De dygtige baby-heste. <3 {{forumTopicSubject}}
Lige et lille "weeee min baby er fantastisk" emne herfra.
Jeg må simpelthen ud, med mine blandende følelser af positiv overraskelse, wee-hed og ikke mindst stolthed.
Jeg har jo denne skønne lille dreng på 3, hvor navnet Laban passer perfekt.
Han er fra sælges side aldrig blevet introduceret for "voksen heste ting", altså trense, bid, sadel osv, så det må jeg helt selv stå for, hvilket egentlig passer mig perfekt, jeg får noget mere erfaring i rygsækken og jeg kan helt selv holde styr på, at han ikke bliver presset for meget i tilvendingen.
Nu efter at have lært han at kende, kender hans grænser og der ekstrem hurtigt er kommet et stærkt tillids bånd mellem os, tænkte jeg i tirsdags, at nu skulle det være! Nu skulle vi hilse på biddet, også så jeg vidste om det passede, eller om jeg passende skulle finde et nyt til messen her i weekenden.
Og ja, hvad kan man sige om den lille fyr, no problemo, det gør vi bare.
Han havde alt mulighed for at vige væk, idet han stod løs i sin boks og mig på den anden side af lågen, men nej, han blev pænt stående og gumlede bare, på den her underlige kolde metal dims jeg havde puttet i munden på ham. (jeg havde forventet kasten med hovedet, skraben med benene og alt muligt)
Vi tog 4 gange af mellem 15-40 sekunders varighed, og hvergang tog han villigt biddet i munden, jeg skulle faktisk bare holde det op til mulen - det bliver da ikke nemmere.
Idag tog vi en tur mere, 3 gange af hvert et lille minuts varighed og igen, det gør vi bare.
Fremgangs måden var det samme, ingen ændring der.
Der var lidt mindre gumlen på biddet idag, så det var lidt nemmere at bedømme om det passede, hvilket der ikke helt gør, så vi skal lige have et der er 1-1½ cm kortere (og så skal jeg lige blive enig med mig selv om, om det skal være samme type, eller om jeg skal finde noget andet).
Men altså, så nem en lille fyr, der aldrig har prøvet noget, hvor heldig kan man lige være?
Iiiih, hvor er det bare fantastisk, at se når de kære "baby-heste" er så dygtige og "voksene"!
Og så en (efter min mening) ret sjov reaktion fra Laban, på at skulle prøve "voksen" ting, 'gaaab, uuuh mor, gaaab, det er hårdt, gaaaab, at lege voksen, gaaaaaab'.
Den kom både i tirsdags og idag, så kan man da ikke lade være med, at trække på smilebåndet, når den lille fyr står og puffer blidt til en, mens han gentagende gange gaber.
Desværre har jeg ikke fået taget billeder af det, håber jeg husker kameraet næste gang.
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 217
aug 2008
Følger: 77 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 1.885
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Nu skal jeg så bare finde ud af hvilket bid der skal købes til ham...
Er nede på 4, så tror det kommer lidt an på, hvad jeg finder på messen og hvordan de er, når jeg egentlig står med dem i hånden.
De dygtige baby-heste. <3