{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Hypermobile ankler og ridning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! smiley

Fordi min pony pt. har en kæmpe von, da je ikke har været så motiveret til hende her i vinter, og derfor ikke har motioneret hende nok, glider hendes sadel lidt frem under ridning. Ikke problematisk meget, men nok til at jeg rider uden sadel til hun kommer i form igen.

Der er bare et problem ved det... Jeg har hypermobile anker, og det gør ondt at trave (nedsidning), fordi mine ankler vrides og mine fødder hopper rundt.

Det er ret lang tid siden, eg har fået undervisning, så måske er det bare mig, der oplever det her.... Men det er fordi jeg ikke har stigbøjler til at holde fødderne.

Er der andre herinde, som har samme problem? Eller måske nogle med en god - eventuelt kreativ løsning? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hypermobile ankler og ridning
  • #2   12. mar 2015 Så altså en ride- eller longegjord uden bøjler og måske et underlag, men uden at ride letridning? smiley

• #4   12. mar 2015 Alias
    Altså til helt almindeligt brug, når jeg begynder med sadlen igen? smiley Tak for rådet!

• #7   12. mar 2015 Thomine
    Tak for rådet også! Jeg kigger lige på billedet, når jeg kommer hjem til computeren! smiley
    Tror lige jeg vil tjekke, om der kan findes en form for gjord dernede i dag og afprøve! smiley

• #8   12. mar 2015 Tak for det, Alisa!
    Mine knæ er også dumme. Jeg tror det kommer af, at jeg altid har vrikket meget om på mine fødder, og så ødelagde jeg det ene helt engang da jeg var i praktik på en rideskole. Så det kan da sagtens være, jeg skulle prøve det!

• #9   12. mar 2015 Træner du dine ankler til daglig? Har massere af øvelser som er nemme og enkle som kan styrke muskulaturen omkring leddene smiley Når man er hypermobil er det en stor hjælp at få styrket musklerne omkring leddet - på den måde kan man også undgå mange skader og vrid smiley

• #10   12. mar 2015 F&F
    Nej, men jeg kunne virkelig rigtig godt tænke mig at lære nogle! Hvis du har nogle øvelser, må du rigtig gerne skrive dem! smiley Jeg vrikker om flere gange dagligt, når jeg går, og det gør simpelthen så ondt, så det kunne være rart, hvis blot keg kunne mindske det en smule! smiley

• #11   12. mar 2015 Skriver lige en privat besked med nogle øvelser smiley Og er ikke i tvivl om at det vil hjælpe meget at få styrket muskulaturen omkring leddene smiley

• #12   12. mar 2015 Tusind tak for det!! smiley

• #13   12. mar 2015 Jeg har også hypermobile ankler og nogle knæ med helt nedslidte minisker.
    Først og fremmest rider jeg altid i mine læderridestøvler, da de støtter, og til dels fikserer, ankelleddet. Ydermere har jeg skråblogge i mine stigbøjler, hvilket også hjælper på mine smerter - hvorfor ved jeg ikke, for det giver ikke særlig meget mening ift vrid og ydrepositioner smiley

• #14   12. mar 2015 Muskler til at støtte leddene er selvfølgelig rigtig godt og så tænker jeg på - hvilket fodtøj bruger du når du rider uden sadel? Et par gode støvler, som støtter dine ankler kan virkelig gøre meget! Et par langskaftede lidt stive støvler eller korte støvler med nogle gode leggins kan hjælpe rigtig meget synes jeg.

Jeg er også hypermobil og oveni har jeg så to ankler, hvoraf den ene kan bøje mere end den anden og der har jeg god hjælp af mine støvler smiley

• #15   12. mar 2015 Katrine Boholdt
    Det er også min menisk i det ene knæ, som først er syet sammen i en operation og dernæst fjernet et år efter, fordi det ikke fungerede. Det andet knæ har det heller ikke for godt....

