. jun 2015 Da jeg startede med at træne min hest mere seriøst havde jeg målet, at hun skulle kunne gå sidebevægelser og generelt bare være en god ridehest smiley Det mål er nået nu og har ikke fundet på noget nyt smiley Måske det næste skal være at kunne få en ordentlig galop på hende

• #12   20. jun 2015 Jeg vil gerne op og starte en mb på et tidspunkt. smiley
    Jeg skal bare lige have modet med mig haha. smiley

• #13   20. jun 2015 Vil gerne have lært Joey, at indparkere. Men han er godt nok liiidt sløv, til at få lært det med, at flytte sig for berøring af pisken. Det går helt fint, når jeg bruger hånden, men han er altså nødt til, at få lært den med pisken også, for at jeg kan komme i gang med indparkeringen. smiley smiley

Et andet, nok lidt større mål er, at mig og min veninde kan ride tur på Joey, og min venindes pony. Hendes pony er nemlig meget afhængig af Tjalfe, og har endnu ikke kunnet rides på længere tur uden ham. Men det hænger så også sammen med nogle andre ting, som har taget lang tid, at komme over. Det går så rigtig godt nu, så nu skal vi bare lige det sidste stykke, og have skiftet Tjalfe ud med Joey, da Joey skal overtage Tjalfes plads, som min primære ridehest, så det håber jeg på, at vi kan komme godt i gang med, her i sommer.

Ellers har jeg ikke rigtig nogen mål. Håber på, at finde en part til Donna, som har tid og lyst til, at komme og hygge en masse med hende, men det kan vidst ikke helt kaldes et mål. smiley

Kommentér på:
Jeres små mål med hesten?

Annonce