Vogn til Shetlandspony hvor? Hvis mig din Vogn til Shetlandspony hvor? Hvis mig din
Hej
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til, hvor jeg kan finde en fin lille tohjulet vogn/sulky til en shetlandspony
Jeg kender til Møldrup.dk og JO-PO.dk
Og så vil jeg da gerne se et billede af jeres shetter for vogn
maj 2010
Følger: 23 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 48
Jeg havde en gammel, hjemmebygget og tung vogn før, og jeg glemmer aldrig min ponys reaktion de første gange hvor han var ude og køre med den nye vogn. Han var simpelthen overlykkelig for en vogn, der ikke generede ham og tyngede forkert.
Jeg kan kun anbefale den. Desuden var det super service.
dec 2006
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.249
maj 2010
dec 2006
maj 2010
Det eneste minus der er med den vogn er, at den ikke har fået klarlak, og derfor bliver meget nemt skrammet. Det er jeg kommet om ved, ved at købe en alm. sort spraymaling og så spraye den de dage der kommet skrammer. Du kan også købe klarlak på dåse, og så selv give den en omgang. Der er pengene værd.
dec 2006
Det lyder som en god ide
tak for informationen
dec 2006
Synes den er lidt underlig
maj 2010
Nej desværre ikke. Har en masse billeder ser bagfra og et enkelt, hvor han står med seletøjet på, men ingen fra siden med vogn. Desværre.
Med venlig hilsen
Trine
dec 2006
Skal jeg have et bagstykke til min sele og spænde vognen fast der?
maj 2010
Jeg skal prøve at forklare det.
Vognens stænger puttes ind i de læder-holdere som er på gjorden. Der er en i hver side. Stængerne skal hvile sådan, at vognens stænger er cirka parallelt ned ponyens krop.
Derefter føres skavlerne (de lange læderramme der går fra brigneselen) bagud og fæstnes på vognens trækstang.
Som du selv er inde på, så skal der også, helst, et bagstykke til, som spændes fast i de små metalbøjler (en på hver side). Bagstykket bruges til at "bremse" med, fx hvis det går nedad.
Jeg håber du kan bruge min forklaring til noget. Ellers er jeg villig til at tegne og forklare lidt bedre, med grafik, hvis du er interesseret. Så skal jeg bare ha din e-mailadresse.
Med venlig hilsen
Trine
dec 2006
Jeg var nemlig også kommet frem til i dag, at man skal have en sele med bagtøj på, for at fæstne i bøjlerne på stængerne, ellers passer stængerne ikke..
Tak fordi du kunne bekræfte det
Jeg må jo ud og erhverve et bagtøj så
maj 2010
Vogn til Shetlandspony hvor? Hvis mig din