Jeg har pt. ikke nogle ridestøvler. Så meget går jeg nemlig slet ikke op i min ridning, og jeg vil meget hellere have nogle hurtige og lette sko på. Gerne nogle, jeg går godt i - som f.eks. løbesko fra nike - fordi det er mere behageligt. Jeg rider også i dem.
    Hvad er skråblogge? smiley Det har jeg aldrig hørt om før!

• #16   12. mar 2015 Det er selvfølgelig også noget af en udskrivning til støvler, hvis ikke man som sådan har brug for dem ?? Ellers må du på anden vis støtte/ fiksere anklen med et støttebind/ sok af en art - måtte jeg selv gøre da mine ridestøvler var til rep., ellers kunne jeg slet ikke ride.

Skråblokkene kaldes også bare skråindlæg, fandt jeg ud af smiley
    (link fjernet)
    Men som sagt forstår jeg ikke hvorfor de hjælper, men det gør de helt bestemt!

• #17   12. mar 2015 Ridning med hjertet
    Hov, keg havde slet ikke set din kommentar, fordi jeg selv var ved at skrive, da du sendte den! Men svaret er vist lidt i den kommentar, jeg sendte lidt efter! smiley
    Aaah, sådan nogle har jeg faktisk set før! smiley
    Mon man kan få dem i alle rideudstyrsbutikker, for det er næsten dumt at betale 80 kroner oveni for fragt - når selve tingen, man køber, ikke koster mere end 40 kroner. smiley

• #18   12. mar 2015 Nå ja forresten... Jeg har masser af støttebind og -sokker. Mange af dem har jeg fået på fra skadestuen, fordi jeg har forstuvet min fod såååå mange gange. Det har min søster forresten også, for hun har også hypermobile led i anklerne. Tror jeg prøver dem, næste gang jeg tager ned og rider!! smiley

• #19   13. mar 2015 Med hybermobile ankler er det vigtigt af du i det daglige også har støtte , ( i følge ortopæd og fysioterapeut m.m. ) væk med de alm. gummisko - og fat i noget alle barsketstøvler , der går op og støtter anklen .
    Er selv i en alder af 40 år mærket af gigt i føder, ankler , hofter , bækken , lænd , ryg , skuldre og nakke fordi jeg altid har gået forkert pga hybermobile led. Og mange omvrikninger hvor ledet kommer ud i yderpunkter hvor det ikke er sundt .

• #20   13. mar 2015 Kees
    Hvilke sko ? smiley
    Det er nok virkelig ikke særlig sundt, nej... Men jeg har aldrig rigtig vist, hvad jeg skulle gøre ved det. Jeg ligger også "forkert" med fødderne, når jeg slapper af. Er det mon også med til at slide dem?

• #21   13. mar 2015 God støtte " i bunden " af skoen , smiley
    Og op omkring anklen , ligesom barsketstøvler .
    Prøv også af trykke bag på hælen - den skal være hård , så mindsker man risikoen for af vrikke om .
    Mine sønner har desvære arvet det også smiley især den store , han har 3 cm forskel på højden hvis han ikke bliver "rettet " ind i skoene smiley
    Det er derfor af hans mor insisterer på af han også kun rider i stive STØVLER der sider rimeligt til . Lave støvler er ikke nok , da der desvære ofte er plads rundt om anklen = ingen støtte

• #22   13. mar 2015 Kees
    Åh, kan fornemme, at jeg ikke gør mine ankler nogen gode ting overhovedet! :-s
    Men mange tak for dine råd - jeg vil helt sikkert tænke over det, næste gang jeg vælger nye sko! smiley
    Og så kan det da være, jeg måske anskaffer mig et par ridestøvler, når jeg nu får penge tilbage i skat! smiley

• #23   13. mar 2015 Jeg er seriøs hyggerytter og selv hvis jeg bare lige skal skridte i fem minutter, så vil jeg helst have mine korte støvler med leggins på, det der med at mine fødder dingler er bare ikke rart.

Kommentér på:
Hypermobile ankler og ridning

Annonce