{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Pony bukker for sjov {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg søgt lidt rundt på HG, om heste/ponyer der bukker, men ved hvert forum emne har jeg fået samme svar. "Få ham/hende tjekket"

Problemet er bare, min part bukker ikke på grund af smerter. Han bukker pga han får det for sjovt. Det er mest udenfor, så er der nogen som har en måde til at undgå dette? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony bukker for sjov
  • #1   6. jun 2015
    Tja, det kommer an på hvornår den bukker :o). Altså i hvilke situationer.

• #2   6. jun 2015 En hest bukker altså ikke "for sjov" - oftest er der en grund til det. Om det så er smerte, tillært adfærd eller almen kådhed.

• #3   6. jun 2015 ja som aless siger en pony bukker ikke for sjov, hvis den kun gør det ind i mellem som f.eks. på en stubmark, eller sådan noget så er det primært kådhed..

og ellers kan det være smerter eller tillært adfærd, hvis det er tillært adfærd gør den det på samme tidspunkt hver gang, f.eks. hver gang man er i et bestemt hjørne, hver gang man sætter anspring til galop eller sådan nogen ting, gør den det spontant har den med stor sandsynlighed smerter..

• #4   6. jun 2015 Han gør det ikke så meget mere indenfor. Det er udenfor det er slemt, og nu når det er blevet varmere, er jeg pænt træt af at jeg ikke "tør" at ride udenfor, fordi jeg ved at han vil bukke.

• #5   6. jun 2015 Hvis det er noget der er kommet sammen med "sommervejret", så er det nok bare fordi den er blevet kåd. Hvis du så reagerer på det ved at give den fri, eller ikke forlange ligeså meget af den efter den bukker, så kan du meget vel tillære adfærden fordi du "belønner" den ved at bakke af.

Hvis du ikke tør ride på den uden for fordi den bukker, så skal du enten lade være eller beslutte dig for at det kan sgu være lige meget - ryger man af, ryger man af. Du MÅ ikke sætte dig op og være bange for hesten, det går direkte ned i den og det er IKKE til din fordel - det er i hvert fald sjældent.

Jeg synes du skal få fat i en underviser, der kan hjælpe dig med at tackle de problemer du støder på i din træning af hesten. Både så der er opsyn med dig hvis det nu skulle gå galt, men også så du ikke ender med at have en helveds masse dårlige ture og i sidste ende miste lysten til at fortsætte med hesten smiley

• #6   6. jun 2015 gør han det også i longe når i er udendørs?

• Anna J
    Anna J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 16 Følgere: 14 Svar: 90
    #7   7. jun 2015 ved ik lige hvad du kan gøre ved det men dengang min mor var barn havde hun en lille pony som bukkede hele tiden og det var bare fordi den ville lege og min mor var bare med på legen smiley

• #8   7. jun 2015 min hest bukker og hopper også en del, men der er stor forskel på hans adfærd i forhold til om det er kådhed/glæde/energioverskud eller smerte. Jeg tror det handler om at kende sin hest og kigge på situationen smiley

Der er mange flere "spændende" ting udenfor og derfor også flere grunde til at hoppe

Kommentér på:
Pony bukker for sjov

Annonce