{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Min 4 års. {{forumTopicSubject}}

https://www.youtube.com/watch?v=oxSy0Vle7c8

Må bare dele min glæde, jeg vil så gerne fremvise det smiley

I må meget gerne komme med jeres mening eller kritik (i sober tone, tak), men læs lige teksten først, behøver jo ikke gentagelser. Må dog tilføje at min ridelærer selvfølgelig retter og justere, men jeg som rytter skal også lige omsætte det først jo smiley

Lucky er min 4 års, jeg helt selv har tilredet, og helt selv har formet siden han var en rå 1 års.
Han var simpelthen SÅ sej i Tirsdags, til hans anden undervisning! Han er så småt begyndt at fatte han skal strække sig, og ikke være så højt stillet, og jeg er så småt begyndt at fatte hvordan jeg gør.
Det skal nok lige nævnes at han ikke er blevet redet andet end bidløs i 2 uger inden, så det er første gang i 14 dage han havde bid på.

Vi fik en masse ros med af vores underviser. Hun er helt vild med ham og mener bestemt han kommer rigtig langt, så samarbejdesvillig og lærenem han er.
Vi prøvede vores første schenkelvigninger og versader i skridt og trav op ad langsiden, og selv der gjorde han sidst bedste for at forstå opgaven.

Galopen er stadig lidt lala, og består af løben, måske jeg også bare føler det sådan.

Og så må jeg simpelthen af med det: Jeg har igen igen fået øjnene op for hvorfor det var hende (min underviser) jeg dengang som 14 årig begyndte hos.
Hun er trods alt en kvinde der bl.a skal til VM i kørsel, har redet Em military osv osv.
Og alligevel er det hendes mund følgende ord kommer fra;

- Husk at han kun er en baby. Alt han gør er fremskridt.
- Du må max ride ham 4 gange om ugen, helst kun 3 gange.
- Pas nu godt på ham og gør tingene i hans tempo, så han holder længere.
- Han skal strække sig frem og ned, hvis du rider ham så højt, for du en svajrykket og ødelagt frieser en dag.
- Ikke pres ham i versaden, han er kun baby, det er nok han bare stiller sig, det viser han tænker over det.
- Husk at hold pauser i timen når du kan mærke han er ved at være træt, han er trods alt kun 4.
- Husk han både vokser fysisk endnu og har en masse at tænke over psykisk.

Og så er alle fejl altid noget på rytteren ifølge hende, og aldrig hesten. Det bliver bare ikke bedre, hvis man spørger mig!

Jeg ved godt mine schenkler er urolige, det kommer af min rygskade. Men kan love ger for at selvom det ligner, rammer jeg ikke, får så reagere krikken.
Og ja alle mine signaler er ekstra tydelige, nu han jo ikke har lært noget endnu smiley

Emnet er oprettet for at dele min glæde, men af ren interesse må man meget gerne give kritik med på vejen, man kan jo kun blive bedre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min 4 års.
  • #1   21. maj 2015 Hvor er det bare fedt at se ham strække sig længere i halsen!
    Kan huske at jeg ved videoen fra første undervisning overvejede at spørge, om det var meningen at han gik så højt i nakken. Det må siges at gå den rigtige vej (-:

Har en enkelt bemærkning til dine versader; husk at øvelsen hedder "shoulder in" på engelsk, og handler derfor om at flytte forparten ind og ikke bagparten ud. Jeg kan se pø din indvendige schenkel, at du flytter bagparten ud. Det bliver noget nemmere senere hen, hvis du kan flytte på forparten fremfor bagparten.
    Der er selvfølgelig flere veje til målet, og det kan i nogle tilfælde være lettest at lære den unge hest at flytte bagparten ud. Så kan man altid ændre det, når hesten bliver mere ridelig og under hjælperne (-:

Men alt i alt en kæmpe fremgang!

• Amalie
    Amalie Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 18 Følgere: 12 Svar: 46
    #2   21. maj 2015 Flot smiley

• #3   21. maj 2015 Tak for din kommentar smiley
    Hehe nej til min første undervisning, råbte min ridelærer også stort set hele tiden 'FÅ HAM NEEED' og denne gang fik jeg at vide at hun var så meget mere glad for den måde jeg red ham i dag (altså i tirsdags).
    Har slet ikke tal på hvor ofte hun har fortalt 'han går i stykker ellers'. Hun er sku en god underviser syntes jeg smiley

Og mange tak, det skal jeg prøve huske, nu forstår jeg også hvorfor jeg fik skæld ud for 'ikke så meget indvendig shenkel' haha.

Kommentér på:
Min 4 års.

Annonce