{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe hest nu?
  • #1   10. mar 2015
    Du kan godt klippe hesten nu, men bare vær opmærksom på at hesten jo også er tid om at sætte pels og derfor kan gå med dækken længere end de heste der ikke er klippet/er blevet klippet tidligere på året :o)

• #2   10. mar 2015 Hvis det kun er lidt den sveder kan du jo også nøjes med at give den en jagt klipning, så sveder den ikke så meget ved ridningen, og du kan nøjes med at lægge et tyndt dækken på den, eller lade vær, alt efter hvormeget pels den har tilbage.

• #3   10. mar 2015 Selv klippede jeg min pony i december, hvilket jeg har fortrudt.. På daværende tidspunkt blev hun brugt rigtig meget ( 5 gange om ugen ) Nu bliver hun ikke brugt hver uge og går mere og nyder sit hesteliv smiley Hendes pels er ikke vokset ud endnu og går med 350-400 gram + hals. Sidst i marts begynder de jo og smide vinterfrakken og sætte sommerpels, forskelligt fra hest til hest. Det er ikke en naturlig proces for hesten og den vil måske sætte vinterpels når andre smider, hvis man ikke er opmærksom på dækken osv i denne "kolde" tid - Alt i alt ville jeg vente hvis jeg var dig. Men andre i stalden har også lige klippet, men vent - foråret er lige om hjørnet!

• #4   10. mar 2015 Self ka man klippe hest nu.
    Dog ska man overveje den snart kommende pelsskiftning.
    Og måske bare klippe problemområderne, fx bringe og hals.
    Eller en jagtklipning.

• #6   11. mar 2015 Okay, regner med at vi lader være, også venter vi bare på foråret smiley

• #8   11. mar 2015 Min part kan bliver klippet her i weekeden da han sveder rigtig meget

Kommentér på:
Klippe hest nu?

Annonce