{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Folk med hest der sparker? {{forumTopicSubject}}

Hej. Er jeg den eneste, som oplever at folk ikke forstår, hvad det røde bånd i halen betyder? Det er Self deres egen skyld, hvis de bliver sparket, men min hest bliver ukoncentreret ad det, og synes det er ret provokerende /:

Hvad gør i? Synes det er træls at skulle sige det, til hver enkelte rytter, der er på opvarmningsbanen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk med hest der sparker?
  • #2   15. apr 2015 en rød sløjfe er ikke en skrevet regel der betyder hold afstand, så derfor er det ikke alle der kender til den, samt der er også forskellige meninger om hvad afstand er, for nogle er det bare et par meter og andre nærmest en halv kilometer..

en rød sløjfe er en mundtlig regel, og syntes du folk så rider for tæt på, så prøv og sige det pænt til dem, om de ikke er søde og holde lidt mere afstand

• #3   15. apr 2015 Min pony Dusty har osse gjordt det med at sparke de andre heste men det er jo nemt at se det røde i en hvid hale men Dusty bliver sur og det er meget sur hvis de andre kommer for tæt på så siger jeg at min pony ikke kan li det og at de skal ride lidt væk

• #4   15. apr 2015 Personligt holder jeg straks afstand hvis der er en rød sløjfe smiley men generelt synes jeg man bør holde afstand når mange fremmede heste er samlet smiley

• #5   15. apr 2015 Pas... det er det samme hvor jeg har hest :3

• #7   15. apr 2015 Jeg plejer at sige det til folk:
    "Hov hold lige afstand, hvis du ikke vil have en hov i hovedet,"

• #8   15. apr 2015 Har samme problem med at folk rider for tæt på, og bruger kun sløjfen fordi han tryghed sig og bliver bange for dem der rider for tæt. (Han sparker ikke) smiley

• #9   15. apr 2015 Samme her Michelle. Min går bare ud og bliver så utryg, at hun reagerer ved at lave afstand, altså sparke smiley

• #10   15. apr 2015 De finder vel ud af hvad den betyder, når de kommer for tæt på smiley Ej jeg forstår godt hvad du mener, og det er skide irriterende! smiley

• #11   15. apr 2015 Personligt rider jeg pænt udenom heste med en rød sløjfe i halen. Har desværre erfaringer med at folk rider længere udenom heste hvor rytteren har en pisk i hånden end heste med en rød sløjfe i halen.. smiley Men der er også mange der bruger sløjfen for at have mere plads omkring sig på stævnepladsen - hvilket også er skide smart - som måske også har været med til at folk i dag ikke rider særligt langt væk fra heste med en rød sløjfe i halen.

• #12   15. apr 2015 Jeg er også begyndt med sløjfe i hale, idet der for et par år siden var en vallak der fosøgte at bedække min hoppe på folde (heldigvis var der en der så det og tog min hoppe med ind) Men hun har efterfølgende haft tildens til at blive panisk og føle sig klemt hvis andre kommer for tæt på, og hvis hun gør det kan er hendes "våben" at sparke efter den der er for tæt på.
    Også min søsters pony får en rød sløjfe i halen ti stævner, idet han heller ikke er så glad for man kommer for tæt på, +han har nogle dage vor han VIRKELIG er hidsig og kan finde på at sparke efter min schenkel, eller sparke bagud når jeg ligger schenkel til ham.
    Jeg bliver ved at have sløjfen i, for så føler jeg, at jeg har mit på det rene!
    Og så sørger jeg self. selv for at holde god afstand til andre!
    Men har godt nok oplevet mange der alligevel ikke engang har afstand på 1hestelængde, som jeg hvertfald alt har fået som tommelfinger regel!:P

• #13   15. apr 2015 Sådan har jeg det også, men folk bør da vide hvad det betyder. Selv folk til de helt store stævner bruger det da? Og jeg har jo ikke tid til, at sige til 20-30 folk "Hey min hest sparker"..
    Jeg har overvejet en jakke, hvor der står "jeg sparker" smiley

• #14   15. apr 2015 Man bliver bare nødt til det, hvis man vil undgå at nogen kommer til skade. Ellers råber man ud over hele stævnepladsen "Min hest sparker, så hold afstand!", det gør jeg smiley

• #15   15. apr 2015 Desværre er det ikke alle som er så erfarende i halesløjfer. At man har sat sløjfen i halen er ikke ens betydning med at alle så rider flere meter væk.
    Der er - som andre også har skrevet - meget forskellige definitioner af hvor langt væk man bør ride om heste med rød, blå eller grøn sløjfe i halen.

Hvis man mener der er nogen som ikke tager hensyn så er det altså stadig det mest effektive at bede folk om at holde lidt mere afstand. smiley

• #16   15. apr 2015 Hos os hedder det en hestelængdes afstand smiley

• #17   15. apr 2015 Hippie: Det gør det skam også her, men desværre er der bare folk der mener noget andet. smiley

• #18   15. apr 2015 Jeg har stor respekt for den røde sløjfe, og rider generelt aldrig for tæt på nogen som helst, sløfte eller ej! MEN jeg har til gengæld oplevet det modsatte, at ryttere, hvis hest har sløfte i halen ikke tager hensyn, de rider op i røven på en, drejer ind foran ind, rider helt op af siden på en. alt imens hesten giver udtryk for at trykke sig eller lægge an til noget. Min hest er særlig følsom og reagere bare hestene lægger et øre til hende. pisse irriterende altså

• #19   15. apr 2015 Nå jeg rider uden om folk. Er det gerne 1-2 meter, hvis der er plads til det. En ting er, hvis jeg selv er skyld i det, en anden er, hvis de selv rider for tæt på, og jeg har fortalt at hun sparker, for så skylder jeg dem sku ikk noget.

• #20   15. apr 2015 Undrer mig over om det ikke er almindeligt at holde afstand - uanset hvad? smiley
    Selv holder jeg altid ekstra god afstand til heste jeg ikke kender, skal dæleme ikke nyde noget af en hov i skærmen af min hest smiley

• #22   15. apr 2015 Tindur er jo helt ny og bliver trykket når andre heste traver og galopperer forbi ham. Jeg burde måske sætte en sløjfe i hans hale.. smiley Han skal jo lige lære at det ikke er farlig... smiley

Mvh TT

• #23   15. apr 2015 Min hest kunne heldigvis ikke drømme om at sparke et menneske smiley

Kommentér på:
Folk med hest der sparker?

Annonce