hvilken hestevogn til stor hest? {{forumTopicSubject}}
Min kære part vil absolut ikke være ridehest, han har nemlig scoret sig en omgang kissing spines, desværre. Jeg snakkede med ejer i går, som har givet fuld lys til at vi evt. kunne tilkøre ham. Jeg havde ham i lange liner for første gang i dag, hvilket han bare gjorde til UG (og ja jeg ved godt der er langt fra at gå med hesten i lange liner, til den bliver kørehest, men det er da en start)
Jeg har i mange år kørt med min nabo og hans dartmooreponyer, dog stoppede det da han døde for 2 år siden. Jeg savner ualmindelig meget at køre vogn. Jeg kan sagtens finde ud af at spænde for, samt at køre med kørevante heste. Men det er ham her jo ikke, både ejer og jeg kender kyndige kørerfolk, så det bliver formentlig ikke et problem at få fat i nogle til at hjælpe os igang. Har i alligevel nogle i vil anbefale på midtsjælland, så nævn gerne navne
Og så kommer det endelig spørgsmål jo, hvilken vogn? Der er jo uendlig mange ponyvogne til billige priser. Men hesten er både bred og 170. Derudover så må det meget gerne være en marathonvogn, den skal bruges som turvogn, men på sigt ville det være fedt at komme ud og kører på nogle marthonbaner eller til noget keglekørsel. I det hele taget, er det så muligt at finde en marathonvogn til en hest på 170 for under 15.000? Hvis i kender nogle eller ved hvor jeg skal lede, så ville det være fantastisk
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Størrelsesmæssigt er det overhovedet ikke et problem -tag et kig på konkurrencebanerne, der er masser af heste på den størrelse (og osse større). Vores 2 varmblods er hhv 165 og 170.
Til det formål du søger, ville jeg nok umiddelbart gå efter en træningsvogn istedet -de er fuldt ud tilladte til keglekørsel (top cup o.l.), men til almindelige konkurrencer (altså med alle 3 discipliner) dur det godt nok ikke med luftgummi-hjul (ved ikke om du overhovedet tænker i konkurrencekørsel udover kegler?).
Deciderede marathonkonkurrencer (altså som enkelt-disciplin) findes mig bekendt ikke (endnu), men mon ikke det kommer.
Mit bud i forhold til vogn, ville være ar kigge på købs- og selsggruppe for kørefolk på FB, kigge brugte vogne på ebay.de, i Sverige (ved ikke hvad der findes af salgssider derovre) o.l. 15.000 er absolut i den allerbilligste ende, og du skal nok indstille dig på at skulle på lidt af en jagt.
Snak evt med Koier, men tvivler på han kan skaffe en marathonvogn til de penge.
hestevogne er desværre ikke helt billige, i hvert fald ikke hvis de skal være i orden.
nov 2007
Jeg har kørt undervisning ved Tea Giversen nogen gange når hun har været herovre i det Jyske, og hun kan absolut anbefales. Om hun osse er behjælpelig med tilkørsel ved jeg ikke.
Derudover er der jo Kurt Klindt som jeg da har set har hjulpet andre igang og som osse giver undervisning.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Nu er det ikke min hest jo, og derfor vil jeg heller ikke ofre en vogn på ham, for ja de er jo absolut ikke billige, men ejer er jo heller ikke vild i varmen for at ofre en formue på en vogn, som primært er noget jeg skal bruge, forståeligt nok.
Jeg tænker ikke i decideret konkurence, jo gerne noget keglekørsel, bare for at komme lidt ud og lege og så kunne det være fedt at komme ud på nogle terænbaner, bare for sjov, uden konkurence.
Nu har jeg kigget lidt rundt, og ja du har ret, en decideret marthonvogn behøver det nok ikke at være. En træningsvogn / vagonette, vil formentlig fungere ganske fint til vores brug, og er ud fra hvad jeg kan se også noget billigere, så tak for det!
nov 2007
Og melder du dig ind i et køreselskab, så afholdes der faktisk mange steder osse orienteringskørsel, løvfaldsture mm. Altså hyggearrangementer hvor man godt kan slæbe famile/venner mm med
hvilken hestevogn til stor hest?